2022 סמארט מספר 1
סמארט מספר 1 - עידן חדש בסמארט.
2022 סמארט מספר 1
סמארט מספר 1 - עידן חדש בסמארט.

כחצי שנה בלבד לאחר שהוצג כקונספט, סמארט חושפת כעת את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה, סמארט #1, שהוא גם הדגם הפותח עידן חדש עבור המותג, כבר לא מותג לרכבים עירוניים זעירים כפי שהיה ב-29 השנים האחרונות אלא מותג פרימיום המתמחה ברכבים קטנים וקומפקטיים, חשמליים בלבד כמובן, שיתחרה ישירות במיני של ב.מ.וו. רק לשם התזכורת, בשנת 2019 סמארט הפכה למותג חשמלי ובמקביל מרצדס הקימה מיזם משותף עם ג'ילי הסינית לייצור רכבי סמארט בסין, סמארט #1 זה הדגם הראשון שיוצא תחת המיזם המשותף הזה.

 

עם אורך של 4,270 מ"מ, רוחב של 1,822 מ"מ, גובה של 1,636 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,750 מ"מ, סמארט מספר 1 הוא הרכב הגדול ביותר אי פעם של סמארט ובגודל מקביל לרכבים כגון מאזדה CX-30 ועוד, אך עם היתרון של הנעה חשמלית ובסיס גלגלים ארוך יחסית מרצדס מציינת כי המרוווח במושב האחורי מקביל לזה שנוכל למצוא במכונית הסאלון E קלאס. רק לשם התזכורת, הדגם הארוך ביותר של סמארט עד היום בעל מידת אורך של 3,495 מ"מ בלבד. הדגם מבוסס על פלטפורמת SEA הייעודית לרכבים חשמליים בפיתוח של ג'ילי (Geely).

 

2022 סמארט מספר 1
הרכב הגדול ביותר אי פעם של סמארט.

מערכת ההנעה החשמלית של הדגם מתבססת על מנוע חשמלי אחורי בהספק של 272 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ, בהמשך הדגם ישווק בגרסאות הנעה נוספות. בשלב זה סמארט לא מציינת את נתון התאוצה של הדגם אלא רק את המהירות המרבית העומדת על 180 קמ"ש, אך על משקל עצמי לא נמוך במיוחד של 1,820 ק"ג אתם יכולים לצפות לנתון תאוצה בגזרת ה-6.5 שניות.

 

בתחתית המרכב נמצא סוללת ליתיום-יון (NMC) בקיבלות של 66kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 420-440 ק"מ בתקן WLTP. טעינה AC של הסוללה אפשרית עד להספק גבוה יחסית של 22kW וטעינה DC מהירה עד להספק של 150kW. טעינה 10%-80% במטען AC דורשת המתנה של פחות מ-3 שעות וטעינה במטען DC דורשת המתנה של פחות מ-30 דקות.

 

סמאט מספר 1 תא הנוסעים
המון סטייל ומרווח ענק ליושבים מאחור.

העיצוב החיצוני נותר נאמן למה שפגשנו לפני כחצי שנה בקונספט לדגם והתוצאה היא בהחלט חביבה למראה. גם תא הנוסעים שומר על המוכר לנו מהקונספט וגם כאן התוצאה היא נעימה מאוד לעין. במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה "12.9 ומול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי צר באורך של "9.2 המספק רק את המידע החיוני, אותו הנהג יוכל למצוא גם בתצוגה העילית בגודל של "10. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין מגוון רחב של שילובי צבעים וחומרים לתא הנוסעים, מהדורת ההשקה (1000 יחידות) זכתה לגימור מרכזי בצבעים ייחודיים כמו גוון הזהב שאתם יכולים לראות בתמונות.

 

הספסל האחורי מפוצלת ביחס של 40:60 וכל חלק נע על מסילה באורך של 13 ס"מ, דבר המאפשר לשנות את נפח תא המטען מנפח של 273 ליטר מצב האחורי ביותר ועד ל-411 ליטר במצב הקדמי ביותר. יש גם תא אחסון קטן מתחת "למכסה המנוע" בנפח סמלי של 15 ליטר, מספיק עבור אחסון של כבל הטעינה מוד 2. 

 

סמאט מספר 1
טווח נסיעה של עד 440 קילומטר.

פלטפורמת SEA מאפשרת שליטה באמצעות תוכנה על 75% מכל יחידות המחשוב שבדגם כך שרכיבים אלו יזכו לשדרוג באמצעות עדכוני OTA לכל אורך חיי הדגם. מערכת המולטימדיה כוללת תפעול קולי מתקדם מבוס AI, כל נהג יכול ליצור פרופיל אישי השומר את כיוון המושבים/מראות ואת כל ההעדפות השונות שלו, יש כמובן גם אפליקציה לשליטה מרחוק על הרכב המשמשת גם כפתח דיגיטלי המאפשר לא רק כניסה לרכב באמצעות המכשיר הסלולרי אלא גם שיתוף של הרכב עם משתמשים אחרים. 

 

סמארט מספר 1
תאורת אווירה עשירה.

סמארט #1 מצויד במגוון מערכות בטיחות המאפשרות לדגם נהיגה אוטונומית ברמה 2 פלוס, זה כולל לדוגמה סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב ועקיפה אוטונומית של רכב איטי, ניטור שטח מת אקטיבי, מערכת חנייה אוטומטית ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 14

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.