מרצדס EQA
מרצדס EQA.
מרצדס EQA
מרצדס EQA.

מרצדס חשפה היום (ד') את הקרוסאובר החשמלי מרצדס EQA וכפי שהשם רומז, וגם לא קשה להבחין, מדובר בגרסה חשמלית למרצדס GLA החדש. מרצדס EQA, כמו מרצדס EQC שהושק לאחרונה בישראל, מבוססים על דגמים קיימים ולא על פלטפורמת ההנעה החשמלית הייעודית של מרצדס שתשרת את מרבית דגמי EQ העתידיים של המותג, הראשונה שתעשה את זה תהיה מרצדס EQS שתיחשף בהמשך השנה כספינת הדגל החשמלית של מרצדס.

 

גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס-ישראל בקבוצת כלמוביל מציין: "אנחנו גאים להוביל את המהפכה בתחום הרכב החשמלי. ה - EQC, שהושק לאחרונה בישראל, התקבל בהצלחה רבה ואנחנו שמחים שנוכל להציע כלי רכב חשמלי מרשים נוסף. ה-EQA," מוסיף פריאנטה, "הוא יצירה טכנולוגית מרשימה ביותר, שמשתלבת כך בטבעיות בין שאר דגמי מרצדס. ה EQA יושק בישראל ברבעון השני של 2021.

 

מרצדס EQA תא הנוסעים
שינוי קל מה- GLA.

מהפרופיל אנחנו פוגשים את ה-GLA המוכר, אך בחזית ומאחור מרצדס דאגה להעניק ל-EQA עיצוב ייחודי בהשראת שפת העיצוב של ה- EQC, כולל פס תאורה אחורי הנמתח מקצה לקצה ועיצוב הגריל הקדמי. תא הנוסעיםזהה למוכר לנו מה- GLA הרגיל, למעט התאמות שונות למערכת ההנעה השונה וקצת דקורציה ייחודית לאווירה "חשמלית". כמובן שהתצוגה בלוח המחוונים הדיגיטלי או במסך המרכזי של מערכת MBUX הותאמה להנעה חשמלית.

 

מרצדס EQA
מרצדס EQA 250 - טווח נסיעה של 426 קילומטר.

בשלב הראשון מרצדס תשווק את ה- EQA בדגם EQA 250 המצויד במנוע חשמלי קדמי בהספק של 190 כ"ס ומומנט של 38.2 קג"מ. לפי מרצדס זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.9 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 160 קמ"ש.

סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 66.5kWh והפועלת במתח של 420V מאפשרת לדגם טווח נסיעה של 426 ק"מ בתקן WLTP בזכות צריכת חשמל נמוכה יחסית של 17.7kWh לכל 100 ק"מ. טעינת הסוללה אפשרית גם באמצעות מטען DC מהיר בהספק של עד 100kW ושימוש במטען ציבורי כזה מאפשר טעינה של 10% עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות. טעינה מעמדה ביתית או ציבורית AC תאפשר טעינה בהספק של עד 11kW וטעינה מלאה מ-10% דורשת המתנה של 5 שעות ו-45 דקות.

 

מרצדס EQA
עיצוב תאורה ופגושים בהשראת ה- EQC.

בהמשך מרצדס תציג גרסאות הנעה נוספות של ה-EQA כולל דגמי הנעה כפולה עם מנוע חשמלי נוסף מאחור בהספק כולל של 268 כ"ס ועם סוללה גדולה יותר שתאפשר טווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ .

 

מערכת הרגנרציה של הדגם מנוהלת באמצעות במערכת ECO Assist העושה שימוש במידה ממערכת הניווט, כולל טופוגרפיה, דיווחי תנועה, התקרבות לצמתים ועוד, הגבלת המהירות בנתיב הנסיעה והמרחק מהרכב שלפנים בכדי להפעיל את מערכת הרגנרציה בצורה האופטימלית ביותר. ה-EQA הוא הדגם הראשון של Mercedes-EQ שהפיתוח האווירודינמי שלו נעשה באופן דיגיטלי לחלוטין. מדידות הבקרה במנהרת הרוח אישרו נתון אווירודינמי מרשים, יחסית לקרוסאובר, של 0.28Cd.

 

מרצדס EQA
מרצדס EQA.

המעבר להנעה חשמלית צמצם את נפח תא המטען 95 ליטר לכדי נפח של 340 ליטר (1,320 ליטר עם קיפול המושב האחורי). העיצוב השונה לפגושים מלפנים ומאחור הארך את הדגם ב- 50 מ"מ אך שאר המידות נותרו ללא שינוי. המשקל העצמי עלה בכ-500 ק"ג לכדי משקל של 2,040 ק"מ. הדגם נשען על חישוקי "18 ומתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור.

בכדי לשדרג את חווית הנסיעה החשמלית, מרצדס ביצעה מגוון שינויים לעומת הגרסאות הרגילות של ה-GLA בכדי להעניק לנוסעים חווית נסיעה שקטה יותר ונטולת רעידות. לא מעט רכיבים, כגון מדחס המזגן, זכו לבידוד מהשלדה באמצעות תושבות גומי רכות, נקודות העיגון של המתלים וחלקי הנעה שונים זכו לתותבים (בושיניג) שונים בכדי להפחית רעידות ועוד. רוכשי הדגם יוכלו לבחור לשדרג את הנוחות באמצעות בחירה בבולמים אדפטיביים.

 

כמו כל דגמי מרצדס, גם מרצדס EQA מצויד בשפע של טכנולוגיה בתחומי הנוחות והבטיחות. כרכב חשמלי מלא, הרוכשים ייהנו מאפליקציה סלולרית המאפשרת את ניהול הטעינה, פתיחה או נעילה מרחוק, הפעלה מראש של בקרת האקלים ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.