אסטון מרטין ונטאג׳ AMR
אסטון מרטין ונטאג׳ AMR.
אסטון מרטין ונטאג׳ AMR
אסטון מרטין ונטאג׳ AMR.

הונטאג׳ AMR אולי קצת פחות מהירה מהדגם הרגיל, אך היא מצוידת בכיול אגרסיבי יותר ובתיבת 7 הילוכים ידנית נדירה לסגמנט לחווית נהיגה מושלמת.

 

לאחר שהציגה גרסאות AMR לראפיד ול-DB11, גרסאות חדות ומהנות יותר לנהיגה בהשראת דגמי קבוצת המרוצים של החברה, אסטון מרטין חושפת כעת גרסת AMR גם לואנטג׳ הקטנה. בניגוד לשתיים האחרות המצוידות בתיבת 8 הילוכים אוטו׳, הונטאג׳ AMR מצוידת בתיבת 7 הילוכים ידנית - מהלך נועז מצידה של אסטון מרטין בעידן בו תתקשו (מאוד) למצוא רכב דומה עם תיבת הילוכים ידנית.

בליבה של הונטאג׳ AMR נמצא את אותו מנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו של הדגם הרגיל (מנוע של מרצדס-AMG), עם הספק מרבי זהה של 510 כ״ס ב-6,000 סל״ד אך עם מומנט מרבי מופחת של 63.7 קג״מ, לעומת 69.8 קג״מ בגרסה הרגילה, המתקבל בין 2,000-5,000 סל״ד. המנוע משודך כאמור לתיבת 7 הילוכים ידנית בכדי לספק לאוחז בהגה חווית נהיגה מלאה של שליטה ברכב.

 

אסטון מרטין ונטאג׳ AMR
אסטון מרטין ונטאג׳ AMR.

לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 4.0 שניות, לעומת 3.6 שניות בדגם הרגיל, ומהירות מרבית זהה של 314 קמ״ש. החלפת תיבת השמונה הילוכים האוטומטית בתיבת הילוכים ידנית והתקנה של צלחות בלימה קרמיות כסטנדרט, אפשרו לדגם להשיל 95 ק״ג ממשקלו לעומת הדגם הרגיל (משקל יבש של 1499 ק״ג לדגם AMR) - חלוקת המשקל בדגם עומדת על 50:50. הדגם מצויד כסטנדרט בבולמים אדפטיביים עם מספר מצבי כיול - כולל ספורט, ספורט+ ומסלול. מעבר לכיול אגרסיבי יותר לעומת הדגם הרגיל, הונטאג׳ AMR זכתה למספר שדרוגים בתחום האווירודינמי, כדוגמת הדיפיוזר האחורי, לטובת שיפור כוח ההצמדה של הדגם.

 

אסטון מרטין ונטאג׳ AMR
אסטון מרטין ונטאג׳ AMR.

מסילת מוט ההילוכים עוצבה בהשראת דגמי מרוצים (dog-leg) - ההילוך השני נמצא מול השלישי ולא הראשון כמו בתיבה סטנדרטית. תיבת ההילוכים מעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני חדש והיא מצוידת במערכת Amshift המוסיפה גז ביניים אוטומטי בעת הורדת הילוכים. באסטון מרטין מציינים כי תיבת ההילוכים הידנית תוצע כאופציה גם בגרסה הרגילה של האונטאג׳ החל משנת 2020.

אסטו מרטין ונטאג׳ AMR תשווק במהדורה מוגבלת של 200 יחידות בלבד ומחירה בשוק האמריקאי יעמוד על $179,995, לעומת החל מ-$149,995 לגרסה הרגילה. אסטון מרטין תחל בשיווקה של הונטאג׳ AMR ברבעון האחרון של השנה ואם הכיס שלכם מאפשר, תוכלו לבצע הזמנה מיוחדת לדגם גם כאן בישראל, נזכיר לכם כי מחירה של הונטאג׳ הרגילה עומד בישראל על 1.49 מיליון שקל.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.