רנו חשפה היום תמונות ראשונות של הפלואנס החשמלית בגרסת יצור.הפלואנס החשמלית תושק קודם כל בישראל תחת מיזם בטר פלייס

רנו פלואנס Z.E החשמליתרנו פלואנס Z.E החשמליתרנו פלואנס Z.E החשמליתרנו פלואנס Z.E החשמליתרנו פלואנס Z.E החשמליתרנו פלואנס Z.E החשמליתרנו פלואנס Z.E החשמליתרנו פלואנס Z.E החשמלית

 

הפלואנס Z.E (אפס זיהום) החשמלית שעיצובה הסופי נחשף היום, תושק קודם כל בישראל ודנמרק תחת בטרפלייס ולאחר מכן בשאר העולם. רק בישראל ודנמרק, נכון לעכשיו, תוצע הפולאנס בתצורת סוללות מתחלפות לפי השיטה של בטר פלייס. תחילת השיווק בישראל בחודשים הראשונים של שנת 2011.

 

 

 

הפלואנס החשמלית תיוצר בבורסה שבטורקיה, באותו מפעל המייצר את הפלואנס הרגילה. מה שאמור להוזיל את עלויות היצור ולאפשר מחיר תחרותי,כמה תחרותי? לא ידוע עדיין. הפלואנס החשמלית אמנם דומה לאחותה מונעת הבנזין אך היא ארוכה ב-13 ס"מ (4.75 מטר) וזאת כמובן בשל הצורך במקום לסוללות הממוקמות מאחורי המושבים האחוריים.

 

רנו ניסתה להסוות את סרך העודף, די בהצלחה אך ההפרש בהחלט ניכר לעומת הפלואנס הרגילה. כיאה לרחב חשמלי, הירוק החדש הוא בעצם כחול. כל יחידות התאורה והסמל זו לנגיעות בגוון הכחול החשמלי הזה (EV Blue), התוצאה בהחלט נאה.

 

מבפנים תקבלו את אותה הפלואנס המוכרת אך כיתוב Z.E יקבל את פני הנוסעים וכל התצוגה מקבלת את אותו גוון כחול-חשמלי.במקום מד סל"ד שאין בו צורך נמצא מד מצב הסוללה וטווח נסיעה שנותר. במקום מד הדלק נמצא מד צריכת אנרגיה שיספר לנהג מתי להוריד קצת את הרגל מהגז, או שעכשיו צריך להגיד מתג?.

 

עכשיו לנתונים החשובים באמת:

 

המנוע: בהספק של 94 כ"ס (70KW) בסל"ד של 11,000 , נצטרך להתרגל למספרים האלו עם הזמן. משקל המנוע הוא 160 ק"ג.

 

הסוללה: lithium-ion בקיבולת של 22Kw/h ובמשקל של 220 ק"ג.

 

טעינת הסוללה: ניתן יהיה לטעון את הסוללה בשלוש צורת.

 

  • ביתי – 10A או 16A ב-220V. טעינת הסוללה במקרה זו תערך בין 6-8 שעות.

  • תחנת טעינה מהירה – 32A 400V. טעינת הסוללה תערך כ-30 דקות אך הפלואנס תאפשר טעינה מהירה רק בדגם של 2012 (הניסן Leaf כן מאפשרת טעינה בשתי הצורות).

  • תחנת החלפת סוללות. תאפשר החלפת הסוללה באחת טעונה תוך כ-3 דקות.

 

 

המהירות המרבית עומדת על 135 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית, זאת כמובן בכדי לחסוך בצריכת האנרגיה. נתוני תאוצה לא סופקו אך עם משקל של 1543 ק"ג, 300 ק"ג יותר מהפלואנס המזהמת, קחו את הזמן ותיהנו מהשקט. טווח הנסיעה המוצהר הוא 160 ק"מ.

 

רנו וניסאן חתמו על הסכמי תפעול לתשתית במעל ל-50 מדינות בעולם, ישראל דרך בטרפלייס כאמור היא הראשונה. מעבר להסכם עם בטרפלייס רנו חתמה עם כמה חברות אחרות על הסכם לפיילוט ניסיוני בצרפת, גרמניה ואיטליה. העיקרון של הפיילוט הזה דומה לשיטת בטרפלייס כלומר למעשה הלקוח רוכש או משכיר את הרכב ומשלם תפעול וטעינה עבור הסוללה.

 

רנו התחייבה לספק לישראל ודנמרק כ-100,000 רכבים החל משנת 2011 ועד שנת 2016. כאשר בארץ השיווק יעשה רק תחת בטר פלייס לעת עתה.

 

רנו יחד עם ניסאן יקימו מפעלים ליצור סוללות ב-5 נקודות על הגלובוס (כיום הסוללות מיוצרות ביפן), בארה"ב, פורטוגל, בריטניה, צרפת ויפן. מפעלי היצור יכלו לספק כ-475,000 סוללות בשנה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.