רנו קיגר
רנו קיגר.
רנו קיגר
רנו קיגר.

לאחר שהציגה אשתקד את הדגם כקונספט, רנו הודו חושפת את הקיגר (Kiger) קרוסאובר עירוני המיועד בעיקר לשוק ההודי בראש ובראשונה. הקיגר ישווק אמנם במדינות נוספות בעולם, כמו השוק הדרום אמריקאי, אך הוא לא יגיע לאירופה.

 

הקיגר מבוסס על פלטפורמת CMF-A+ בגרסה ייעודית לשוק ההודי עבור רכבים קטנים במיוחד, יחסית. לקיגר אורך של 3.99 מטר, רוחב של 1.75 מטר ובסיס גלגלים של 2.5 מטר, הוא שוקל 1050 ק"מ ומציע תא מטען ענק יחסית לגודלו בנפח של 405 ליטר (עד גובה הגג). כדגם המיועד לשוק ההודי לקיגר מרווח גחון גבוה יחסית של 205 מ"מ המתקבל גם בזכות השימוש בחישוקי "16 וצמיגים במידה של 195/6.

 

רנו קיגר
תא הנוסיעם מודרני.

רנו קיגר ישווק עם מבחר של שני מנועים: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים בגרסה אטמוספרית עם 75 כ"ס ו-9.8 קג"מ או בגרסת טורבו עם 100 כ"ס ו-16.3 קג"מ. את הגרסה האטמוספרית ניתן לקבל עם תיבת 5 הילוכים ידנית או 5 הילוכים רובוטית EASY-R, את דגם הטורבו ניתן לקבל עם תיבת 5 הילוכים ידנית או CVT רציפה.

אל העיצוב החיצוני המוצלח והמודרני רנו הצימדה תא נוסעים עם חומרים פשוטים כמובן אך בעיצוב נעים לעין וכל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני, כגון מולטימדיה "8 עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים, מפתח חכם, לוח מחוונים עם מסך "7 במרכזו, תאורת אווירה, בורר מצבי נהיגה ועוד. תחום הבטיחות הוא לא תחום שזכה להתייחסות מיוחדת ושיא אבזור הבטיחות מסתכם בעיקר ב-4 כריות אוויר קדמיות.

 

רנו קיגר
לא יגיע לאירופה.

הקיגר הוא הדגם השלישי במספר שרנו פתיחה במיוחד לשוק ההודי על בסיס פלטפורמת CMF-A+, הדגם הראשון הוא הקוויד (Kwid) הזעיר שהוצג בשנת 2015, בשנת 2019 רנו הציגה את הטרייבר (Triber) שהוא סוג של מיקרו-וואן מכוער למדי עם אורך של 3.99 מטר אך בסיס גלגלים גדול של 2.63 מטר. רנו משווקת בהודו גם גרסה של הדאסטר הנוכחי, כלומר דאסטר עם סמלים של רנו, וכעת מצטרף להיצע הקיגר. השוק ההודי הוא שוק צומח ובעל פוטנציאל צמחיה אדיר, כמדינה עם מל ל-1.3 מיליארד תושבים ושוק רכב חדש של 3 מיליון רכבים בלבד, וזו הסיבה שיצרנים מערביים רבים פתחו בשוק זה מרכזי פיתוח ופסי ייצור, זה כולל יצרנים כגון יונדאי, קיה, רנו, סקודה, פולקסווגן ועוד. כל אלו ינסו לגנוב לקוחות ממלכת השוק הזה, מרוטי סוזוקי, שנכון לשנת 2018 החזיקה כמחצית משוק הרכב החדש בהודו.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.