החברה הלאומית לדרכים החלה להציב שלטים אלקטרונים ראשונים בתחנות האוטובוסים הבינעירוניות אשר יודיעו לנוסעים באמצעות מערכת קולית מתי יגיע האוטובוס הבא ב- 3 שפות.

שילוט אלקטרוני יודיע בזמן אמת על זמני הגעת האוטובוסים לתחנה

לראשונה בישראל: החברה הלאומית לדרכים החלה להציב עשרות שלטים אלקטרונים ייחודים במינם, בסמוך לתחנות האוטובוסים הבינעירוניות, שיספקו לנוסעים מידע בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים לתחנה. כך מסר היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

 

השר כץ ציין כי השילוט אלקטרוני שיחל לפעול מהשבוע הבא בעשרות תחנות אוטובוסים בינעירוניות יספק לראשונה בישראל מידע בזמן אמת על זמני הגעת האוטובוסים של מספר מפעילי תחבורה ציבורית בו זמנית ובשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית. השילוט החדש נותן מענה מלא לדוברי שפות שונות ולאוכלוסיות מיוחדות כמו עיוורים וכבדי ראייה, שכן היא כוללת מערכת קולית מיוחדת המספקת בלחיצת כפתור את כל המידע הדרוש על קווי האוטובוסים, בשפות השונות.

 

השילוט האלקטרוני מופעל באמצעות מערכת סולארית חכמה, המנצלת את קרינת השמש ויכולה לפעול במשך 15 ימים ברציפות, בתנאי חשיכה מלאים. המערכת אינה מחוברת למערכת החשמל ובכך היא מונעת זיהום אויר מיותר.

 

הנתונים המוצגים על גבי צג אלקטרוני מתקבלים ממקלט מיוחד המותקן באוטובוס (GPS) אשר מספק מידע למרכז הבקרה על מיקומו המדויק של האוטובוס, בכל רגע נתון. נתונים אלה משודרים למסך האלקטרוני בתחנה וכך יכולים הנוסעים לדעת את זמני ההגעה המדויקים של האוטובוס.

 

שר התחבורה ציין כי השילוט האלקטרוני יודיע לנוסעים ברמת דיוק של שניות בודדות על זמני ההגעה המדויקים של האוטובוסים ובכך יוכלו הנוסעים לדעת האם צפויים עיכובים בהגעת האוטובוס. "מתן מידע בזמן אמת יסייע לנוסעים בצמצום תחושת האי-וודאות על זמני ההגעה של האוטובוס וישפר את רמת השירות של התחבורה הציבורית", הוסיף השר כץ.

 

לדברי כץ עד סוף השבוע תושלם התקנתם של 100 שלטים ראשונים בתחנות האוטובוסים הבינעירוניות. בנוסף לכך, יותקנו בשלב הראשון גם 20 שלטי מידע בתל אביב-יפו שיספקו מידע עדכני על התחבורה הציבורית. לאחר בחינת המערכת יותקנו בכל אחת משלוש השנים הבאות כ- 1,000 שלטים.

 

השלטים האלקטרונים הותקנו עד כה בין השאר בצומת יהוד, צומת חולון, צומת הטייסים, תל השומר, רמת פינקס, צומת מסובים, נווה מונסון, צומת סגולה , ירקונים, מגשימים, בארות יצחק וצומת אל על. כמו כן הותקנו מספר שלטים בתל אביב בדרך בגין ובשדרות רוקח.הפעלת השלטים האלקטרונים תחל בימים הקרובים.

 

השלטים האלקטרוניים החדשים, שגודלם 3.5 מטרים על 70 ס"מ, מעוצבים בעיצוב מיוחד המקנה להם מראה "היי-טקי" וחדשני. השלטים כוללים גם את מפת הקווים של האוטובוסים.

 

השר כץ ציין כי פרויקט השילוט האלקטרוני הוא חלק משורה של צעדים שמנהיג משרדו לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית. במסגרת זאת, יותקן בקרוב באוטובוסים העירוניים "קורא כרטיסים", שיאפשר לנוסעים "לדלג" על הנהג ולעלות לאוטובוס מכל דלתות האוטובוס.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.