יגואר XF החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה, גדולה ומרווחת יותר מהדגם היוצא ותוצע עם מנועי בנזין ודיזל בהספקים של 167-380 כ"ס.

2016 יגואר XF החדשה

כשבוע לפני שתוצג בתערוכת ניו יורק, יגואר הסירה אמש את הלוט מעל יגואר XF החדשה באירוע חשיפה מיוחד שנערך בלונדון. יגואר XF החדשה היא דור שני למכונית הסאלון של יגואר והיא מחליפה את הדגם הנוכחי ששרת את החברה כשבע שנים ותתחרה בשנה הבאה בעיקר באודי A6 וב.מ.וו סדרה 5.

 

למרות שהעיצוב החיצוני הוא אבולוציה לשפת העיצוב של הדגם הנוכחי, מדובר ברכב חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמת האלומיניום החדשה של יגואר שהוצגה לראשונה עם יגואר XE החדשה, ובנוסף לכך נמצא בדגם את מנועי אינג'ניום (Ingenium ) החדשים של לנד רובר –יגואר וכן שפע של טכנולוגיה מתקדמת.

 

בעוד העיצוב החיצוני לא מפתיע, תא הנוסעים כבר מציג שפת עיצוב חדשה לחלוטין וייחודית לדגם. כמו כל המכוניות המודרניות נמצא מיעוט יחסי של כפתורים כאשר במרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה והמתקדמת של יגואר ' InControl Touch Pro' הכוללת מעבד חזק, מסך מגע "10.2 עם תצוגה כפולה (לנהג ולנוסע) וחיבור מהיר לרשת האינטרנט הסלולרית (LTE). לוח המחוונים בדגם הוא מסך TFT בגודל "12.3 והנהג יכול לבחור בין מספר אפשרויות תצוגה שונות.

 

 

הפלטפורמה החדשה של הדגם עשויה מכ-75% אלומיניום מה שאפשר לדברי החברה להפחית ממשקל הדגם כ-190 ק"ג לעומת הדגם היוצא, יחד עם קשיחות לפיתול גובהה יותר בכ-23%. יגואר XF החדש קצרה ב-7 מ"מ ונמוכה ב-3 מ"מ סמליים מה-XF היוצאת, אך בסיס הגלגלים זכה לתוספת משמעותית של 51 מ"מ מה שמעמיד את אורכו של זה על 2,960 מ"מ ומה שמספק לפי יגואר מרווח משופר ליושבים מאחור בכל המדדים.

 

יגואר מציידת את ה-XF החדשה בשלושה מנועי דיזל ומנוע בנזין אחד. מנועי הדיזל כוללים מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בשתי גרסאות הספק, 167 כ"ס ו-38.7 קג"מ או 180 כ"ס ו-43.8 קג"מ. הגרסה החלשה יותר תוצע עם תיבת 6 הילוכים ידנית, שאר המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' המעבירה את הכוח אל הגלגלים מאחור.

 

גרסה הדיזל הבכירה מוצעת עם מנוע 3.0 ליטר V6 טווין טורבו המייצר הספק מרבי של 300 כ"ס וממנט מרבי אדיר של 71.3 קג"מ. מנוע הבנזין היחיד שיגואר חושפת כרגע הוא מנוע 3.0 ליטר V6 המצויד במגדש-על ומייצר הספק מרבי של 380 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ. בהמשך, יגואר צפויה לצייד את הדגם גם בגרסאות הטורבו בנזין של מנוע ה-2.0 ליטר החדש המוכר מה-XE וכן במנועי V8 בגרסאות הביצועים של הדגם כגון ב-XFR הבאה.

 

לפי יגואר חלוקת המשקל בדגם קרובה מאוד ל-50:50 ומערך המתלים בדגם מבוסס על מתלה מסוג עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור. רוב הדגמים יהיו מצוידים בבורר מצבי נהיגה המאפשר לנהג לשלוט (בנפרד) על קשיחות המתלים, ההיגוי, המנוע ותיבת ההילוכים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.