2018 רולס רויס פאנטום החדשה
רולס רויס פאנטום החדשה.
2018 רולס רויס פאנטום החדשה
רולס רויס פאנטום החדשה.

הפאנטום החדשה שומרת על המסורת יחד עם שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר ושדרוג של נוסחה שעדיין מהווה את אמת המידה לרכב פאר.

 

רולס רויס חשפה אמש בלונדון את הפאנטום 2018 החדשה, הדור השמיני לספינת הדגל של רולס רויס והמכונית המהווה את אמת המידה לרכב פאר. הפאנטום החדשה, שהיא השנייה הנבנית תחת התקרה של ב.מ.וו, מגיעה כ-14 שנה לאחר שהוצג הדור הקודם של הדגם כך שלא מפתיע לגלות כי מדובר מכונית חדשה לחלוטין בה הושקעו שש שנות פיתוח, כולל פיתוח פלטפורמת אלומיניום חדשה אשר תשמש את דגמי רולס רויס בלבד - בניגוד לדגם היוצא שזכה לביקורת על השימוש בפלטפורמה של סדרה 7.

 

למרות שמדובר בדגם חדש לחלוטין, וויזואלית לפחות התחושה היא של מתיחת פנים מקיפה בלבד כך שההבדל לעומת הדגם היוצא נמצא בעיקר בפרטים הקטנים ואלו רבים עם אין ספור אפשרויות להתאמה אישית של הלקוח וזו הסיבה שמחירו של הדגם מתחיל מ-300 אלף דולר ויכול בקלות להגיע לחשבונית של מיליון.  למרות המראה שלא השתנה במיוחד, הפאנטום החדשה עמוסה בטכנולוגיה מתקדמת שרובה הושאלה מ-ב.מ.וו וחלקה פותחה במיוחד עבור הדגם.

פנסי החזית לדוגמה מבוססי טכנולוגיית לייזר ולפי החברה הם מסוגלים להאיר למרחק של מעל ל- 600 מטר. בכדי להעניק נוחות אולטימטיבית, הדגם מצויד במתלי אוויר השומרים על מרכב מאוזן ונעזרים במצלמה הצופה את פני הדרך. בנוסף לכך הדגם מצויד במוטות מייצבים אקטיביים ובמערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים.

 

בכדי ליצור את תא הנוסעים השקט ביותר בעולם, החברה התקינה חומרי בידוד רבים במשקל כולל של 130 ק"ג והחלונות כוללים ציפוי דו שכבתי מבודד רעשים. בנוסף לכך צמיגי הרכב כוללים שכבת קצץ פנימית שלפי החברה הפחיתה את רעש הצמיגים ב-9 דציבלים. לפי החברה, הדגם שקט יותר בכ-10% מזה היוצא.

 

בחזיתה של הפאנטום החדשה ניצב מנוע V12 טווין-טורבו חדש בנפח של 6.75 ליטר המייצר בדגם הספק מרבי של 563 כ"ס ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ המתקבל במלואו כבר החל מ-1,800 סל”ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' הנעזרת במקלט GPS בכדי לדאוג שהתיבה תמיד נמצאת תמיד בהילוך הנכון. יחידת ההנעה הזו מספיקה בכדי להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 5.2 שניות עד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. בחברה מציינים כי יכלו לשפר את נתוני התאוצה אך וויתרו על הרעיון בשל היותו "בלתי הולם". עיקר תשומת הלב בפיתוח המנוע הושקעה בפעולה חלקה וזמינות מומנט. 

פלטפורמת האלומיניום החדשה של הדגם, אותה מכנים בחברה "Architecture of Luxury”, קשיחה יותר בכ-30% מזו של הדגם היוצא והיא תשמש בעתיד את כל דגמי החברה, כולל את רכב הפנאי הראשון של החברה אשר יוצג במהלך 2019 כמתחרה לבנטלי בנטיאגה. למרות שהפלטפורמה החדשה קלה משמעותית מזו של הדגם היוצא, משקל הדגם עלה מ-2550 ק"ג למשקל של 2625 ק"ג וזאת בשל התוספת הנכבדה של אבזור וטכנולוגיה.

 

כל מערכות הנוחות או הבטיחות אותן ניתן למצוא כיום בסדרה 5 או 7, ניתן למצוא גם בפאנטום החדש. על אלו היא מוסיפה עבודת יד מהמעלה הראשונה לריפודי העור של המושבים או גימור העץ, כולם כמובן ניתן לבחירה ע"י הלקוח מתוך שפע של אפשרויות, וכן תפעול חשמלי לכל דבר אפשרי.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.