2021 פורד F-150
פורד F-150 החדש.
2021 פורד F-150
פורד F-150 החדש.

פורד חשפה בסוף השבוע הנוכחי את הדגם החשוב ביותר של המותג, הפיק-אפ פורד F150, דור ארבעה עשר לטנדר הקל של סדרה F של פורד שהוא מהדגמים הנמכרים ביותר בעולם כבר שנים רבות בזכות מכירות של קרוב למיליון יחידות מידי שנה והטנדר הנמכר ביותר בשוק האמריקאי כבר 43 שנה ברציפות.

 

כמו בדגם היוצא, כל חלקי המרכב עשויים מאלומיניום בכדי להפחית ממשקל הדגם ורק שלדת הסולם עשויה מפלדה. העיצוב החיצוני מודרני ושרירי יותר ולחזית הדגם לא פחות מ-11 עיצובים שונים בהתאם לדגם ורמת הגימור הנבחרת. אבל העיצוב החיצוני לא מסדיר את שלל החידושים הטכנולוגיים בהם פורד ציידה את הדגם, חידושים המציגים עד כמה הדגם הזה חשוב עבור המותג.

בכדי לאפשר לנהג ליצור משטח עבודה שטוח על הקונסולה בין המושבים, עליו הנהג יכול לדוגמה לעבוד על מחשב נייד בנוחות, פורד ציידה את הדגם במוט הילוכים המתקפל חשמלית אל תוך הקונסולה. בדגמי הבסיס נמצא לוח מחוונים סטנדרטי עם מסך "4 קטן במרכזו, אך ככל שעולים ברמת הגימור אפשר למצוא גם מסך "8 ועד ללוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל "12.3. דגמי הבסיס מצוידים במערכת מולטימדיה עם מסך "8 אותו ניתן להגדיל למסך ענק בגודל "12 ברמות הגימור הגבוהות יותר. מערכת המולטימדיה היא מדגם SYNC 4 העדכנית ביותר של פורד הכולת חיבור קבוע לרשת האינטרנט לקבלת עדכונים OTA וכמובן הרחבה לאנדרואיד אוטו, אפל קאר-פליי ולרשות הנהג גם אפליקציה המאפשרת מגוון פעולות כגון איתור הרכב, נעילה או התנעה מרחוק ועוד.

 

2021 פורד F-150 החדש
מוט הילוכים מתקפל.

כיאה לרכב עבודה אפשר למצוא מכוון רחב של תאי אחסון שימושיים, קיפול של המושבים מאחור לטובת העמסת מטען, יחידת שקעים בתא המטען לחיבור כלי עבודה חשמליים (חבילת Pro Power Onboard), תאורה חיצונית היקפית לעבודת לילה, מערך מצלמות היקפי ותמיכה בנסיעה לאחור עם נגרר ועוד שלל פטנטים שימושיים.

 

2021 פורד F-150 החדש
מולטימדיה 12 אינץ'.

בשלב זה לפחות, פורד חושפת רק יחידת הנעה אחת של הדגם ומדובר ביחידת הנעה היברידית. יחידת ההנעה הזו מבוססת על מנוע ה-3.5 ליטר V6 טורבו (אקובוסט) החדש של פורד המשודך אל תיבת 10 הילוכים אוטו' בה משולב כיחידה אחת מנוע חשמלי בהספק של 47 כ"ס. סוללת ליתיום-יון קטנה בקיבלות של 1.5kWh אחראית על הנעת המנוע החשמלי. המנוע החשמלי אמנם יסייע במידת מה להפחתת צריכת הדלק אך הייעוד העיקרי שלו הוא באספקת מומנט מיידי לטובת יכולת תחילת תנועה נחושה יותר עם נגרר כבד.

 

2021 פורד F-150 החדש
כולל הנעה היברידית.

פורד F-150 החדש מצויד במערכת הבטיחות Ford Co-Pilot360 מדור 2.0 הכוללת את כל מה שאנחנו מצפים לפגוש ברכב מודרני כגון בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטח מת ועוד. פורד ציידה את הדגם מערכת Active Drive Assist הכוללת מצלמה המנטרת את המבט/עיניים של הנהג וכל עוד הוא שומר על מבט לעבר הכביש, מערכת בקרת השיוט האדפטיבית תאפשר לו להסיר את הידיים מההגה. מערכת זו תהיה זמינה (בתשלום) החל מרבעון השלישי של 2021 ועדכון היכולת הזו יתבצע אונליין מבלי שיש צורך לגשת למוסך. בנוסף אפשר למצוא בלימה אוטונומית התומכת בתנועה חוצה, מערכת חניה אוטומטית ועוד.

תגיות: פורד
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.