כמו יצרנים אחרים רבים, גם בפורד עושים צעד לאחור בכל הקשור להנעה חשמלית שבשורה התחתונה לא הכניסה לקוחות חדשים למותג, לא שמרה על הלקוחות הקיימים והמכירות של הדגמים החשמליים של המותג, במיוחד הטנדר F-150 לייטנינג, לא עמדו בציפיות ולכן מהדור הבא הדגם יעבור להנעה היברידית פלאג-אין מסוג חשמלי עם מאריך טווח (EREV) כפי שמוכר לנו מתעשיית הרכב הסינית.
אם נתחיל מהשורה התחתונה, אז היעד החדש של פורד הוא להגיע עד לשנת 2030 למצב בו דגמים עם הנעה היברידית, חשמלי עם מאריך טווח וחשמלי מלא יהוו כ-50% מסך המכירות של החברה זאת לעומת 17% בלבד כיום. אם עד היום מרבית השינויים בתמהיל הייצור וההשקעות של החברה היו בשל ענייני רגולציה, כעת בחרה מציינים כי הנתיב החדש הוא קודם כל לפי דרישת הלקוחות.
הדגם שאמור להוביל ליעד המכירות הזה הוא הדור הבא של פורד F-150 לייטנינג שכאמור, ינטוש את ההנעה החשמלית לטובת מערכת הנעה היברידית פלאג-אין מסוג EREV, מערכת בה מנוע הבנזין משמשך בעיקר כגנרטור וההנעה מתבצעת באמצעות המנוע החשמלי הראשי - אחד או שניים. פורד מבטיחה כי מערכת ההנעה הזו שתשרת את הדגם תשמור על כל הטוב שבדגם החשמלי, כלומר תאוצה מהירה של פחות מ-5.0 שניות, שקעי חשמל להפעלת כלי עבודה ועוד, לצד כושר גרירה גובה יותר ובעיקר טווח נסיעה משולב שיעמוד על ל-1,130 ק"מ, כלומר טווח די מקביל לזה של הטנדרים דיזל של החברה ויותר מכפול מזה של הדגם החשמלי.
לצד זה, פורד מתכננת לייצר יותר וואנים מסחריים עם מנועי בנזין או הנעה היברידית (בעיקר עבור אירופה) וכמובן שאי אפשר בלי הרכב החשוב והנמכר ביותר של החברה, הטנדרים מסדרת F של החברה עבורם פורד תפתח מנועי בנזין ודיזל חדשים.
פורד לא נוטשת את העולם החשמלי, פשוט תחום זה כבר לא יהווה את עיקר המיקוד וההשקעות של החברה לעתיד הקרוב, פורד מתכננת להשיק פלטפורמה חשמלית ייעודית שתוכל לשרת מגוון רחב של דגמים במחיר נגיש יחסית ולצד זה בחרה מתכננת לפתח את תחום אגירת האנרגיה באמצעות סוללות מסוג LFP ואת זה היא תעשה באמצעות שיתוף פעולה עם חברת הסוללות הקוריאנית SK.

