CarPlay Ultra, הדור הבא של מערכת קארפליי המציג אינטגרציה גבוהה יותר עם המסכים ומערכות הנוחות ברכב, זה עדיין לא החזון הגדול של אפל עבור קארפליי בו קארפליי תחליף למעשה את הממשק של היצרן באופן מלא אך זה כבר קרוב יותר לשם.
כדי ליישם את CarPlay Ultra נדרשת כמובן עבודה צמודה עם יצרנית הרכב והראשונה לעשות את זה היא אסטון מרטין, זו שעד לא מזמן הייתה הרבה מאחור בכל הקשור למערכות מולטימדיה ומאז ה- DB12 עברה לייצור עצמי וכעת היא בקדמת הבמה בתחום.

מה ההבדל בין קארפליי לבין קארפליי אולטרה? המערכת הראשונה היא בסך הכל שיקוף מתקדם של הטלפון עם ממשק שהותאם לשימוש ברכבים, מערכת אולטרה לעומת זאת כבר כוללת אינטגרציה עם מערכות הרכב השונות ויכולה להחליף חלק מהממשקים באופן מלא. רמת האינטגרציה תלויה כמובן ביצרנית הרכב ובפיתוחים עתידיים של קארפליי אולטרה.
אם נתחיל מלוח המחוונים, כאן הנהג יכול לבחור מבין מספר רב של עיצובי תצוגה שונים אותם יצרה אסטון מרטין כאשר הנהג יכול להתאים בעצמו את שילובי הצבעים בהתאם להעדפה האישית שלו. בכל מסך הנהג יכול לבחור איזה מידע מוצג כולל מעבר לתצוגה מלאה על כל המסך, כמו ניווט, ושמע לדוגמה. כמובן שאת כל זה היצרן יכול לעדכן באמצעות עדכוני OTA וכך להציע עוד עיצובים. במערכת המולטימדיה נוסף לממשק קארפליי אפשרות שליטה על בקרת האקלים, שכאן מפוצלת ל-3 אזורים.

צריך להבין שמערכת קארפליי אולטרה מספקת ליצרן הרכב סט כלים שלם לתכנון ועיצוב התצוגה, בהתאם לשפת העיצוב שאפל בחרה, כך שעבור היצרן מדובר בתהליך מהיר וקל יותר שפותח אין ספור אפשרויות חדשות לעיצוב הממשקים.
מעבר לעבודה שהטמעת CarPlay Ultra דורשת עבודה מיצרן הרכב, בשלב זה CarPlay Ultra זמינה רק בשוק האמריקאי והקנדי אך במהלך 12 החודשים הקרובים היא תהיה זמינה באופן גלובלי. השימוש במערכת דורש מכשיר אייפון 12 ומעלה שמריץ את מערכת iOS 18.5.