הסמי טריילר החשמלי של טסלה
הסמי-טריילר החשמלי של טסלה - ביצועים של רכב ספורט.
הסמי טריילר החשמלי של טסלה
הסמי-טריילר החשמלי של טסלה - ביצועים של רכב ספורט.

הסמי טרייל החשמלי של טסלה הוא החלום הרטוב של כל נהג משאית כבדה, עם מומנט אדיר ויכולות נהיגה אוטונומיות.

 

טסלה הציגה אמש שני דגמים קונספט חדשים, האחד הוא דור שני לטסלה רודסטר עם ביצועי מנוע מרשימים במיוחד והקונספט השני הוא, קונספט לסמי-טריילר חשמלי. יעד הייצור של הסמי-טריילר החשמלי של טסלה עומד בשלב זה על שנת 2019, מספיק זמן בכדי לגשש היענות למוצר שבניגד לשאר המוצרים של טסלה, כאן ליחס עלות תועל מרכיב משמעותי.

 

לסמי-טרייל החשמלי טווח נסיעה של 800 ק"מ ולפי טסלה, טווח הנסיעה תקף לנסיעה בכביש המהיר ובעומס מלא של 36.2 טון. טעינה של 30 דקות באמצעות מטען ייעודי מיוחד (Megacharger) תספק טווח נסיעה נוסף של כ-640 ק"מ. במילים אחרות, טסלה אומרת לנו שהפסקת קפה ממוצעת של נהג הסמי-טרייל - כל עוד יהיו נהגים כאלו - תספיק לטווח הנסיעה היומי של נהג משא אמריקאי ממוצע. מה שלא מציינים בסטלה הוא כמה בכלל צריכה לעלות משאית כזו.

 

הסמי טריילר של טסלה
טווח חשמלי של 800 קילומטר וטעינה של חצי שעה מספיקה לטווח נוסף של 640 קילומטר.

כמומחית לשיווק, טסלה אוהבת לפרסם נתוני ביצועים שכן זה מה שיוצר הילה מטופשת סביב הדגמים שלה, אז נתון מרשים נוסף לאוסף הוא שלמשאית הזו נתון תאוצה 0-96 קמ"ש של 5 שניות, ללא עומס, או 20 שניות לאותו המיאוץ בעומס מלא, נתונים שמשאית דיזל מודרנית רק יכולה לחלום עליהם וזה היתרון המוחץ של מנועים חשמליים על פני מנועי בעירה פנימית. למעשה, 20 שניות 0-100 קמ"ש זה, פחות או יותר, קצב התאוצה של הנהג הממוצע ביציאה מהרמזור. את הביצועים האלו, הסמי-טרייל של טסלה משיג באמצעות שימוש בארבעה מנועים חשמליים, שניים לכל ציר מאחורי תא הנהג.

 

בטסלה אמנם לא מציינים את מחירו של הסמי-טריילר, אך בחברה מציינים כי הדגם חסכוני בכ-20% לכל מייל לעומת משאית דיזל. "בעלי הדגם יכולים לצפות לחיסכון של $200,000 לאורך 1.6 מיליון ק"מ בהוצאות הדלק בלבד", כך לפי אילון מאסק. בנוסף, מערכת הבלימה הרגנרטיבית תחסוך באופן משמעותי בעלויות האחזקה של מערכת הבלימה.

תא הנוסעים
תא הנוסעים מנימליסטי וכל התפעול מבוסס על שני מסכים.

תא הנהג מעוצב ומאובזר בהתאם לשאר דגמי טסלה, מנימליסטי ומבוסס מסכים. כמו שאר דגמי טסלה, גם הסמי-טרייל יצויד במערכת נהיה אוטונומיות Autopilot כסטנדרט. בנוסף ובזכות השימוש בשני מסכים גדולים, בטסלה מציינים כי כך יוכלו לתפור לכל חברה תוכנה ייעודית שתוצג על גבי המסכים ללא צורך בהתקנות מיוחדות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.