צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV
צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV.
צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV
צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV.

מישלין (Michelin), חברת הצמיגים המובילה בעולם, השיקה לאחרונה צמיגים ייעודיים לרכב חשמלי, MICHELIN Pilot Sport EV, שהם הצמיגים הראשונים של החברה מסדרת צמיגי הספורט (Pilot Sport) של המותג שתוכננו במיוחד עבור רכב חשמלי. לפני הכל יש לציין כי לא מדובר בצמיגי ספורט קיצוני אלא בצמיג שמתאים לכל רכב חשמלי בו יש דגש ספורטיבי שהוא בעיקר תחושת היגוי וביצועי בלימה/אחיזה בעיקר ביבש אך גם ברטוב. את צמיגי Pilot Sport EV מישלין פיתחה באמצעות ידע שצברה כספק הצמיגים הרשמי של מרוצי פורמולה E לרכב חשמלי.

 

לצמיגים המותקנים ברכב השפעה מכרעת על ביצועי הבלימה, הנוחות, היכולות הדינמיות של הרכב, צריכת הדלק, הרעש ועוד. כל זה נכון כמובן לרכב עם מנוע בעירה פנימית כפי שזה נכון לרכב חשמלי ולכן נשאלת השאלה מדוע בכלל רכב חשמלי צריך צמיגים מיוחדים? התשובה הפשוטה היא שאין צורך ולא יקרה כלום אם תתקינו צמיגים רגילים כמו ברכב בנזין (כמובן בהתאם לנתונים הנדרשים כמו מידות וקוד מהירות ועומס) אך יש נקודות בהן ניתן לשפר את הצמיגים כך שיתאימו בצורה טובה יותר לרכב חשמלי וזו הסיבה שיצרני צמיגים שונים החלו להציג צמיגים המיועדים במיוחד עבור רכב חשמלי.

 

מישלין פיילוט ספורט EV
ספוג לבידוד רעשים.

אז מה הן אותן נקודות?

הפחתת רעשים: מערכת ההנעה של רכב חשמלי מייצרת משמעותית פחות רעש חיצוני ממערכת הנעה רכב בעירה פנימית אך אליה וקוץ בה שכן אז רעשים אחרים הופכים להיות דומיננטיים יותר כמו רעשי כביש. לכן עבור רכבים חשמליים יצרני הצמיגים פיתחו צמיגים אקוסטיים עם תוספת של ספוג פנימי המפחית את רעשי הכביש שהצמיג מייצר בתנועה. לפי מישלין הטכנולוגיה הזו מאפשרת הפחתה של כ-20% מהרעש לעומת צמיג רגיל.

 

שחיקת צמיגים עקב משקל ומומנט גבוהים: אם נשווה רכב חשמלי ודגם בנזין מקביל לו, יונדאי קונה בנזין וקונה חשמלי לדוגמה, נגלה שני דברים עיקריים, הקונה החשמלי כבד יותר בכ-200 ק"ג והמומנט שהמנוע החשמלי מייצר גבוה יותר משמעותית, 40 קג"מ לעומת 27 קג"מ, ולא רק שהוא גבוה יותר הוא מתקבל כולו מיד עם הלחיצה הראשונה על דוושת התאוצה.

 

המומנט הגבוה גורם לשחיקה מהירה יותר של הצמיגים ובכדי להתמודד עם התופעה הזו מישלין פיתחה את תרכובת ​​ElectricGrip שהיא תרכובת קשיחה המאכלסת את מרכז סוליית הצמיג ומסוגלת להתמודד טוב יותר עם המומנט הגבוה של רכבים חשמליים. בנוסף, מישלין פתיחה טכנולוגיית מבנה חדשה לצמיג (MaxTouch) המאפשרת למקסם את שטח המגע של הצמיג עם הכביש לפיזור אחיד יותר לרוחב הסוליה של הכוחות הפועלים על הצמיג בזמן תאוצה, בלימה ופנייה. השילוב של שתי הטכנולוגיות מאפשר לשפר את העמידות של הצמיג לשחיקה מבלי להתפשר על הביצועים.

הפחתת צריכת האנרגיה: רכבים חשמליים עושים שימוש בצמיגים גדולים יותר מדגמי בנזין מקבילים להם, יש לכך מספר סיבות אך השורה התחתונה היא שמקבלים צמיגים כבדים יחסית עם התנגדות גבוהה לגלגול הגוררת צריכת אנרגיה גבוהה יותר. צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV קלים יותר משמעותית מצמיגים מקבילים להם ולפי ניסוי שהחברה עשתה ברכב חשמלי התקבל שיפור משמעותי מאוד של עד 10% בטווח הנסיעה. ההשוואה נעשתה בין צמיגי פיילוט ספורט EV לצמיגי מישלין פיילוט ספורט 4 SUV במידה של 255/45 R19 כאשר משקל כל צמיג עומד על 6.7 ק"ג או 8.8 ק"מ בהתאמה.

 

צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV יהיו הצמיגים הרשמיים של טסלה מודל Y בייצור אירופאי והם גם הצמיגים הרשמיים של יונדאי איוניק 5 בדגם עלית. החברה תשווק את הצמיגים בקטרים של "18 עד "22 באחד עשר מידות שונות (לכל קוטר) עבור יצרני הרכב. הצמיגים יהיו זמינים גם כתחליף בפנצ'ריות אך רק בחמש מידות שונות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.