סוזוקי חושפת מערכת מיקרו-היברידית 48V אותה היא תשדך למנוע 1.4 טורבו Boosterjet חדש, החל מאביב 2020.

 

החל מהרבעון השני של 2020 סוזוקי תצייד את הויטרה, הקרוסאובר והסוויפט במערכת מיקרו-היברידת SHVS חדשה במתח של 48V, זאת לעומת מערכת SHVS 12V הנוכחית שהוצגה בשנת 2016 והותקנה בסוויפט ובאיגניס - כאופציה. החדשות הפחות טובות עבור השוק הישראלי זו העבודה שהמערכת תשודך בשלב זה לדגמים עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, החדשות הקצת יותר טובות הם שבדור הבא של הדגמים סוזוקי תציג גרסאות הנעה היברידיות מלאות עם טכנולוגיית הנעה של טויוטה.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

המערכת מבטיחה, לפי סוזוקי, הפחתה של כ-20% בפליטת ה-CO2, שיפור במומנט המנוע (לזמן קצוב) ושיפור של עד 15% בצריכת הדלק בתקן WLTP - כל זה בתוספת צנועה של 15 ק"ג למשקל הרכב. המערכת תשולב בגרסה חדשה (K14D) למנוע ה-1.4 ליטר בוסטרג'ט המוכר לנו מהויטרה והקרוסאובר. את המנוע החדש נפגוש גם ללא המערכת המיקרו-היברידית בדגמים השונים של סוזוקי.

 

סוזוקי קרוסאובר
מערכת מיקרו-היברידית גם לקרוסאובר.

המערכת כוללת סוללות ליתיום-יון קטנה במתח של 48V, מנוע חשמלי המחובר למנוע ברצועה ומשמש כגנרטור וסטרטר וכן ממיר מתח 48V-12V עבור תפעול של מערכות חשמל כגון מערכת השמע, המיזוג ותאורה כך שאלו ימשיכו לפעול גם כאשר המנוע כבוי.

בתחילת נסיעה, המנוע החשמלי מסייע למנוע הבנזין בהנעת הרכב. באמצעות מערכת בלימה רגנרטיבית הגנרטור טוען את סוללת הליתיום-יון (הממוקמת מתחת למושב הנהג לטובת חלוקת משקל אידיאלית). כאשר המצמד מנותק מהמנוע, מהירות הנסיעה היא נמוכה מ-16 קמ"ש ומהירות המנוע היא קרובה ל-1,000 סל"ד, המערכת מכבה את מנוע הבנזין והמנוע החשמלי אחראי על שמירת סל"ד סרק בגלישה לעצירה ובעמידה. בקיצור, מערכת עצור-סע מתקדמת.

 

פרטים מלאים על המערכת והדגמים יוצגו במרץ 2020 במסגרת תערוכת ז'נבה הקרובה.