מובילאיי
מובילאיי מתמודדת עם רחובות ירושלים והנהג הישראלי.
מובילאיי
מובילאיי מתמודדת עם רחובות ירושלים והנהג הישראלי.

מערכת הנהיגה האוטונומית של מובילאיי מתמודדת עם כבישי ירושלים והנהג הישראלי, על בסיס מערך מצלמות בלבד.

 

מובילאיי, בבעלות אינטל, פרסמה לאחרונה סרטון המציג את היכולות של מערך המצלמות ההיקפי המהווה את הליבה של מערכת הנהיגה האוטונומית שלה. האתגר שעבר בפני הרכב לא פשוט, נהיגה ברחובות ירושלים הכוללת כבישים ללא סימון נתיבים ברור, חציית צמתים מרומזרים או מתומררים בלבד, מעגל תנועה, השתלבות מורכבת בתנועה ועוד.

לא תתקשו לנחש שאינטל לא הייתה מפרסמת סרטון בו המערכת לא עמדה מול כל האתגרים אך בהחלט שניתן לראות בנוסף שלמערכת מקדם ביטחון גבוה מזה של נהג אנושי, לא רק בשמירת המרווח מול רכב קדמי אלא גם במקומות בהם נהג רגיל פשוט לא היה מאט או מתנהג אחרת. בחלק מהמקרים, כגון השתלבות נתיבים במצב של תנועה פקוקה, השילוב של זה עם נהג ישראלי טיפוסי בהחלט יכול ליצור מצבים בהם הרכב האוטונומי פשוט יעמוד במקום ולא יתקדם.

 

הדגם שבסרטון מצויד במצלמות בלבד ללא כל חיישני עזר אחרים כגון רדאר. המערך מספק למערכת העיבוד המרכזית תמונה 3D מלאה של הנעשה סביב הרכב, כולל זיהוי רמזורים ותמרורים/צמתים, הולכי רגל וכמובן, רכבים אחרים בכביש. מערך המצלמות מהווה את עיקר מערכת הנהיגה האוטונומית של מובילאיי, אך זו תעזר בעתיד במערכת גיבוי נפרדת המורכבת מסורק לייזר (LIDAR) ומרדאר בהפרדה גבוהה, השילוב הזה יאפשר לא רק גיבוי אלא פעולה בתנאי מזג אוויר וראות מאתגרים.

השנה, מרצדס תחשוף את ה-S קלאס החדשה ואין ספק שזה יהיה רכב שיציג יכולות אוטונומיות גבוהות כגון נסיעה אוטונומית מלאה בכביש המהיר, כולל השתלבות, כניסה למחלפים ועוד. יחד עם זה, הדרך לרכב אוטונומי מלא עדיין ארוכה, בעיקר בכל הקשור בתשתיות ויכולות המערכות להתמודד עם תנאים קשים של גשם, שלג וערפל.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.