האיגניס החדשה היא רכב פנאי עירוני וקטן, מצוידת במערכת הנעה מיקרו היברידית ותיבה רציפה עם צריכת דלק משולבת של 28.8 ק"מ לליטר.

2016 סוזוקי איגניס החדשה
סוזוקי איגניס החדשה - הלהיט הבא בסגמנט המכוניות העירוניות?


סוזוקי משיקה בשוק הבית היפני את ה-איגניס 2016 החדשה, דור שני לדגם – לאחר הפסקה של 8 שנים - שהופך בגלגולו החדש לסוג של קרוסאובר עירוני קטן, לא כזה שיתחרה בניסאן ג'וק או סיטרואן קקטוס אלא בסגמנט נמוך יותר. האיגניס החדשה, הצפויה לנחות אצלנו לקראת אמצע השנה, עברה תוך פחות משנה משלב הקונספט (im.4) שהוצג במרץ 2015, לשלב גרסת ייצור סופי שהוצגה בחודש אוקטובר האחרון בתערוכת טוקיו. 

 

לאיגניס החדשה, המבוססת על פלטפורמה חדשה של סוזוקי, מידות של רכב עירוני גדול יחסית: אורך של 3.70 מטר, רוחב של 1.66 מטר, גובה של 1.59 מטר ובסיס גלגלים של 2.435 מטר. שורת המושבים השנייה נעה על גבי מסילה כך שנפח תא המטען עומד על בין 133 ליטר כאשר המושבים מצב האחורי ביותר ולבין 258 ליטר כאשר המושבים במצב הקדמי ביותר – קיפול המושבים מאפשר לקבל תא מטען שטוח לחלוטין. משקל הדגם נמוך יחסית ועומד על 850 ק"ג בלבד ומרווח הגחון עומד על 18.0 ס”מ.

 

האיגניס החדשה תוצע עם מנוע 1.2 ליטר Dual-Jet העדכני של סוזוקי הנעזר במערכת מיקרו היברידית. במנוע משולבת מערכת ISG לה שלושה תפקידים: להתניע את המנוע (עצור/סע), לסייע לו בזמן יציאה מהמקום ולשמש כגנרטור לטעינת הסוללה הייעודית – ליתיום-יון. מנוע הבנזין מייצר הספק מרבי של 91 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12 קג"מ ב-4,400 סל"ד, למנוע החשמלי הספק של 3.1 כ"ס ומומנט של 5.1 קג"מ. המנוע משודך כסטנדרט לתיבת הילוכים רציפה CVT המניעה את הגלגלים הקדמיים, הנעה כפולה עם מצמד ויסקוזי מוצעת כאופציה. צריכת הדלק המשולבת בדגם ההנעה הקדמית עומדת על 28.8 ק"מ לליטר (לפי תקן JC08 היפני).

 

2016 סוזוקי איגניס תא הנוסעים
דגש רב על עיצוב, שימושיות ובטיחות

 

כרכב "לייף סטייל", סוזוקי מציעה את האיגניס החדשה עם מגוון רחב של צבעים ואפשרויות התאמה אישית של שילובי צבעים שונים בתא הנוסעים. ברשימת האבזור של הדגם ניתן למצוא בקרת אקלים, תאורה ראשית מסוג LED, בקרת שיוט, שליטה מההגה על השמע והטלפון, מערכת מולטימדיה עם תאימות מורחבת למכשירי אפל (Apple CarPlay) ועוד. כאופציה הדגם מצויד במגוון מערכות בטיחות מתקדמות (מבוססת על שתי מצלמות) כולל התראה על התנגשות מלפנים, בלימה אוטו' לעיר כולל זיהוי הולכי רגל, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ועוד.

 

על הנייר לפחות ובתמחור תחרותי, לאיגניס החדשה של סוזוקי סיכוי טוב להפוך ללהיט המכירות של קיץ 2016 בישראל. עוד לפני שהאיגניס החדשה תנחת אצלנו סוזוקי סלריו, המכונית העירונית החדשה של סוזוקי שתחליף במקביל את האלטו והספלאש, הסלריו תהיה זולה יותר מהאיגניס (כ-65 אלף שקל לדגם אוטו'). 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.