2023 איווייז U6
איווייז U6.
2023 איווייז U6
איווייז U6.

כשנה וחצי לאחר שחשפה לראשונה את הדגם, איווייז משיקה בשוק הבית הסיני את הדגם החשמלי השני שלה, איווייז U6. מדובר בקרוסאובר קופה חשמלי שהוא אמנם מבוסס על דגם U5 שהשוק בישראל במרץ אשתקד, אך בפועל הוא לא סתם גרסת קופה לדגם U5 אלא גם מקצה שיפורים ושדרוגים מקיף בכל הדברים הקטנים שהפריעו לנו בדגם U5. 

 

איווייז U6 מצויד במנוע חשמלי חדש שהוא גרסה משופרת למנוע בו מצויד דגם U5, לפי איווייז המנוע החדש מציג נצילות גבוהה יותר, ביצועים טובים יותר והוא גם שקט יותר בזכות התקנה של תיבת הפחתה חדשה - המנוע הוא מפיתוח וייצור עצמי של איווייז. למנוע החדש הספק מרבי של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 32.1 קג"מ, זאת לעומת 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ בדגם U5. המנוע החדש מאפשר לדגם U6 להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.0 שניות, לעומת 7.5 שניות בדגם U5, והמהירות המרבית עומדת על 160 קמ"ש. 

 

2023 איווייז U6
איווייז U6.

איווייז מציעה לרוכשי הדגם בסין שתי סוללות שונות לבחירה, האחת בקיבלות של 63kWh כמו בדגם U5 המשווק בישראל, והשנייה בקיבלות של 72kWh. עם סוללות 63kWh לאיוויז U6 טווח נסיעה זהה לדגם U5 כך שבתקן WLTP מדובר בטווח נסיעה של 405 ק"מ. סוללות ה-72kWh צפויה להוסיף לטווח הנסיעה בין 50 ל-60 ק"מ. התאים שבסוללה הם מתוצרת CATL, יצרן הסוללות לרכב חשמלי הגדול בעולם, וכמו בדגם U5 דגם U6 מצויד במטען פנימי תלת פאזי 11kW לטעינה ביתית וטעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 90kW בלבד. מערכת הבלימה הרגנרטיבית מציעה כעת אפשרות לנהיגה בדוושה אחת. 

 

איווייז U6 הוא קרוסאובר קופה חשמלי גדול למדי עם אורך של 4.80 מטר, רוחב של 1.88 מטר, גובה של 1.64 מטר ובסיס גלגלים של 2.80 מטר. לעומת דגם U5 מדובר בתוספת של 120 מ"מ לאורך והפחתה של 60 מ"מ למידת הגובה, שאר המידות זהות. לדגם נפח תא מטען קטן יותר מדגם U5 העומד על 472 עד 1,260 ליטר. 

 

 איווייז U6
איווייז U6.

את העיצוב החיצוני המופנם של ה- U5, איווייז U6 מחליף בעיצוב נועז שמהפרופיל מזכיר רכב סדאן על הגבהת מרכב יותר מאשר קרוסאובר של ממש. איווייז U6 אמנם מבוסס על דגם U5 אך מה שנשאר מתא הנוסעים של ה- U5 זה רק המרווח יוצא הדופן לנוסעים מלפנים ומאחור שכן מעבר לכך באיווייז העניקו לדגם U6 תא נוסעים חדש המתקן ומשפר את כל מה שהיה צריך לעדכן בדגם U5. 

 

את לוח המחוונים המחולק לשלושה מסכים נפרדים המוסתרים ע"י ההגה, איווייז החליפה בפס תצוגה צר באורך של "8.2 המציג רק את המידע החיוני כמו מהירות, טווח ומצב הסוללה, נמצא גם גלגל הגה חדש עם כפתורים נוחים וברורים יותר לשימוש, מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "14.6 עם מערכת הפעלה חדשה במקום "12.3 בדגם U5, וכן, יש גם תא כפפות בצד הנוסע, דבר שנעדר וחסר בדגם U5. מערכת המולטימדיה החדשה כוללת כסטנדרט אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, דבר שלא תמיד אפשר למצוא ברכבים מתוצרת סין, פרופיל אישי לכל נהג, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד.

 

 איווייז U6
איווייז U6.

 במקום קונסולה מרכזית צפה לכל האורך שמתחת לה תא אחסון גדול אך לא נגיש במיוחד, איווייז התקינה ב-U6 קונסולה מרכזית מדורגת ושימושית יותר. בחלקה הצמוד לדשבורד נמצא משטח טעינה אלחוטי 15W ושתי כניסות USB נגישות ובצד הקרוב לנהג נמצא מחזיקי כוסות עם כיסוי, משטח שליטה חדש על בקרת האקלים ומה שנראה כמו מצערת של מטוס זו בעצם ידית ההילוכים המופעלת באמצעות סיבוב של המוט המרכזי. לצד כל זה נמצא שדרוג כולל של איכות החומרים והגימור ותודה למעצבים של איווייז שבחרו להעיף את העודף המוגזם של פלסטיקה בגימור שחור מבריק בחומרי גימור אחרים, נעימים יותר לעין ורגישים פחות לאבק, שריטות וטביעות אצבע שכל הזמן צריך לנקות. 

 

 איווייז U6
איווייז U6.

את איווייז U6 כבר היינו אמורים לפגוש בישראל אך כמו כל תעשיית הרכב החשמלי, גם איווייז סובלת מבעיות אספקה ועיכובים בייצור. את הדגם נפגוש בישראל במהלך השנה הבאה וקחו בחשבון שבסין לפחות, דגם U6 יקר יותר בכ-10% מדגם U5. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 18

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.