2023 פולסטאר 3
פולסטאר 3.
2023 פולסטאר 3
פולסטאר 3.

פולסטאר 3 הוא קרוסאובר פרימיום חשמלי על הצד הספורטיבי והוא הדגם החשמלי השני של פולסטאר המצטרף אל פולסטאר 2 אשר הושקה לאחרונה בישראל. פולסטאר 3 ישווק בשלב הראשון בדגם אחד הנקרא Long range Dual motor ובמחיר של החל מ-88,600 אירו, בהמשך החברה תציג גרסאות הנעה נוספות לדגם. פולסטאר 3 הוא מתחרה לדגמים כגון ב.מ.וו iX או מרצדס EQE SUV, שיוצג בעוד מספר ימים, ועוד. 

 

פולסטאר 3 עושה שימוש במערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 483 כ"ס ומומנט משולב של 85.6 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.0 שניות ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש. רוכשי הדגם יוכלו לשדרג את יחידת ההנעה עם חבילת הביצועים (תוספת של 6,600 אירו) המעלה את ההספק המרבי ל-510 כ"ס ומומנט מרבי של 92.8 קג"מ, במקרה זה נתון התאוצה 0-100 קמ"ש מתקצר ל-4.7 שניות. 

 

2023 פולסטאר 3
טווח נסיעה של עד 610 קילומטר.

חבילת הביצועים מוסיפה גם חישוקי "22 בעיצוב ייחודי, כיול ספורטיבי יותר למתלים ועוד. לא משנה באיזו תצורה תבחרו, כמותג בעל אופי ספורטיבי פולסטאר התקינה על הציר האחורי מערכת מצמדים שתאפשר את חלוקת המומנט בין הגלגלים מאחור. לצד זה יש גם מערכת בלימה של ברמבו עם קליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים, מתלים קדמיים בתצורת עצמות עצה כפולות, כמו ברכבי ספורט, תצורה המאפשרת להשאיר את הגלגל ניצב לכביש גם בעת פנייה. בכל הפינות נמצא בולמים אדפטיביים וקפיצי אוויר. 

 

פולסטאר 3
פולסטאר 3.

בתחתית המרכב מותקנת סוללת ליתיום-יון 400V בקיבלות ענק של 111kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 610 ק"מ או 560 ק"מ עם חבילת הביצועים. סוללה גדולה דורשת טעינה מהירה ואת זה פולסטאר מאפשרת לעשות באמצעות מטען מהיר DC בהספק של עד 250kW, טעינה ביתית AC אפשרית בהספק של 11kW. לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין מספר דרגות למערכת הבלימה האוטונומית, כולל אפשרות לנהיגה בדוושה אחת.

 

פולסטאר 3 מבוסס על פלטפורמת SPA2 החדשה של קבוצת ג'ילי ועם אורך של 4,900 מ"מ, רוחב של 1,968 מ"מ, גובה של 1,614 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,985 מ"מ, אין ספק כי מדובר בקרוסאובר גדול ממדים. פולסטאר 3 מציג את שפת העיצוב החדשה והייחודית של המותג שיוצרת כעת בידול ברור בין דגמי פולסטאר לדגמי וולוו, העיצוב עדיין סקנדינבי במהותו אך גם ייחודי וספורטיבי יותר. 

 

פולסטאר 3
פולסטאר 3.

זה גם המצב בתא הנוסעים, אי אפשר שלא להבחין בהשראה מדגמי וולוו אך זה עדיין תא נוסעים ייחודי למותג ומינימליסטי במיוחד, למעשה הכפתור היחידי מחוץ להגה והשליטה על החלונות הוא הבורר מצבי נסיעה בקונסולה בין המושבים. כל השאר נשלט דרך המסך המרכזי הגדול ("14.5) המופעל באמצעות מערכת Android Automotive OS וזה אומר כמובן שאתם נהנים מכל שירותי הרשת המוכרים של גוגל, כולל ניווט ותכנון נסיעה לפי עמדות הטעינה שבדרך, תפעול קולי באמצעות הסייען של גוגל, פרופיל אישי לכל נהג, עדכוני OTA ועוד. המערכת אמנם של אנדרואיד אך בעלי מכשירי אפל יוכלו לעשות שימוש בקארפליי. המערכת מופעלת באמצעות שבב של Qualcomm שהוא ייעודי לרכבים ומאפשר לדגם ליהנות מכל היתרונות של טכנולוגיית ענן.

 

בשנה הראשונה להשקת הדגם הפולסטאר 3 מצוידת כסטנדרט במספר חבילות אבזור המוסיפות, בין היתר, מערכת שמע פרימיום Bowers & Wilkins עם 25 רמקולים, סגירה שקטה לדלתות (וואקום), חלון גג פנורמי, תצוגה עילית ועוד. 

 

פולסטאר 3
פולסטאר 3.

פולסטאר 3 מצויד בדור הבא של מערכת הבטיחות של וולוו (Pilot Assist) והחל מהרבעון השני של 2023 הלקוחות יוכלו להוסיף כאופציה חיישן LiDAR היוצא מפת 3D מדויקת של סביבת הרכב ומאפשר את שדרוג היכולות האוטונומיות של הרכב, אותן החברה תעדכן לאורך הזמן באמצעות עדכוני OTA. פולסטאר 3 הוא הרכב הראשון בעולם לעשות שימוש בחיישן רדאר בתא הנוסעים שתוכן לזהות גם תנועות קלות במיוחד, כמו תנועת החזה של תינוק ישן, בכדי להתריע במקרה ונשכח נוסע ברכב, למעשה יש מספר חיישנים כאלו בתא הנוסעים כולל אחד בתא הנוסעים במקרה ונמצא שם בעל חיים. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 15

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.