פולסטאר 5 החשמלית
פולסטאר 5 - מכונית GT חשמלית.
פולסטאר 5 החשמלית
פולסטאר 5 - מכונית GT חשמלית.

את פולסטאר 5 אנחנו מכירים כבר משנת 2022 אך רק כעת פולסטאר מתחילה בשיווק של מכונית ה- GT היוקרתית הזו שנולדה כדי להתחרות בדגמים כגון פורשה טייקן, אודי e-tron GT ועוד והמחיר בהתאם, החל מ-467,000 שקל לדגם הבסיס או 557,000 שקל לדגם הביצועים. 

 

 יונדאי במבצע אאוטלנדר

פולסטאר 5 מבוססת על פלטפורמה ייחודית (PPA) העושה שימוש נרחב באלומיניום, כולל יציקות אלומיניום גדולות, וכל זה מעניק לדגם משקל קל יחסית לצד התנגדות גבוה במיוחד לפיתול. חלק בלתי נפרד מהשלדה היא הסוללה הגדולה שהותקנה בדגם בקיבולת של 112kWh (נטו: 106kWh) ובאופן מפתיע למרות שמדובר במותג בבעלות סינית את הסוללות עבור הדגם מייצרת SK הקוריאנית, שמייצרת סוללות גם עבור יונדאי וקיה. הסוללה הזו, במתח הדקים של 800V, מאפשרת לדגם להשיג טווח נסיעה של 670 ק"מ בדגם Dual Motor או 565 ק"מ בדגם פרפורמנס הבכיר. 

 

2026 פולסטאר 5
פולסטאר 5.

לדגם הבסיס שני מנועים חשמליים בהספק מרבי משולב של 748 כ"ס ומומנט מרבי של 82.8 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. לפולסטאר 5 פרפורמנס יש הספק מרבי משולב של 884 כ"ס ומומנט מרבי של 103.5 קג"מ, כאן זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.2 שניות וגם כאן המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. 

 

פולסטאר 5 מצוידת במטען פנימי 11kW כך שטעינה ביתית מלאה אורכת כ-11 שעות, טעינה מהירה לעומת זאת אפשרית עד להספק גבוה של 350kW בזכות ארכיטקטורת 800V כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת רק 22 דקות. 

 

2026 פולסטאר 5
פולסטאר 5.

פולסטאר 5 נשענת על בולמים מבית BWI עם מעצורים הידראוליים כאשר גרסת הפרפורמנס כבר מצוידת בבולמים אדפטביים MagneRide מבית BWI. אם אתם תוהים מי זו BWI, זו קבוצת אחזקות סינית שבשנת 2009 רכשה את הבעלות על חטיבת הבולמים והבלמים של Delphi שהייתה בעבר בבעלות ג'נרל מוטורס וזו החברה שפיתחה בשנת 2002 את בולמי MagneRide עבור קאדילק וקורבט. כיום זו טכנולוגיית בולמים המשרתת דגמי ספורט רבים, גם של פרארי ולמבורגיני. בולמי MagneRide דוגמים את פועלת הבולם בתדר של 1000 הרץ ומסוגלים לשנות בהתאם את קשיחות הבולם בזמן של 3 אלפיות השנייה בלבד וזה מתאפשר באמצעות השימוש בנוזל מגנטי כך שניתן לשנות במהירות את הצמיגות שלו באמצעות שדה מגנטי. 

 

פולסטאר 5 תא הנוסעים
פולסטאר 5.

העיצוב החיצוני של פולסטאר 5 לא השתנה מאז שפגשנו בדגם לראשונה לפני מספר שנים, המשך ישיר לעיצובים הדינאמיים של פולסטאר וכמו פולסטאר 4 שהוצגה קצת מוקדם יותר, גם כאן אין חלון אחורי ועל זה תפצה מראה מרכזית דיגיטלית. חלל תא הנוסעים ממשיך את האווירה המינימליסטית הסקנדינבית של שאר דגמי המותג, פולסטאר דרך אגב מגדירה את הדגם כרכב 4+1, כלומר אפשר להושיב עקרונית נוסע נוסף מאחור אך בתכלס זה רכב 2+2 כאשר שני המושבים הקיצוניים מאחור אמנם מחוברים אך הם מעוצבים כמושבים נפרדים. פתיחה של המשענת המרכזית מאחור תגלה פאנל שליטה על בקרת האקלים (מפוצלת ל-4 אזורים) וכן חימום/אורוור המושבים כולל עיסוי. 

 

במרכז הדשבורד נמצא מסך אנדי "14.5 גדול הפועל על אנדרואיד אוטומוטיב עם כל שירותי הרשת של גוגל, חנות אפליקציות, סייען קולי מבוסס AI, אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA ועוד. את מערכת השמע הרגילה עם 10 רמקולים ניתן לשדרג למערכת פרימיום עד 21 רמקולים מבית Bowers & Wilkins הכוללת סינון רעשים אקטיבי. מאחורי גלגל ההגה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "9 ויש גם תצוגה עילית צנועה בגודל "9.5 בלבד. 

 

פולסטאר 5 תא מטען
פולסטאר 5.

פולסטאר 5 היא מכונית GT גדולה באורך של 5.08 מטר ובסיס גלגלים של 3.05 מטר, למרות המידות הנדיבות נפח תא המטען מאחור צנום יחסית ועומד על 365 ליטר בלבד כאשר יש עוד אחד קדמי בנפח של 65 ליטר. 

תגיות: פולסטאר
רוצים לקבוע נסיעת מבחן? לקבל ייעוץ? לשמוע על הצעות ומבצעים שלא תמצאו ברשת?

התקשרו 03-9058081 או מלאו את הפרטים

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
 יונדאי במבצע אאוטלנדר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.