סורנטו החדש
סורנטו החדש (עיבוד מחשב).
סורנטו החדש
סורנטו החדש (עיבוד מחשב).

קיה תחשוף בהמשך השנה את הסורנטו החדש, עם תא נוסעים יוקרתי, מנוע 2.5 טורבו חדש ושלל חידושים טכנולוגיים.

 

הדור הנוכחי של הסורנטו נחשף לראשונה באוגוסט 2014, לקראת אוגוסט 2020 כבר נזכה לצפות בדור הרביעי והחדש של הדגם שבעבר, עד שהגיע הטליורייד, היה הקרוסאובר הבכיר של קיה.

הסורנטו החדש יתבסס על המכלולים של יונדאי סנטה פה הנוכחי, אך כדגם עדכני יותר הוא יציג מספר יתרונות טכנולוגיים כולל שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין המיועדת בעיקר עבור השוק האירופי עם תקנות פליטת מזהמים מחמירות שהחלו השנה ויכנסו לתוקף מחייב ב-2021.

 

סורנטו
מערך שליטה חדש על בקרת האקלים ומולטימדיה צמודה ללוח המחוונים.

קווי העיצוב החיצוניים של הסורנטו לא יהיו שונים מהותית מאלו של הדגם הנוכחי וכל אחד יוכל לזהות מיד את השייכות המשפחתית של הדגם באמצעות העיצוב המוכר של הקורה האחורית המאפיינת את שני הדורות האחרונים של הדגם. העיצוב יהיה מוחצן וזקוף יותר עם גריל קדמי במראה אגרסיבי.

 

תא הנוסעים יציג קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לטכנולוגיה ואיכות כוללת יחד עם עיצוב חדש ומודרני לממשקי השליטה השונים, שינוי אליו נחשפנו לאחרונה עם האופטימה K5 החדשה. זה כולל לדוגמה לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 אליו מוצמדת מימין מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך בגודל של עד "12.3, ממשק שליטה חדש ומודרני למערכת בקרת האקלים, כבר ללא התאורה הכתומה הארכאית, גלגל הגה חדש ויוקרתי למראה או התפעול האלקטרוני באמצעות חוגה לתיבת ההילוכים. כמו בכל הדגמים מהשנים האחרונות גם כאן פתחי המיזוג המרכזיים ירדו קומה, להם קיה הוסיפה עוד שני פתחים מרכזיים ייחודיים לכיוון הרגליים.

 

גלגל הגה חדש
גלגל הגה חדש.

סביר להניח שגם הסורנטו יצויד בשני המנועים המוכרים של הסנטה פה בישראל: 2.4 ליטר 185 כ"ס או 2.2 טורבו דיזל 200 כ"ס, עם הנעה קדמית או כפולה ותיבת 8 הילוכים אוטו' שכאמור, מצוידת בתפעול הילוכים אלקטרוני. בשלב זה אין בידינו מידע על מערכת הפלאג-אין שתוצמד לסורנטו החדש, אך בשוק האמריקאי לפחות, ניתן לצפות שהגרסה הבכירה של הסורנטו, הסורנטו GT, תצויד במנוע ה-2.5 ליטר טורבו החדש של קיה עם הספק מרבי של 290 כ"ס ומומנט מרבי של 43 ק"מ. מנוע זה משודך לתיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים חדשה (מצמד רטוב) וכמובן שגם למערכת הנעה כפולה כסטנדרט.

בתחום הבטיחות נפגוש לא מעט חידושים, כולל, לדוגמה, מצלמות במראות הצד המציגות בלוח המחוונים הנעשה בצידי הרכב לפי כיוון האיתות, אפשרות להסיע את הרכב לפנים/לאחור באמצעות מפתח הרכב החכם בכדי לצאת מחנייה צפופה (לא רלוונטי לישראל), מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית מורחבת, ניטור שטח מת אקטיבי כולל התערכות בהיגוי בכדי למנוע תאונה ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.