2024 יונדאי איוניק 5N
יונדאי איוניק 5N.
2024 יונדאי איוניק 5N
יונדאי איוניק 5N.

כארבעה חודשים לאחר שחשפה את האיוניק 5N, יונדאי הציגה את הדגם בתערוכת לוס אנג'לס בגרסתו לשוק האמריקאי. האיוניק 5N היא גרסת הביצועים הקיצונית של האיוניק 5 החשמלית והיא מכונית N לכל דבר ועניין או במילים אחרות, היא לא סתם גרסה חזקה וקצת ספורטיבית יותר אלא רכב ביצועים של ממש. 

 

למעט נושאים זניחים הקשורים בתקינה של הפנסים הגרסה לשוק האמריקאי זהה לגרסה הגלובלית של הדגם וזו גם הפעם הראשונה בה אנחנו פוגשים את הדגם בצבע לבן ולא רק בצבע הכחול N שהוא הצבע הרשמי של דגמי N של יונדאי. 

 

2024 יונדאי איוניק 5N
יונדאי איוניק 5N.

האיוניק 5N מצוידת במערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 609 כ"ס ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ, במצב זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות ומהירות מרבית של 258 קמ"ש. בהתאם למצב הסוללה, לחיצה על כפתור NGB האדום שעל גלגל ההגה תספק בוסט רגעי למשך של עד 10 שניות שמעלה את ההספק המרבי ל-650 כ"ס ואת המומנט מרבי ל-78.5 קג"מ. במצב זה נתון התאוצה 0-100 קמ"ש מתקצר ל-3.4 שניות. 

 

האיוניק 5N מצוידת בסוללה בקיבולת של 84kWh זאת לעומת 77.4kWh בדגמים הרגילים של האיוניק 5. הסוללה לא רק בעלת קיבולת גדולה יותר היא זכתה לשדרוג מקיף בכל הקשור למערכת הקירור של הסוללה וזאת כדי שהנהג יוכל לנצל את הביצועים של הדגם באופן ממושך יותר גם תחת עומס מלא, כמו בנהיגת מסלול לדוגמה. 

 

יונדאי איוניק 5N תא הנוסעים
יונדאי איוניק 5N.

השלדה זכתה לחיזוקים רבים לטובת הגלת ההתנגדות לפיתול, הותקנו בולמים וקפיצים קשיחים יותר הכוללים הנמכת מרכב של 20 מ"מ, מאחור נמצא דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני e-LSD, הותקנה מערכת בלימה משודרגת כולל תעלות קירור היוצאות מהפגוש הקדמי אל צלחות הבלימה, מערכת הבלימה הרגנרטיבית שודרגה משמעותית (גם בזכות הסוללה החדשה) והיא מאפשרת להשיג האטה של 0.6G לעומת 0.3G בגרסאות הרגילות של הדגם. 

 

כל זה רק על קצה המזלג שכן הדגם מצויד בעוד שלל מערכות דינמיות כגון אפשרות לקביעת חלוקת המומנט בין הציר הקדמי לאחורי, בקרת אחיזה/יציבות דינמית עם 11 דרגות התערבות לבחירה, מערכת היגוי מחוזקת עם יחס היגוי קצר יותר, חישוקי "21 קלים במיוחד ועוד ועוד. 

 

יונדאי איוניק 5N
יונדאי איוניק 5N.

תא הנוסעים ממשיך את האווירה הקרבית של העיצוב החיצוני עם תקרה כהה, גלגל הגה N, דוושות מתכת עם חתימת פיקסלים, מושבי ספורט בריפוד עור משולב באלקנטרה, עיטוף נרחב יותר בעור סינטטי לתא הנוסעים ועוד. כדי לספק תמיכה לברך ימין של הנהג, שלא קיימת באיוניק 5 הרגילה, יונדאי התקינה קונסולה מרכזית קבועה הצמודה לדשבורד בניגוד לחלל הפתוח באיוניק 5 הרגילה. בלוח המחוונים ובמערכת המולטימדיה נמצא מגוון ממשקים שונים ייעודיים לדגם ביצועים. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 24

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.