איוניק 7 קונספט
איוניק 7 קונספט.
איוניק 7 קונספט
איוניק 7 קונספט.

מנכ"ל יונדאי מוטורס (Jaehoon Chang) הציג היום (ד') במסגרת מפגש משקיעים את מפת הדרכים של החברה בתחום הרכב החשמלי. השאיפה של החברה היא להגיע ליעד מכירות של 1.87 מיליון רכבים חשמליים בשנה עד לשנת 2030 והיא תעשה זאת באמצעות 17 דגמים חשמליים - 11 תחת מותג יונדאי ו-6 תחת מותג ג'נסיס.

 

בניגוד לחברות אירופאיות שהן All-In בכל הקשור למעבר להנעה חשמלית, התוכניות של יונדאי בתחום הרכב החשמלי צנועות יחסית. עד לשנת 2026 החברה מצפה להגיע ליעד מכירות שנתי של 840,000 רכבים חשמליים בשנה וכאמור, עד לשנת 2030 ליעד מכירות שנתי של 1.87 מיליון רכבים חשמליים, נתון שהחברה צופה שישיג לה נתח שוק של 7% משוק הרכב החשמלי הגלובלי. את שנת 2021, דרך אגב, יונדאי סיימה עם מכירות של 140,000 רכבים חשמליים.

 

ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60 - הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון של ג'נסיס.

לפי מפת הדרכים המעודכנת ג'נסיס תהפוך למותג חשמלי בלבד עד לשנת 2030, עד לשנת 2035 כל הדגמים המיועדים לשוק האירופי יהיו חשמליים בלבד ועד לשנת 2040 יונדאי צופה לעבור ל-100% הנעה חשמלית בשווקים כמו השוק האירופי והאמריקאי. עד לשנת 2030 יונדאי מתכננת למכור כ- 530,000 רכבים חשמליים בשוק האמריקאי, 58% מסך המכירות של החברה בשוק זה, 480,000 רכבים חשמליים בשוק האירופי, 69% מסך המכירות בשוק זה ו-290,000 רכבים חשמליים בשוק הקוריאני בו החברה צופה כי סך המכירות של רכבים חשמליים יעמוד על כ-500,000 רכבים בשנה עד לשנת 2030.

 

איוניק 6 ריגול
האיוניק 6 החשמלית תוצג בקרוב כתשובה של יונדאי לטסלה מודל 3.

יונדאי לא ממש נדיבה בפרטים על הדגמים החשמליים העתידיים של המותג, אך היא כן מציינת את מה שכבר ידוע לנו, השנה היא תשיק את האיוניק 6 שהיא המתחרה הישירה של החברה לטסלה מודל 3 ובשנת 2024 היא תשיק את האיוניק 7 שהוא קרוסאובר 7-8 מושבים גדול ממדים. יונדאי מציינת כי היא תתמקד בדגמי SUV חשמליים שכן הרווחיות מדגמים אלו היא גבוהה יותר. עד לשנת 2030 יונדאי צופה להגיע למכירות של 1.52 מיליון רכבים חשמליים.

 

למותג ג'נסיס יש כיום כבר 3 דגמים חשמליים, ג'נסיס GV60 הייעודי אותה נפגוש בקרוב בישראל, וכן גרסאות הנעה חשמליות של ג'נסיס G80 וג'נסיס GV70. היצע הדגמים החשמליים של ג'נסיס יכלול עד לשנת 2030 ארבעה דגמי SUV ושני דגמי סדאן ויעד המכירות השנתי עומד על 350,000 רכבים.

 

איוניק 7
איוניק 7 יוצג בשנת 2024 כקרוסאובר 7-8 מושבים גדול ממדים.

בכדי לעמוד ביעד מכירות של 1.87 מיליון רכבים חשמליים, יונדאי בונה שרשרת אספקה של סוללות באמצעות חוזים עם חברות כגון LG כך שעד לשנת 2030 החברה תבטיח לעצמה אספקה סדירה של סוללות בקיבלות של 170GWh. לצד זה, משנת 2025 יונדאי תחל לעשות שימוש בדור הבא של סוללות ליתיום-יון ולצד שימוש בסוללות ליתיום-יון על בסיס ניקל, קובלט ומגנזיום (NCM) היא תחל להשתמש בסוללות ליתיום ברזל פוספט (LiFePO4) המכונות בקיצור סוללת LFP, זה אותו הרכב כימי של סוללות שטסלה עושה בו שימוש עבור דגמי הבסיס שלה. לצד שיפור סוללות הליתיום-יון, יונדאי מתמקדת גם בפיתוח של סוללות מצב מוצק.

 

יונדאי מוטורס עושה כיום שימוש בפלטפורמת E-GMP עבור הרכבים החשמליים שלה, כמו באיוניק 5, אך בשנת 2025 היא תציג שתי פלטפורמה חדשות נשלטות תוכנה כך שלחברה תהיה שליטה מלאה על כל מערכות הרכב באמצעות תוכנה ועדכוני OTA (כמו בטסלה). פלטפורמה אחת (eM) תשרת את רכבי הנוסעים של החברה והפלטפורמה הנוספת (eS) תשרת רכבים מסחריים ייעודיים. לפי יונדאי הפלטפורמה החדשה תציג שיפור של כ-50% בטווח הנסיעה לעומת האיוניק 5 וכן טכנולוגיית נהיגה אוטונומית ברמה 3. המכונית הראשונה של יונדאי מוטורס שתהיה בעלת יכולות אוטונומיות ברמה 3 היא ג'נסיס G90 החדשה שתזכה בהמשך השנה לעדכון תוכנה בנושא.

 

ג'נסיס G90
ג'נסיס G90 החדשה.

השיפור הזה יושג גם באמצעות הטמעה של תהליכי תכנון וייצור חדשים שיאפשרו סטנדרט אחיד בין דגמים שונים של החברה. חלק מהתהליכים האלה אלו תהליכים שטסלה תחל בקרוב להטמיע בדגמים שלו. לדוגמה, אם כיום סוללה של רכב חשמלי בנוייה מתאים, מודל המכיל מספר תאים ומארז סוללה המכיל מספר מודלים, בפלטפורמה החדשה יונדאי תדלג על שימוש במודלים כך שעל אותו נפח מארז יהיה ניתן לקבל קיבולת גדולה יותר. בהמשך, יונדאי מתכננת, גם כאן כמו טסלה, להפוך את הסוללה לחלק בלתי נפרד מהפלטפורמה/שלדה כלומר לוותר לחלוטין על המארז.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.