יונדאי קונה EV החדש 2023
יונדאי קונה EV החדש.
יונדאי קונה EV החדש 2023
יונדאי קונה EV החדש.

לאחר שחשפה בחודש ינואר את הקונה 2023 החדש עם מנועי בנזין והנעה היברידית, יונדאי חושפת כעת את הקונה EV החדש, הגרסה החשמלית של הקונה שכמו הדגם היוצא, תשווק בגרסת טווח רגיל ובגרסת טווח ארוך. 

 

הקונה EV החשמלי זכה לשתי יחידות הנעה חדשות, כולל מנועים חדשים וסוללות חדשות ומשופרת. הקונה EV הבסיסי החדש מצויד כעת במנוע חשמלי בהספק של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 26 קג"מ, זאת לעומת 136 כ"ס ו-40.2 קג"מ בדגם היוצא. למנוע החדש מוצמדת סוללה חדשה בקיבולת של 48.4kWh, לעומת 39.2kWh בדגם היוצא, כך שלקונה EV הבסיסי החדש יש כעת טווח נסיעה של 342 ק"מ לעומת 305 ק"מ בדגם היוצא (נתוני הטווח עדיין לא סופיים). בשלב זה יונדאי לא מציינת את נתוני הביצועים של הדגם, אך אל תצפו למשהו שונה במיוחד מהנתונים של הדגם היוצא. עדכון: לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.8 שניות ומהירות מרבית של 163 קמ"ש, זאת לעומת 9.9 שניות ו-155 קמ"ש בדגם היוצא וטווח נסיעה רשמי WLTP של 377 ק"מ.

 

2023 יונדאי קונה EV החדש
קונה EV החדש.

הקונה EV טווח ארוך החדש מצויד גם הוא במנוע חדש המייצר הספק מרבי של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 26 קג"מ, זאת לעומת 204 כ"ס ו-40.2 קג"מ בדגם היוצא. עם יחידת ההנעה החדשה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.8 שניות, לעומת 7.9 שניות בדגם היוצא ומהירות מרבית של 172 קמ"ש. סוללה חדשה בקיבולת של 65.4kWh מחליפה את הסוללה של הדגם היוצא (64kWh) ומאפשרת לדגם טווח נסיעה של 490 ק"מ (עם חישוקי "17), שיפור זניח לעומת ה-484 ק"מ של הדגם היוצא אך ניתן לצפות שבחיי היום יום כן יורגש שיפור משמעותי יותר כמו בתנאי מזג אוויר שונים, נסיעה בכביש המהיר ועוד. עדכון: לקונה EV טווח ארוך החדש טווח נסיעה של 514 ק"מ בתקן WLTP, כך שמדובר בשיפור של 30 ק"מ לטווח הנסיעה.

 

2023 קונה החדש N ליין
קונה החדש ברמת גימור N ליין.

נתוני הטעינה לא השתנו, 41 דקות לטעינה מהירה מ-10% ל-80% וטעינה ביתית AC בהספק של עד 11kW. הדגם מצויד מעתה ביכולת V2L המאפשרת באמצעות מתאם לשקע הטעינה לחבר מכשירי חשמל חיצוניים לסוללה של הרכב עד להספק של 3100W - מספיק בהחלט לכל הצרכים של פיקניק משפחתי. 

 

יונדאי קונה החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה (K3) והוא גדול יותר משמעותית מהדור הראשון אותו הוא מחליף. עם אורך של 4,335 מ"מ, רוחב של 1,825 מ"מ, גובה של 1,575 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,660 מ"מ, הקונה החדש ארוך יותר ב-150 מ"מ, רחב יותר ב-25 מ"מ ועם תוספת של 60 מ"מ לבסיס הגלגלים. 

 

קונה EV החדש 2023
תוספת של 40 קילומטר לדגם הבסיס.

גם תא המטען זכה לשדרוג משמעותי ועם נפח של 466 ליטר (ועוד 27 ליטר מקדימה) מדובר בתוספת של מעל ל-100 ליטר לעומת הדגם היוצא. כל הנתונים האלו הופכים את הקונה החדש לקרוסאובר משפחתי מהשורה ולרכב מרווח יותר משמעותית מהדגם היוצא. 

 

אם לרוב רכבים מסוגו של הקונה, כלומר רכבים מספר סוגי הנעה, הם קודם כל רכבי בנזין שעברו הסבה לרכב חשמלי, הקונה החדש לעומת זאת תוכנן קודם כל במחשבה על רכב חשמלי. ביטוי לכך אנחנו מוצאים בעיקר בתכנון תא הנוסעים המציג השראה רבה מתא הנוסעים של האיוניק 5, לא רק בחומרים, עיצוב, שילוב צבעים ואווירה אלא גם ברצפה השטוחה במושב האחורי, שם הנוסעים ייהנו לא רק משקעי USB אלא גם משקעי 230V ופתחי מיזוג או בהתקנת מוט ההילוכים האלקטרוני מאחורי גלגל ההגה כדי לפנות מקום בין המושבים לחלל אחסון גדול.

 

קונה EV החדש 2023
גדול, מרווח ומאובזר יותר.

לצד הדומה ישנם תחומים בהם הקונה החדש עושה צעד לאחור לעומת האיוניק 5 וזה רק לטובה, כמו ממשק בקרת האקלים החדש המכיל כפתורים פיזיים שהם תמיד נוחים יותר לשימוש בזמן נהיגה לעומת משטחי מגע או מסך מגע וכך גם גלגל ההגה החדש של הקונה שלא כולל משטחי מגע אלא רק כפתורים פיזיים.

 

קונה החדש תא הנוסעים
ממשק בקרת אקלים שימושי.

מה שלא שונה זה צמד המסכים המרכזיים בגודל של "12.3 האחד עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה המתקדמת. הקונה החדש מציג בנוסף אבזור שלא היינו רגלים לקבל בסגמנט הזה, כמו אוורור למושבים הקדמיים, חימום להגה, תצוגה עילית עם תמיכה בניווט, פיקוד חשמלי למושב הנוסע עבור הנוסעים מאחור, מערכת חניה חכמה כולל האפשרות להכניס ולהוציא את הרכב כאשר הנהג עומד מחוץ לרכב, תאורת אווירה עשירה, מצלמת 360 מעלות, מושבים קדמיים שבלחיצת כפתור נכנסים למצב כורסא, מפתח דיגיטלי מבוסס NFC, עדכוני OTA למערכות הרכב ועוד. 

כרגיל אצל יונדאי, זה לא משנה אם רכשתם רכב זול או יקר זה לא אומר שלא מגיע לכם ליהנות מהיצע רחב של מערכות בטיחות מתקדמות ולקונה החדש יש בשפע מאלו תחת מערכת Hyundai Smart Sense. בין היתר נמצא בלימה אוטונומית עם תמיכה בחציית צומת, סיוע להיגוי בעת תמרון חירום, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית כולל בלימה בעת הצורך, בקרת שיוט אדפטיבית המסייעת גם בעת עקיפת רכב איטי בכביש המהיר, בקרת ערנות נהג מבוססת מצלמה פנימית, אור גבוה אוטומטי, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 24

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.