פולקסווגן ID7 החשמלית
פולקסווגן ID7.
פולקסווגן ID7 החשמלית
פולקסווגן ID7.

 פולקסווגן פותחת בשוק הבית הגרמני את פנקס ההזמנות לספינת הדגל החשמלית שלה, ID7,  בשלב זה רק בדגם ID7 Pro ובסוג של גרסת השקה מאוד מאובזרת במחיר של כ-56,000 אירו, לפני הטבת מס מקומית. במחיר זה פולקסווגן מציבה את ה- ID7 ישירות מול טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6. 

 

פולקסווגן ID7 Pro משווקת עם הנעה אחורית בלבד, 286 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ כך שלדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש מכובד של 6.5 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש. אלו נתונים טובים יותר מאלו של האיוניק 6 הנעה אחורית (7.4 שניות) אך כמובן שלא משתווים לנתוני הביצועים של המודל 3 LR לה תמחור דומה אך הנעה כפולה ונתון 0-100 קמ"ש של 4.4 שניות. בשלב מאוחר יותר פולקסווגן תשיק גרסת GTX ספורטיבית לדגם, אך עדיין אל תצפו לנתוני הביצועים של טסלה. 

 

2024 פולקסווגן ID7
פולקסווגן ID7 Pro - טווח נסיעה של 621 קילומטר.

דגם ID7 Pro מצויד בסוללה בקיבולת ברוטו של 82kWh (נטו: 77kWh) המאפשרת לדגם טווח נסיעה רשמי של 543 עד 621 ק"מ, הכל תלוי ברמת הגימור וקוטר חישוקי הגלגלים. הטווח המרבי הוא רק קצת יותר ממה שניתן לקבל במודל 3 LR או באיוניק 6 הנעה אחורית. קצת מאחור יותר פולקסווגן תוסיף להיצע את דגם ID7 Pro S עם סוללה גדולה יותר, 91kWh (נטו 86kWh), וטווח נסיעה של כ-700 ק"מ - טרם נקבע טווח WLTP רשמי. 

 

בכל הקשור לטעינה, פולקסווגן ID7 מצוידת במטען פנימי 11kW כך שטעינה ביתית מלאה אורכה כ-8 שעות וטעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 175kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכה כ-28 דקות. אם אתם ממהרים, אז טעינה של 10 דקות במטען מהיר תוסיף 204 ק"מ לטווח הנסיעה, לרוב זה מספיק להשלים כל נסיעה ממוצעת. 

 

2024 פולקסווגן ID7 תא הנוסעים
מינימליסטי במיוחד.

פולקסווגן ID7 היא מכונית סאלון גדולה באורך של 4,961 מ"מ, רוחב של 1,862 מ"מ, גובה של 1,538 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,966 מ"מ, כך שהיא גדולה מרווחת יותר משמעותית מהמודל 3 והיא אף גדולה יותר מהאיוניק 6. אם המושבים האחורי חשוב לכם, לפולקסווגן ID7 יתרון מכריע  מול שני דגמים אלו עם מיקום נכון יותר של המושב המספק תמיכה טובה לירכיים, מרווח ברכיים עדיף משמעותית על זה של המודל 3 ומרווח ראש גדול יותר מול האיוניק 6 שסובלת מתכנון לקוי של המושב האחורי. יתרון נוסף של פולקסווגן ID7, במיוחד מול המודל 3 הקשיחה, זה השימוש בבולמים אדפטיביים DCC המאפשרים איזון טוב יותר בין נוחות לדינמיות. 

 

פולקסווגן ID7
תא מטען שימושי ומרווח עצום במושב האחורי.

לאור העבודה שפולקסווגן ID7 היא בתצורת ליפטבק ולא סדאן כמו שתי המתחרות הישירות שלה, הדגם נהנה גם מתא מטען שימושי ונגיש יותר בנפח של 532 ליטר ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל תא מטען עם רצפה שטוחה לחלוטין בנפח של 1,586 ליטר. אם זה לא מספיק לכם, בהמשך פולקסווגן תשיק גרסת סטיישן לדגם עם תא מטען קצת גדול יותר. 

 

2024 פולקסווגן ID7 החשמלית
פולקסווגן ID7 - ספינת הדגל החשמלית של פולקסווגן.

גרסת "ההשקה" של פולקסווגן ID7 מציעה רשימת אבזור עשירה הכוללת, בין היתר: בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, שקעי USB טייפ C מלפנים ומאחור עם טעינה מהירה 45W, מפתח חכם, אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA, מולטימדיה "15, חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חישוקי "19 עם צמיגי 235/50 מלפנים ו-255/45 מאחור, מערכת שמע עם 9 רמקולים, תקשורת Car2X, תאורת אווירה ב-10 צבעים, תאורה כניסה, משטח טעינה אלחוטי, תאורת LED מלאה, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, אור גבוה אוטומטי, מצלמת 360 מעלות, תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה, מערכת חניה אוטומטית עם זכרונות, ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה מאחור עם בלימה ועוד ועוד. 

 

אם הכניסה של פולקסווגן לתחום הרכב החשמלי הייתה פושרת ולא חלקה, נדמה שה- ID7 היא מכונית מגובשת יותר וללא ספק צפויה לעשות צרות לכל המתחרות הישירות שלה ובזכות המרכב הגדול, גם למכוניות יקרות יותר. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 32

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.