2026 ב.מ.וו iX3 החשמלי הבא
ב.מ.וו iX3 החדש.
2026 ב.מ.וו iX3 החשמלי הבא
ב.מ.וו iX3 החדש.

במסגרת מפגש המשקיעים השנתי שלה, ב.מ.וו סיפקה לנו עוד הצצה אל שני הדגמים הראשונים של החברה אשר יתבססו על פלטפורמת Neue Klasse, הפלטפורמה החשמלית החדשה של ב.מ.וו שתלווה את החברה לעבר העשור הבא. פלטפורמה זה לא רק שלדה, זה למעשה הרכב כולו, החל מהשלדה ועד למערכות הנעה, תצורת המתלים, כל מערכות החשמל, הטכנולוגיה ועוד. 

 

טוסון באנר טוסון באנר

פגישה ראשונה עם הפלטפורמה החדשה, ללא כל הסוואה ועם כל הפרטים, תתרחש במסגרת תערוכת מינכן בספטמבר 2025, אז ב.מ.וו תציג על הבמה את ב.מ.וו iX3 החדש כאשר השיווק של הדגם בפועל יחל ברבעון הראשון של 2026. את ב.מ.וו i3 החדשה, הגרסה החשמלית של סדרה 3 הבאה, ב.מ.וו תחשוף במהלך שנת 2026. ב.מ.וו iX3 יהווה למעשה את יריית הפתיחה לבליץ של 40 דגמים חדשים או מחודשים ש- ב.מ.וו מתכננת להשיק עד לסוף שנת 2027.

 

ב.מ.וו ix3
ב.מ.וו ix3 ו-i3 - עם מספר רישוי, מוכנים לייצור.

בניגוד לדור הרכבים החשמליים הנוכחי של ב.מ.וו בו הדגמים החשמליים מבוססים על אותה פלטפורמה של דגמי הבנזין והפלאג-אין, החל מהמעבר לפלטפורמת Neue Klasse תהיה הפרדה מלאה בין טכנולוגיות ההנעה שכן פלטפורמת Neue Klasse מיועדת עבור הנעה חשמלית בלבד. הדגמים העתידיים כן יחלקו עיצובים דומים שכן כולם יתבססו על שפת העיצוב החדשה של ב.מ.וו שהוצגה על בסיס פלטפורמת Neue Klasse - זה יקרה החל מסדרה 3 החדשה וה- i3 החשמלית. 

 

כל הדגמים החשמליים החדשים של ב.מ.וו יעשו שימוש במערכת ההנעה החשמלית החדשה של ב.מ.וו eDrive Gen 6 הכוללת מנועים חדשים וסוללות חדשות בצורת צילינדר המחוברות ישירות לשלדה. פלטפורמת Neue Klasse מאפשרת שילוב של מנוע חשמלי אחד עד ארבעה כאשר המנועים מאחור יהיו בהספקים (לכל מנוע) של 270 כ"ס עד 400 כ"ס ואלו הקדמיים בהספקים של 165 כ"ס עד 245 כ"ס. ב.מ.וו M3 החשמלית הבאה (תהיה גם גרסת בנזין) תשווק לדוגמה עם 4 מנועים חשמליים. 

 

ב.מ.וו מבטיחה שמערכת ההנעה החשמלית שלה תציג שיפור של כ-30% בטווח הנסיעה ומהירות הטעינה לעומת דור הרכבים החשמליים הנוכחי של החברה. בפועל זה אומר דגמים עם טווח נסיעה של מעל ל-800 ק"מ ותוספת של כ-300 ק"מ לטווח הנסיעה באמצעות טעינה DC של 10 דקות.

 

לצד מערכת ההנעה החדשה נפגוש גם את ממשק אדם-מכונה החדש של ב.מ.וו - מערכת Panoramic iDrive המבוססת על אנדרואיד אוטומוטיב. מערך התצוגה כולל מסך מרכזי גדול ומקרן מתקדם המציג לכל רוחב חלקה התחתון של השמשה הקדמית נתונים שונים עם תצוגה קבוע של לוח מחוונים מול הנהג ותצוגה משתנה לפי העדפות הנהג בשאר אזור התצוגה. את כל זה תגבה תצוגה עילית 3D מתקדמת בטכנולוגיית מציאות רבודה. 

QXsne9PMicQ

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
טוסון באנר טוסון באנר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.