פיג'ו מציגה גרסה קיצונית ל-208GTI המציינת 30 שנה מאז ה- 205GTI הראשונה. הדגם זוכה למנוע משודרג, מתלים משודרגים, דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני ועיצוב ייחודי.

פיג'ו 208GTI גרסת 30

פיג'ו חוגגת 30 שנות 205GTI עם גרסה מיוחדת וספורטיבית במיוחד של ה-208GTI. הפיג'ו 208GTI גרסת 30 הקיצונית כוללת מנוע משודרג, צביעה ייחודית ומתלים בכיול ספורטיבי יותר. פיג'ו תציג לראשונה את ה-208GTI גרסת 30 בפסטיבל המהירות של גודווד בסוף השבוע הקרוב.

 

חטיבת הספורט של פיג'ו שדרגה את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו של הדגם הרגיל ובמקום 200 כ"ס ו-28 קג"מ, המנוע המשודרג מייצר הספק מרבי של 208 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ החל מ-1,700 סל”ד. זה מאפשר לדגם לקזז 0.3 שניות לעומת ה-208GTI הרגילה ולרשום נתון תאוצה של 6.5 שניות 0-100 קמ"ש, יחד עם מהירות מרבית של 230 קמ"ש לעומת 216 קמ”ש בדגם הרגיל. צריכת הדלק בשילוב עם מערכת עצור/סע עומדת על 18.5 ק"מ לליטר, חסכונית יותר מהדגם הרגיל.

 

פיג'ו לא הסתפקה בשדרוג המנוע בלבד, המרכב קרוב יותר לאספלט ב-10 מ"מ באמצעות הקשחת הבולמים ומפסק הסרנים מלפנים הורחב ב-22 מ"מ ואילו זה האחורי ב-16 מ"מ. פיג'ו התקינה מערכת בלימה משודרגת של ברמבו וצלחות בילום גדולות יותר בקוטר של 323 מ"מ מלפנים. על הקשר עם הקרקע אחראיים צמיגים דביקים במיוחד, מישלין פיילט סופר ספורט במידות של 205/40R18 המולבשים על חישוקי "18 בשחור מט בעיצוב ייחודי לדגם.

 

וזה עוד לא הכל. פיג'ו RCZ R הקיצונית תרמה לדגם גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני וכן את תיבת השישה הילוכים הידנית שלה. בכדי לאפשר לנהג ליהנות מהיכולות המשודרגות, פיג'ו כיילה מחדשה את מערכות בקרת היציבות והמשיכה כך שהן תתערבנה פחות.

 

את הצביעה הייחודית באדום ושחור, פיג'ו שאלה מהקונספט 308 R שהוצג בשנה שעברה, אך בניגוד לאותו קונספט, ה-208GTI גרסת 30 תגיע לייצור ותשווק באירופה החל מחודש נובמבר הקרוב לאחר הצגתה בתערוכת פריז. פיג'ו עדיין לא חושפת תמונות של תא הנוסעים, אך היא כן מציינת שהדגם כולל מושבי באקט בריפוד אלקנטרה שפותחו ע"י חטיבת הספורט של פיג'ו.

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.