2024 שיאומי SU7
שיאומי SU7.
2024 שיאומי SU7
שיאומי SU7.

לאחר שלל קדימונים, שיאומי הציגה היום (ה') בסין את המכונית החשמלית הראשונה שלה, שיאומי SU7. מדובר במכונית סדאן חשמלית מפיתוח עצמי מלא, כולל מנועים, שלדה ותוכנה, הייצור ייעשה בשיתוף עם BAIC מוטור (חברה בבעלות הממשל הסיני) ואת הסוללות של הדגם תספק CATL. 

 

שיאומי SU7 הוא הרכב הראשון מבין ארבעה דגמים אותם החברה מתכננת להשיק בשלוש השנים הבאות, דגם נוסף אחד יהיה דגם פלאג-אין, תצורת הנעה פופולרית מאוד בסין, והשאר יהיו חשמליים. 

 

2024 שיאומי SU7
שיאומי SU7.

הדגם זכה לעיצוב דינאמי וספורטיבי בסגנון קופה 4 דלתות ומי שהיה אחראי על העיצוב החיצוני של הדגם הוא המעצב הסיני (Li Tianyuan) שהיה אחראי על העיצוב של ב.מ.וו iX. העיצוב המוקפד אפשר להשיג מקדם גרר נמוך מאוד של 0.195, דבר התורם משמעותית לנצילות האנרגטית במהירויות גבוהות. 

 

עם אורך של 4,997 מ"מ, רוחב של 1,963 מ"מ, גובה של 1,440 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,000 מ"מ מדובר ברכב הדומה בגודלו לטסלה מודל S, פורשה טייקן, מרצדס EQE ועוד. לדגם נפח תא מטען אחורי של 517 ליטר ועוד אחד קדמי בנפח של 105 ליטר. אחד הנתונים המרשימים בדגם הוא המשקל העצמי העומד על 1,980-2,205 ק"ג, משקל הנחשב לנמוך במיוחד לרכב חשמלי בסדר הגודל הזה, משקל המקביל לזה של טסלה מודל S ושנמוך בכמה מאות ק"ג מזה של דגמים מתחרים בגודל ונתונים דומים. המשקל הזה הושג, גם, באמצעות שימוש ביציקות אלומיניום גדולות - כמו בטסלה - ותאי סוללה המחוברים ישירות לשלדה.

 

2024 שיאומי SU7
שיאומי SU7.

שיאומי SU7 תשווק בשלב הראשון עם מבחר של שתי יחידות הנעה, דגם הנעה אחורית עם 299 כ"ס ו-40.8 קג"מ, המספיקים לנתון 0-100 קמ"ש של 5.3 שניות ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש, ובדגם הנעה כפולה SU7 Max עם 673 כ"ס ו-84.9 קג"מ, לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 2.8 שניות, 0-200 קמ"ש ב-10.67 שניות ומהירות מרבית של 265 קמ"ש, אלו נתונים המעידים על מנועים חשמליים בתכנון מתקדם  - עד 21,000 סל"ד.

 

בשנת 2025 שיאומי תשיק את הדגם עם מנוע חשמלי נוסף (כחלק מהנעה כפולה), מנוע HyperEngine V8s בהספק מרבי של 578 כ"ס, מומנט מרבי של ו-64.7 קג"מ ועד 27,200 סל"ד, מנוע שיאפשר לחברה להציג רכבים עם מעל ל-1000 כ"ס ומהירות מרבית של מעל ל-300 קמ"ש.

 

שיאומי SU7 החשמלית
שיאומי SU7.

לדגם ההנעה האחורית מוצמדת סוללת LFP 400V בקיבולת של 73.6kWh המאפשרת, בתקן הסיני האופטימי, טווח נסיעה של עד 668 ק"מ, לדגם ההנעה הכפולה סוללת NMC 800V בקיבולת של 101kWh וזו מאפשרת טווח נסיעה של עד 800 ק"מ לצד טעינה אולטרה מהירה המאפשרת תוספת של 220 ק"מ לטווח בזמן של 5 דקות או 510 ק"מ בזמן של 15 דקות. 

 

2024 שיאומי SU7
שיאומי SU7.

השיווק של הדגם יחל רק בעוד מספר חודשים ולכן בשלב זה שיאומי לא חושפת עדיין את כל הפרטים על הדגם, כמו תמונות של תא הנוסעים שטרם נחשף. מה שכן ידוע הוא שהדגם יעשה שימוש במערכת HyperOS שהיא למעשה הדור החדש שמחליף את מערכת MIUI המשמשת את כל מכשירי האנדרואיד של החברה, HyperOS תוכננה מראש עבור כלל המכשירים הדיגיטליים של שיאומי כך שהיא תשמש רכבים, מוצרים חכמים וכמובן שגם מכשירים סלולריים וזה כמובן אומר שיהיה סנכרון מלא בין כל המכשירים כך שלדוגמה, יהיה ניתן לשלוט על מערכת הבית החכם ישירות מהרכב. 

 

מערכת הנהיגה האוטונומית של הדגם מבוססת על שני שבבי DRIVE Orin של NVDIA המנתחים מידע המתקבל מחיישן LiDAR קדמי, 11 מצלמות היקפיות, 3 חיישני רדאר ו-12 חיישנים אולטראסוניים.  על כל זה שולטת מערכת הנהיגה האוטונומית NOA של שיאומי המאפשרת נהיגה אוטונומית די מלאה ובשנה הבאה תשמש צי של 100 מוניות אוטונומיות ניסיוני בסין.

 

2024 שיאומי SU7 תא הנוסעים
שיאומי SU7.

תא הנוסעים מינימליסטי כצפוי ומרובה מסכים עם שני מסכי "15 מאחור ואחד מרכזי מלפנים בגודל "16.1 וברזולוציה 3K, כולם פועלים על מערכת בסיס מערכת HyperOS כך שהתפעול והיכולות דומים לאלו של מכשיר סלולרי. לצד זה נמצא תצוגה עילית מתקדמת המדמה צפייה במסך "56, משטח טעינה אלחוטי 50W מהיר, לוח מחוונים דיגיטלי "7.1, מערכת שמע עם 15 רמקולים ואם תבחרו ברמת הגימור הגבוהה יותר תקבלו תוספת של כפתורים פיזיים בתחתית המסך המרכזי לשליטה נוחה יותר על בקרת האקלים, השמע ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 68

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.