2018 קופרה אטקה
קופרה אטקה.
2018 קופרה אטקה
קופרה אטקה.

סיאט חושפת היום את הקופרה אטקה עם 300 כ"ס ואת הקופרה איביזה עם 200 כ"ס עם של קופרה בחזית.

 

לאחר שסיאט הפכה את מותג קופרה למותג עצמאי לדגמי ביצועים, כולל סמל שונה משאר דגמי סיאט, היא חושפת היום את הדגמים הראשונים שיושקו תחת המותג: קופרה אטקה עם 300 כ"ס וקופרה איביזה עם 200 כ"ס (עדיין מוגדרת כקונספט).

 

בשלב הראשון מותג קופרה יציג גרסאות ביצועים לדגמים המוכרים של סיאט, כלומר איביזה, ארונה, לאון ואטקה, אך בהמשך המותג יציג גם דגמים עצמאיים שישווקו רק תחת המותג. תכנית העבודה הנוכחית של המותג מצהירה על 7 דגמים שונים עד לשנת 2020.

 

אטקה קופרה תא הנוסעים
למעט ספל קופרה, אין כאן בשורה חדשה.

כאמור, הדגם הראשון שישווק תחת המותג הוא קופרה אטקה. מעבר לעיצוב ספורטיבי ואגרסיבי יותר, וכמובן סמלי קופרה בולטים בצבע נחושת, בחזית הדגם אנחנו פוגשים את מנוע ה-2.0 ליטר TSI של קבוצת פולקסווגן, כאן בהספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים DSG החדשה עם מצמדים רטובים ולמערכת הנעה כפולה 4DRIVE המאפשרים לדגם להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 5.4 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 245 קמ"ש. 

 

לפי קופרה מערכת 4Drive שבדגם היא מתקדמת במיוחד, המערכת מנתחת נתונים שונים בזמן אמת, כולל מהירות הנסיעה, זווית ההיגוי, המהירות הסיבובית בכל גלגל ומיקום בורר מצבי הנהיגה ומתאימה את העברת הכוח לכל גלגל בהתאם.  

 

הקופרה אטקה מצויד כסטנדרט במערכת בולמים עם קשיחות משתנה, כולל הנמכת מרכב של 20 מ"מ לעומת הדגמים הרגילים. לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה Drive Profile הכולל את המצבים הבאים: רגיל, ספורט, אישי, שלג, שטח וכמובן, מצב קופרה כמצב הקיצון ביותר. בסיאט מציינים כיול קשיח ואגרסיבי משמעותית מזה של הדגמים הרגילים.

 

הדגם מצויד כסטנדרט בחישוקי "19 שבמרכזם לוגו 'קופרה ורוכשי הדגם יוכלו לבחור בחבילת ביצועים המוסיפה מערכת בלימה של ברמבו, גימור חיצוני ופנימי בקרבון וריפודי עור מלא במקום אלקנטרה המוצע כסטנדרט. למעט סמל קופרה על גלגל ההגה ותפירה בצבע נחושת במושבים וגלגל ההגה, אנחנו מקבלים את מה שיכולנו לצפות לו הדגם היה משווק תחת מותג סיאט. מערכת המולטימדיה "8 כוללת מסכים ייעודיים לדגם המציגים נתוני ביצועים/מנוע שונים ולוח המחוונים הדיגיטלי האופציונלי כולל תצוגה ייעודית לרכב ביצועים. החל מ2019 רוכשי הדגם יוכלו לבחור במושבי באקט של קופרה.

 

קופרה איביזה
קופרה איביזה - עדיין מוגדרת כקונספט.

יחד עם האטקה, קופה מציגה גם את גרסת הביצועים לאיביזה, שבשלב זה עדיין מוגדרת כקונספט למרות שהדגם נראה מוכן לייצור. הקופרה איביזה תצויד באותה מערכת הנעה של הפלו GTI החדשה: מנוע 2.0TSI בהספק מרבי של 200 כ"ס ומומנט מרבי 32.6 קג"מ. המנוע ישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.