לקסוס LS החדשה
לקסוס LS החדשה - לא עושה הנחות ל-S קלאס.
לקסוס LS החדשה
לקסוס LS החדשה - לא עושה הנחות ל-S קלאס.

לקסוס מסירה את הלוט מעל הדור החמישי של ספינת הדגל שלה, לקסוס LS החדשה 2018, אותה היא חשפה היום (ב') בבכורה עולמית בתערוכת הרכב של דטרויט, 28 שנים לאחר שעשתה זאת עם הדור הראשון של הדגם. הסימבוליות כאן היא לא דטרויט, אלא שהדור הראשון של ה- LS היה לדגם היפני הראשון שעשה צרות למרצדס S קלאס בשוק היוקרה האמריקאי ונדמה כי ה- LS החדשה, צפויה לשחזר את אותה "צרה".

 

לקסוס LS החדשה נשענת על פלטפורמת ההנעה האחורית החדשה של החברה (GA-L), גרסה מוארכת לפלטפורמה שהוצגה עם מכונית הקופה היוקרתית LC 500. בלקסוס מציינים שכמו ה-LS הראשונה, גם זו החדשה נועדה לענות לפני הכל על הצרכים של לקוחות הסגמנט ולא להיות רק עוד ממה שהמתחרות מציעות.

 

לקסוס LS החדשה נושאת מידות המציבות את הדגם מול גרסאות בסיס הגלגלים הארוך של המתחרות. לדגם אורך של 5,235 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ, גובה של 1,450 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,125 מ"מ. לקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין חמישה עיצובים שונים לחישוקי הגלגלים, במידות של "19 או "20.

 

לקסוס LS החדשה
עיצוב דמוי קופה.

לראשונה, לקסוס מציעה את ספינת הדגל שלה עם מנוע טורבו: 3.5 ליטר V6 טווין טורבו המצויד בטכנולוגיה שפותחה במרוצי F1. המנוע מייצר הספק מרבי של 415 כ"ס ומומנט מרבי של 61.1 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים אוטו' אותה לקסוס הציגה לראשונה ב-LC500. בשילוב למערכת הנעה כפולה (הנעה אחורית כסטנדרט), זה מספיק לפי לקסוס לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות.

 

זה המנוע היחידי שלקסוס חושפת בשלב זה, דגם LS 500, אך ניתן לצפות שהדגם יצויד בעוד שני מנועים לפחות, V8 בנפח 5.0 ליטר עם 467 כ"ס וכמובן, גם בגרסה היברידית שככל הניראה תהיה בתצורת פלאג-אין עם טווח חשמלי משמעותי.

 

לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה, כאשר את התיבה ניתן לתפעל דרך מנופים על גלגל ההגה אך לפי לקסוס רוב הנהגים יעדיפו לבחור במצב המתקדם של התיבה, מצב הקובע את ההילוך הנכון בהתאם למצב דוושת התאוצה או הבלימה וכוחות ה-G הפועלים על הרכב.

 

לפי לקסוס, פלטפורמת GA-L של הדגם היא הפלטפורמה הקשיחה ביותר אי פעם של המותג ובנוסף לכך, היא אפשרה לחברה להפחית כ-90 ק"ג ממשקל הדגם, לעומת הדגם היוצא.

 

לקסוס LS החדשה 2017 - תא הנוסעים
לקסוס LS החדשה מציגה תא נוסעים המציב תחרות של ממש ל-S קלאס.

בעוד העיצוב החיצוני הוא אבולוציוני לדגם היוצא, תא הנוסעים כבר מציג מהפכה של ממש עבור הדגם. אם בדורות האחרונים של ה-LS לקסוס התקשתה להציב תחרות של ממש למרצדס S קלאס (גם המתחרות מגרמניה מתקשות), תא הנוסעים של הדור החדש מרשימים למדי והולם ספינת דגל השואפת להתחרות ב- S קלאס של מרצדס. יש לציין כי יידרש עוד זמן להתרגל לעיצוב הייחודי של לוח המחוונים ובמיוחד ל"קרניים" שלו, שהם אולי מופת להנדסת אנוש (שליטה מהירה על בורר מצבי הנהיגה ובקרת היציבות/משיכה) אך לא בטוח כי מדובר במופת של עיצוב.

 

רשימת האבזור הסטנדרטי, ובמיוחד האופציונאלי בדגם, ארוכה ועשירה. קפיצי האוויר בדגם כוללים פונקציה של הגבהת המרכב בעת פתיחת הרכב, כך שהכניסה לרכב נוחה וקלה יותר. מושב הנהג והנוסע כוללים 28 אפשרויות כיוון, יחד עם חימום, קירור ועיסוי, אלו האחוריים, נפרדים כאופציה, כוללים אפשרות של הטיית המשענת לאחור עד לזווית של 48 מעלות (ביחס לניצב לקרקע) או הטיה לפנים עד לזווית של 24 מעלות לטובת יציאה נוחה יותר מהרכב.

 

מעבר למסך מרכזי בגודל של "12.3, הדגם מצויד בתצוגה עילית אופציונלית המדמה מסך בגודל של "24, הגדולה בעולם כיום. ה- LS החדשה היא המכונית הראשונה בעולם המצוידת במערכת בלימה אוטונומית עם תיקון היגוי, במקרה של הולך רגל המתפרץ לכביש, לדוגמה, המערכת לא רק תבלום את הרכב אלא תבצע התחמקות – אך בגבולות נתיב הנסיעה בלבד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.