עם מסירות של 10.97 מיליון רכבים, קבוצת פולקסווגן מסכנת את שנת 2019 עם גידול יציב של 1.3%.

 

קבוצת פולקסווגן, הכוללת את המותגים פולקסווגן, אודי, סיאט, סקודה ומשאיות מאן וסקניה (וגם את למבורגיני, דוקאטי, בנטלי ומותגים נוספים בשוק הסיני) מסכמת את שנת 2019 עם מכירות של 10,974,600 רכבים, גידול של 1.3% לעומת שנת 2018.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

השוק האירופי הוא עדיין השוק הגדול ביותר של הקבוצה בזכות מכירות של 4,552,800 רכבים (גידול של 3.9%), אך השוק האסייתי (4,530,100) והשוק הסיני (4,233,600) כבר לא רחוקים כבעבר ומהווים נתח משמעותי מסך המכירות של הקבוצה. השוק הצפון אמריקאי (ארה"ב וקנדה) עדיין מהווה אתגר עבור הקבוצה, 951,500 רכבים וירידה של 0.5%, אך בזכות האטלס והפאסאט הקבוצה הצליחה לרשום גידול של 2.5% בשוק האמריקאי בזכות מכירות של 654,200 רכבים.

 

מסירות לפי שווקים

דצמ'
2019

דצמ'.
2018

שינוי (%)


2019


2018

שינוי (%)

אירופה

361,600

319,800

+13.1

4,552,800

4,380,700

+3.9

מערב אירופה

289,100

252,100

+14.7

3,747,000

3,583,500

+4.6

גרמניה

100,700

91,400

+10.2

1,364,000

1,284,800

+6.2

מרכז ומזרח אירופה

72,500

67,700

+7.1

805,800

797,200

+1.1

רוסיה

24,300

24,500

-0.9

233,600

229,800

+1.6

צפון אמריקה

84,500

84,400

+0.0

951,500

956,700

-0.5

USA

59,100

59,500

-0.6

654,200

638,300

+2.5

דרום אמריקה

56,000

48,800

+14.7

608,600

590,000

+3.2

ברזיל

44,600

37,100

+20.1

470,400

401,800

+17.1

אסיה

501,700

431,300

+16.3

4,530,100

4,546,300

-0.4

סין

469,500

402,600

+16.6

4,233,600

4,207,100

+0.6

             

עולמי

1,030,800

916,200

+12.5

10,974,600

10,834,000

+1.3

בשוק הסיני, הקבוצה השיגה גידול מתון של 0.6% בלבד. השנה פולקסווגן השיקה בשוק הסיני מותג משנה חדש ג'טה, עם השותפה המקומית שלה FAW. הג'טה היא אחד הדגמים הפופולריים ביותר של פולקסווגן בסין והקבוצה החליטה להקים סביב הדגם, ושמו, מותג חדש המכוון למשפחות צעירות.

 

מותג פולקסווגן הוא כמובן המותג הנמכר ביותר של הקבוצה ואחראי על 6,278,300 רכבים מסך המכירות של הקבוצה (גידול צנועה של 0.5%). סיאט הוא המותג הצומח ביותר בקבוצה עם גידול של 10.9% בזכות מסירות של 574,100 רכבים, סקודה אמנם מסרה מספר מכובד של 1,242,800 רכבים אך עבור המותג מדובר בירידה של 0.9%. השוק האירופי הוא כבר מזמן לא השוק הגדול ביותר של פולקסווגן (1,763,800) אלא השוק הסיני המוביל בבטחה עם מכירות של 3,163,200 רכבים.

שנת 2020 היא כמובן שנה מעניינת הרבה יותר עבור הקבוצה ושנת מבחן לאסטרטגיית הרכב החשמלי בה השקיע הקבוצה משאבים רבים ועשרות מיליארדי דולרים. עיקר הדגמים יהיו שייכים למותגים פולקסווגן ואודי, אך נפגוש השנה גם דגמים חשמליים גם של סיאט וסקודה.

 

מסירות לפי מותג

דצמ'
2019

דצמ'.
2018

שינוי (%)


2019


2018

שינוי (%)

פולקסווגן

615,200

540,600

+13.8

6,278,300

6,244,900

+0.5

אודי

176,000

154,500

+13.9

1,845,600

1,812,500

+1.8

סקודה

114,700

105,100

+9.1

1,242,800

1,253,700

-0.9

סיאט

31,300

25,300

+23.4

574,100

517,600

+10.9

פורשה

26,300

21,700

+21.5

280,800

256,300

+9.6

פולקסווגן מסחריות

43,500

44,000

-1.1

491,600

499,700

-1.6

מאן

13,000

12,500

+3.6

142,800

136,500

+4.6

סקניה

8,500

10,000

-14.8

99,500

96,500

+3.1

             

סה"כ

1,030,800

916,200

+12.5

10,974,600

10,834,000

+1.3

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location