טסלה מודל 3 Performance מעוררת את בלוטות הטעם של כל חובבי הביצועים בקו ישר ואיך אפשר שלא? עם נתון 0-100 קמ"ש מוצהר של 3.3 שניות מדובר בדגם עם ביצועים שעד לא מזמן היו מנת חלקם של מכוניות ספורט יקרות בלבד או רכבים משופרים, ואת כל זה טסלה מציעה במחיר בסיס של 251 אלף שקל בלבד. לא זול כמובן אך זה בערך כמחצית מהסכום של כל מכונית המסוגלת להתקרב לנתון תאוצה כזה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

אבל, כל חובב נהיגה אמיתי יודע שעם כל הכבוד לנתוני ביצועים מה שיותר חשוב הוא מה המכונית גורמת לך להרגיש, החיבור לרכב, השליטה על הרכב, המשחק עם כוחות התאוצה הפועלים על הרכב ועוד. אז איך הדגם מתפקד על המסלול? את זה תוכלו לצפות בוידאו המצורף בו נהג מגזין הרכב הצרפתי (L'argus) לוקח את המודל 3 בגרסת הביצועים (Performance) למסלול הגיהינום הירוק (מדובר בנהג שמכיר היטב את המסלול הזה כך שהוא מסוגל לקחת את הרכב לקצה). מה תראו בסרטון? שהביצועים בתחילת הנסיעה מרשימים מאוד, שהנהיגה נראית די סינטטית ושמערכת ההנעה הכפולה היא זו "שלוקחת את ההגה". לאחר 12 ק"מ על המסלול הסוללות נכנסו לתחום האדום בו הביצועים יורדים משמעותית, הנהג ציין שהתחושה היא כמחצית מהכוח.

 

גם הצמיגים (והבלמים) לאחר מחצית המסלול כבר חמים מידי ולא מצליחים לעמוד במשימה, למרות שדגם הביצועים מצויד בצמיגי מישלין פיילוט PS4s המעולים, שאמנם לא מיועדים למסלול כמו הקאפ 2 של מישלין, אך על מכוניות רגילות יעמדו בלפחות 2 סיבובים של המסלול לפני שייכנסו לתחום הפחות יעיל שלהם.


בכדי לשפר את הצמיגים והבלימה בנהיגה טובענית כמו נהיגת מסלול טסלה מציעה בארה"ב חבילת מסלול לדגם בעלות של $5500 הכוללת חישוקים קלים יותר, צמיגי מישלין קאפ 2 במקום פיילוט 4S ונוזל בלמים שעמיד יותר בעומס גבוה.

 

יש לציין כי טסלה ביצעה המון שיפורים במודל 3, לעומת המודל S, בכל הקשור לשמירה על הביצועים בנהיגה תובענית. המודל S היוצאת הייתה נכנעת לסגנון הנהיגה הזה הרבה יותר מהר ומוקדם. המודל S המחודשת ובמיוחד דגם פאליד אמורים להציג שיפור משמעותי בתחום זה.

 

כל מה שראיתם בסרטון תקף כמובן רק לנהיגת מסלול סופר טובענית בה הנהיגה היא מקסימום כוח או בלימה, אין כמעט אמצע, הסיכוי שבכביש הציבורי תגיע למצב זה הוא אפסי לחלוטין. אבל יש עוד דבר אחד המשפיע על הביצועים ברכב חשמלי וכאן מדובר על מצב הטעינה של הסוללה SOC. ברכבי בנזין תקבלו את אותם ביצועים בדיוק בלי קשר לכמות הדלק שנותרה במיכל, ברכב חשמלי לעומת זאת "כמות הדלק" אומרת שמתח ההדקים בסוללות יורד ובכדי לקבל את אותם ביצועים הן צריכות לעמוד בעומס גבוה יותר לעומת מצב בו מתח ההדקים מרבי (טעינה מלאה) ולכן יצרני הרכב צריכים להגביל את המומנט המרבי בכדי לשמור על אורך חיי הסוללה וגם בכדי לא לפגוע בטווח הנסיעה.

מה תרגישו בפועל ביחס למצב הטעינה? במהירויות של 45 קמ"ש עד 70 קמ"ש עם טעינה של 20% עד 100% בהתאמה, תקבלו תמיד את המומנט המרבי ואם אתם רוצים את זה במספרים מדודים של 0-100 קמ"ש, אז במצב טעינה של 90-100 אחוז תקבלו נתון של כ-3.6 שניות ובמצב טעינה של 20-30 אחוז תקבלו נתון של כ- 4.1 שניות, זה עדיין מרשים בהחלט. היכן תרגישו שינוי משמעותי יותר בביצועים? במהירויות גבוהות יותר, בתאוצה של 0-160 קמ"ש לדוגמה במצב טעינה 90-100 אחוז תקבלו נתון של כ-9 שניות אך במצב טעינה של 20-30 אחוז תקבלו נתון של כ-10.8 שניות. רק בכדי לעשות לכם סדר בדברים, אלו עדיין נתונים מרשימים מאוד שתקבלו מרכבי בנזין ספורטיביים עם מעל ל-350 כ"ס.