2021 ב.מ.וו M4 החדשה
ב.מ.וו M4 החדשה.
2021 ב.מ.וו M4 החדשה
ב.מ.וו M4 החדשה.

אנשי חטיבת M של ב.מ.וו החלו להפיק סדרת סרטונים המיועדים לרשתות חברתיות, לפחות לפי הצילום האנכי, בהם הם מסבירים לנו על הדברים החשובים יותר בדגמי הביצועים החדשים ב.מ.וו M3 סדאן ו- M4 קופה. אולי זו תגובה לכך שעיקר השיח על שני הדגמים התרכז בעיצוב החיצוני האגרסיבי עם הגריל מעורר המחלוקת שככל שעובר הזמן, נדמה שרבים כבר התרגלו אליו.

 

לפני הכל צריך לזכור שחטיבת M לא מייצרת רכבים באופן עצמאי כך שהיא צריכה לעשות את המקסימום ממה שיש ומה שיש הוא דגמים שכל דור גדלים וקצת משמינים, שצריכים להיות בטוחים, מאובזרים, שקטים ונוחים יותר לפני הכל, גם אם מדובר במותג כמו ב.מ.וו ששם את חווית הנהיגה כנר לרגליו.

 

מושבי M באקט עם מסגרת קרבון
מושבי M באקט עם מסגרת קרבון.

ביצועים ומשקל: מבחינת כוח, בחזית הותקן מנוע S58 חדש שהוא שדרוג למנוע S55 של הדגם היוצא. 3.0 ליטר שישה צילינדרים טווין-טורבו המייצר 480 כ"ס בדגם הרגיל או 510 כ"ס בדגם הקומפטישן, זאת לעומת 430 כ"ס או 450 כ"ס בדגם היוצא, בהתאמה.

אז יותר כוח יש, אך מכיוון שהדגם גדל והשמין מהנדסי חטיבת M נדרשו למצוא דרכים להפחית ממשקל הדגם ואת זה עם עשו באמצעות גל ארכובה קל יותר ב-1.5 ק"מ, התקנה של גג קרבון כסטנדרט (בעבר זה היה שמור לדגמי קומפטישן בלבד) שימוש נרחב יותר באלומיניום עבור חלקי מרכב שונים כגון מכסה המנוע והדלתות וכן במתלים, הסרה של חומרי בידוד במקומות שונים, פיתוח חישוקי גלגלים קלים יותר עוד יותר ומי שירצה להפחית עוד ממשקל הדגם יכול להוסיף, בתשלום לא קטן, את מושבי ה- M באקט עם מסגרת קרבון המפחיתים המשקל ב-10 ק"מ נוספים לעומת מושבי ה-M ספורט הסטנדרטיים.

בסרטון מוצגת השוואה בין המשקל של M4 קומפטישן היוצאת עם תיבת DCT לעומת M4 החדשה בגרסת הבסיס עם עם תיבת הילוכים ידנית ואותם מושבי באקט קלים, התוצאה היא 1640 ק"מ לדגם היוצא ו-1,674 ק"מ לדגם החדש. ועכשיו למציאות, תיבת DCT מוסיפה 40 ק"ג למשקל הדגם ואילו הדגם החדש מצויד בתיבת ZF8 אוטומטית הכבדה יותר בכ-40 ק"ג מתיבת ה-DCT של הדגם היוצא (במינימום) ובנוסף, דגמי הקומפטישן קצת כבדים יותר בשל תוספת של חישוקי שלדה נוספים, כך שאם משווים תפוח לתפוח ולא תפוח לתפוח נגוס, הפרש המשקל בין הדגמים הוא 74 ק"ג, במינימום. דבר נוסף, אם מדובר בגרסה הקלה ביותר כפי שמצוין בסרטון, אז יש לא רק מושבי באקט ($3800 בארה"ב) אלא יד גם צלחות בילום קרמיות המפחיתות כ-18.6 ק"ג נוספים ממשקל הדגם ($8150).

 

כמו כל דגמי M נמצא גם חיזוקי שילדה בתחתית המרכב ובתא המנוע, תותבים (בושינג) קשיחים יותר, גם כי דגמי M מצוידים בצמיגים רגילים לעומת ראנפלט בגרסאות הרגילות, חיבור קשיח של תת השלדה האחורית ועוד.

 

2021 ב.מ.וו M4
ב.מ.וו M4.

מערכת הקירור: רכבים כמו ה- M3 וה- M4 מבלים חלק מהזמן בימי מסלול ושם, דרישות הקירור של המנוע, תיבת ההילוכים והבלמים גבוהות משמעותית מסתם נהיגה נהיגה בכביש, גם כזו נמרצת יחסית. מאחורי הגריל הענק נמצא את מצנן נוזל הקירור של המנוע, שהותקן קרוב יותר ב-40 מ"מ לשיפור זרימת האוויר איתו מצנן האוויר המחליף חום. מתחת למנצן הראשי, בדגמים האוטומטיים, מותקן מצנן ייעודי עבור תיבת ההילוכים, בשני המקרים מדובר ביחידות מוגדלות עם תפוקה גבוהה יותר מזו של הדגמים הרגילים.

משני צידיו של מצנן תיבת ההילוכים הותקנו כונסי אוויר המזרימים אוויר קר ישירות על צלחות הבלימה. שני כונסי האוויר הגדולים בצידי הפגוש מזרימים אוויר למצנן הביניים שמקרר את האוויר מהטורבו בדרך למנוע - אחד לכל מגדש טורבו. מצנן נוסף בתחתית הפגוש נועד לקירור שמן המנוע, דבר שלא תמצאו בדגמים הרגילים.

 

צמיגים: בסרטון השלישי בשלב זה (המשך יבוא) אנחנו פוגשים את מי שאחראי על פיתוח הצמיגים עבור דגמי ה- M3 ו-M4 החדשים. ב.מ.וו אמנם לא מייצרת את הצמיגים בעצמה אך היא שותפה מלאה בפיתוח גרסאות ייחודיות לצמיגים המשמשים את הדגמים שלה, זה תקף לא רק לדגמי הביצועים אלא לכל הדגמים של החברה. במקרה של ב.מ.וו צמיגי OE מקבלים סמל של כוכב על דופן הצמיג.

 

2021 ב.מ.וו M3
ב.מ.וו M3.

אולי בכדי לפצות על המשקל הכבד יותר של הדגם, הצמיגים הקדמיים מגיעים כעת ברוחב של 275 מ"מ לעומת 255 מ"מ בדגם היוצא, הרוחב הגדול יותר מאפשר שיפור של ביצועי הבלימה ועוד. לראשונה בדגמים, לא רק שיש מידה שונה בין אלו הקדמיים לאחוריים אלא גם קוטר שונה לחישוקים - בדוגמה יש 275/30R19 מלפנים ו-285/30R20 מאחור. לפי חטיבת M לצמיגים הקדמיים דופן גבוהה יותר המאפשרת קירור מהיר יותר של הצמיג לצד איזון בין נוחות ביום יום וביצועים.

לצמיגים מאחור דופן צרה יותר במעט בכל להגדיל את הקשיחות של הצמיג מול כוחות רוחביים הפועלים על הצמיג בזמן נסיעה בסיבוב, זה מאפשר שיפור של האחיזה, התאוצה והבלימה בזמן נסיעה בסיבובים ותורם ליציבות של הסרן האחורי. זה לא מוזכר בסרטון אך לצמיגים האחוריים מידות שונות בין דגמי ההנעה האחוריות לכפולה.

 

מהסרטון עולה שהדגם ישווק עם מבחר של ארבעה מותגי צמיגים, קונטיננטל SC6, פירלי P-ZERO, יוקוהומה וכמובן מישלין PS4s. לקוחות שירצו את חבילת המסלול יוכלו לקבל את הדגם עם צמיגי מישלין PS CUP 2 או פירלי.

 

 

 

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.