איווייז U6
איווייז U6.
איווייז U6
איווייז U6.

את איווייז U6 נפגוש בישראל בתחילת השנה הבאה כדגם החשמלי השני בסך הכל של Aiways, שיצטרף אל הקרוסאובר U5 שהושק החודש באופן רשמי בישראל (השקה שקטה מאז אפריל 2021). איווייז U6 הוא קרוסאבור קופה חשמלי המבוסס אמנם על ה- U5 אך מציג שדרוג מקיף בלא מעט תחומים. עדכון: כל הפרטים על איווייז U6

 

איווייז U6 מבוסס כמו ה- U5 על פלטפורמת MAS המודולרית של איווייז כך שגם כאן נמצא מנוע חשמלי קדמי בלבד אך חזק יותר, במעט, בהספק מרבי של 215 כ"ס ומומנט מרבי של 32.1 קג"מ, זאת לעומת 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ ב- U5. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש בדגם צפוי לעמוד על כ-7.5 שניות.

איווייז תשווק את ה- U6 עם מבחר שלוש סוללות שונות, האחת כמו ב- U5 המשווק בישראל בקיבולת של 63kWh, בינונית בקיבולת של 72kWh ובגרסת הטווח הארוך של הדגם נמצא סוללה בקיבולת גדולה של 88kWh (בשוק הסיני גם ה- U5 משווק עם כל הסוללות האלו). לדגם אין עדיין נתוני טווח בתקן WLTP, בתקן NDEC המיושן והלא מציאותי לדגם טווח נסיעה של 503 ק"מ, 580 ק"מ ו-650 ק"מ כך שבתקן WLTP אתם יכולים לצפות לטווח של כ- 400 ק"מ עד כ-550 ק"מ בהתאמה.

 

איווייז שינתה לא מעט דברים לטובה בדגם, אך בשלב זה לפחות יכולות הטעינה של הדגם נותרו ללא שינוי: טעינה ביתית AC בהספק של עד 6.6kWh, שזה אומר כ-10 שעות לטעינה מלאה 0-100 אחוז עם הסוללה הבסיסית, וטעינה מהירה DC בהספק של 90kWh המאפשרת טעינה של 20% עד 80% בזמן של כ-35 דקות.

 

מעבר לעיצוב הקופה הייחודי, איווייז שדרגה משמעותית את תא הנוסעים של הדגם לעומת ה- U5. למעשה, מדובר בתא נוסעים שתוכנן ועוצב מחדש כמעט לחלוטין בכדי לשפר ולשדרג את כל מה שפחות אהבנו ב- U5. מדובר במהלך המציג באור חיובי מאוד את המותג הזה שכן זה לא דבר שיצרני רכב נוהגים לעשות בתקופה כל כך קצרה.

 

איווייז U6
איווייז U6.

לדוגמה? ב- U5 יש לוח מחוונים דיגיטלי המחולק לשלושה מסכים כאשר שני המסכים הקיצוניים די מוסתרים ע"י גלגל ההגה מה שהפוך אותם לפחות שימושיים, ב- U6 איווייז התקינה במקום מסך צר באורך "7 המציג רק את המידע החיוני כמו מהירות, טווח ומחוונים. את המולטימדיה "12.3 במרכז הדשבורד איווייז החליפה במערכת חדשה עם מסך מגע "14.6 ענק וממשק גרפי חדש שיאפשר שליטה נוחה יותר על שלל מערכות הרכב. בנוסף נמצא משטח טעינה אלחוטי במיקום נגיש ונוח יותר, גלגל הגה חדש עם כפתורים פיזיים נוחים יותר לשימוש, ממשק מגע חדש לבקרת האקלים במיקום קרוב יותר לידי הנהג, יש גם תא כפפות סטנדרטי שנעדר מה- U5 ומה שנראה כמו מצערת של מטוס הוא בעצם צורת שליטה מקורית על תיבת ההילוכים. כמו ב- U5 הדגם כולל עדכוני OTA ותפעול קולי.

 

איווייז U6
שדרוג מקיף לתא הנוסעים.

לצד שדרוג השימושיות והטכנולוגיה בתא הנוסעים אנחנו מוצאים שדרוג מקיף גם לאיכות החומרים בתא הנוסעים, כולל דקורציה איכותית יותר והוצאה מבורכת של עודף הפלסטיק בשחור מבריק ועיצוב חדש למושבים. בתחום הבטיחות הדגם מצויד בגרסה משודרגת יותר של מערכת הבטיחות המתקדמות המוכרת לנו מה- U5, כגון בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת ניווט ובהמשך גם שימוש בחיישני LiDAR שיהיו זמינים בחלק מגרסאות הדגם.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.