איווייז U5
איווייז U5.
איווייז U5
איווייז U5.

משפחת בליליוס, מי שהייתה בעבר יבואנית המשאיות והאוטובוסים של מרצדס בישראל, משיקה בישראל מותג רכב חדש, מותג איווייז (Aiways) שהוא מותג רכב סיני חדש שהוקם בשנת 2017 ומייצר רכבים חשמליים בלבד שדווקא לא מיועדים לשוק הסיני אלא לשוק האירופי בראש ובראשונה. הדגם המושק כרגע בישראל הוא גם הדגם הראשון של החברה, Aiways U5 שהוא קרוסאובר חשמלי גדול יחסית המציעה טווח נסיעה של 400 ק"מ, מאובזר למדי ומוצע במחיר תחרותי של החל מ-157,500 ₪.

 

חברת איווייז הוקמה ע"י מי שהיה בעבר מנכ"ל וולוו מטעם בעלת הבית הסינית, חברת Geely, ומנהל המוצר של החברה הוא בכיר לשעבר באאודי ספורט. בשלב זה מדובר בהשקה שקטה של המותג כאשר השיווק בפועל והמסירות יחלו בחודש יוני הקרוב עם פתיחת אולם התצוגה של המותג. עד אז יוכל כל מי שמעוניין בנסיעת מבחן להוריד אפליקציה ולקבוע מועד לנסיעת מבחן ברכב.

 

Aiways  U5
טווח נסיעה של כ-400 קילומטר.

איווייז U5 הוא קרוסאובר גדול יחסית, גדול יותר מדגמים כמו קיה ספורטאז' או טוסון ודומה בגודלו לרכבים כמו סקודה קודיאק. לדגם אורך של 4,680 מ"מ, רוחב של 1,865 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,800 מ"מ. מה שהמידות האלו מתקשות לספר לכם הוא עד כמה מרווח תא הנוסעים. אז לאחר ישיבה ברכב אפשר לספר לכם כי מדובר ברכב מאוד מרווח ברמה של למתוח את הרגליים עד הסוף, מלפנים ומאחור, ועבדכם הנאמן מתנשא לגובה של 185 ס"מ. תוסיפו לזה רצפה שטוחה לחלוטין בזכות ההנעה החשמלית ותגלו שהמושב האחורי לא רק מאוד מרווח לשני הנוסעים הקיצוניים אלא גם לנוסע שבאמצע - תענוג.

 

איווייז U5
מרווח עצום ליושבים מאחור (דגם סטנדרט).

איווייז U5 מצויד בסוללת ליתיום-יון מקוררת נוזל בקיבולת של 63kWh ובמנוע חשמלי קדמי המייצר הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ. לדגם תאוצה 0-100 קמ"ש עומד על 7.5 שניות בדגם הבסיס ו-7.8 שניות בדגם הפרימיום, נתון מספק בהחלט וכמו כל רכב חשמלי, הוא יהיה זריז למדי ביציאה מהמקום. טווח הנסיעה של הדגם עומד על 400-410 ק"מ בתקן WLTP בהתאם לרמת הגימור וטעינה של הסוללה אפשרית ממטען AC עד להספק של 6.6kW וממטען מהיר DC עד להספק של 90kW. טעינה מהירה מאפשרת טעינה של 10 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 35 דקות, טעינה ביתית דורשת קצת יותר מ-9 שעות לטעינה מלאה ממצב מרוקן.

 

איווייז U5
הפיצול בלוח המחוונים מיותר לגמרי, מסך המולטימדיה גדול ואיכותי.

תא הנוסעים לא רק מרווח מאוד, הוא גם מרשים למדי מבחינת העיצוב הנקי ואיכות החומרים. במחיר כזה כמובן שאין מה לצפות שבכל פינה תמצאו פלסטיקה איכותית, כמו זו הבינונית של הקונסולה בין המושבים או השימוש המוגזם בשחור מבריק שדי מהר יתמלא בטביעות אצבעות שצריך כל הזמן לנגב, אך בשאר המקומות איכות החומרים גבוהה עם שימוש נרחב מאוד בחומרים רכבים בדשבורד ובדלתות ולא רק מלפנים, את אותה איכות חומרים תמצאו גם במושב האחורי, זה מרשים ונאה במיוחד. איכות ההרכבה מרגישה מוצקה ואיכותית באופן מספק בסך הכל.

 

איווייז U5 תא הנוסעים
דגם פרימיום (עליונה) וסטנדרט.

כיאה לרכב מודרני וחשמלי עיצוב תא הנוסעים נקי ומינימלסטי ויחד עם צבעים בהירים יחסית מתקבלת תחושה מודרנית ואוורירית. מול הנהג נמצא שלושה מסכים (מיותר) מרכזי בגודל של "7 ושניים נוספים בצדדים בגודל של "4.2, בזה המרכזי התצוגה משתנה עם 3 מצבי תצוגה לבחירה. במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה מודרנית עם מסך "12.3 עם תצוגה איכותית וגרפיקה נקייה, עד לתחילת השיווק בפועל המערכת תדבר גם עברית וכרגע יש תמיכה רק באפל קאר-פליי. כיאה לרכב מודרני המערכת ומערכות הבטיחות מקבלות עדכוני OTA כך שהמערכות כל הזמן מתעדכנות ומשתפרות. לבקרת האקלים ממשק נפרד מהמסך והשליטה היא באמצעות מגע - אפשר לשלוט גם דרך המסך אם אתם רוצים. מה שאין בדגם הוא תא כפפות, הרוכשים יוכלו לרכוש מן סוג של מדף, תא האחסון מתחת למשענת המרכזית פצפון וגם אלו שבדלתות לא גדולים במיוחד.

 

איוויז U5
נפח תא מטען של 432 ליטר - אין גלגל חלופי.

אייווייז U5 ישווק בשתי רמות גימור, רמת הגימור הבסיסית (סטנדרט) כוללת, בין היתר: חישוקי סגסוגת "17, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה "12.3, לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה מרכזית לאחור, מפתח חכם, מצלמות היקפיות, בקרת שיוט אדפטיבית, מספר כניסות USB כולל אחת לצד המראה המרכזית להתקנה של מצלמת דרך, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטח מת ומצלמה בתא הנוסעים המנטרת את מצב הנהג.

 

רמת הגימור פרימיום מוסיפה חלון גג פנורמי עם חלק קדמי נפתח, חישוקי "19, צבע דו גווני, ריפודי עור, חיישני חניה קדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מערכת חניה אוטומטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים ודלת תא מטען חשמלית. 2021 איווייז U5 - מפרט טכני מלא להורדה.

2021 איווייז U5 מחירון:

  • איווייז U5 סטנדרט - 157,500 ₪
  • איווייז U5 פרימיום - 172,500 ₪

לדגם אחריות ל-5 שנים עד 100,000 ק"מ ואחריות של 8 שנים על הסוללה ומערכת ההנעה החשמלית.

 

עדכון 2022: איווייז U5 בדגמי אפריל 2022 מצויד כעת במטען פנימי המאפשר טעינה AC בהספק של 11kW במקום 6.6kW כך שכעת טעינה ביתית מלאה 0-100 אחוז דורשת 7.5 שניות לעומת 10 שעות. בנוסף מחירי הדגם התייקרו והשם של רמות הגימור השתנה, רמת הגימור סטנדרט נקראת כעת אקסייט (Xcite) ומחירה החדש עומד על 162,500 ₪ ורמת הגימור פרימיום נקראת כעת פריים (Prime) ומחירה עומד כעת על 179,000 ₪. 2022 איווייז U5 - מפרט טכני מלא להורדה

 

עדכון 2023: בינואר 2023, עקב עליית המס, מחירון דגמי איווייז התעדכן והתייקר: מחיר איווייז U5 אקסייט עומד על 177,000 ₪ ומחיר איווייז U5 פריים עומד על 193,000 ₪.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.