2025 ליפמוטור B10
ליפמוטור B10 - קרוסאובר משפחתי חשמלי במחיר נגיש.
2025 ליפמוטור B10
ליפמוטור B10 - קרוסאובר משפחתי חשמלי במחיר נגיש.

ליפמוטור חושפת בסין את הקרוסאובר המשפחתי B10, קרוסאור חשמלי המתחרה מול דגמים כגון BYD אטו 3. ליפמוטור B10 הוא הדגם הראשון מסדרת דגמי B של החברה, סדרת הדגמים הקטנים והזולים יותר של המותג. ליפמוטור B10 ישווק בהמשך השנה באירופה ואנחנו בהחלט מצפים לפגוש השנה את הדגם גם כאן בישראל. אם התמחור האטרקטיבי והתחרותי של דגם C10 הגדול יותר ימשיך גם לדגם B10, אז מדובר בקרוסאובר משפחתי עם פוטנציאל להפוך ללהיט מכירות. 

 

מיצובישי אאוטטלנדר 7 מושביםמיצובישי אאוטטלנדר 7 מושבים

ליפמוטור B10 מבוסס על פלטפורמת LEAP 3.5 הייעודית להנעה חשמלית וזו גרסה מעודכנת לפלטפורמת LEAP 3.0 המשמשת את כל דגמי סדרה C של ליפמוטור. למרות שמדובר בדגם במחיר זול יחסית, הוא עדיין נהנה מכל הטכנולוגיה שהפלטפורמה הזו מציעה, כולל חיבור ישיר של הסוללה לשלדה (CTC 2.0plus) והנעה אחורית או מולטימדיה הפועלת על בסיס שבב סנאפדרגון 8295 מהיר של קוואלקום ותמיכה בטעינה אולטרה מהירה כך שטעינה של 30% עד 80% אורכת רק 20 דקות. 

 

2025 ליפמוטור B10
ליפמוטור B10.

עם אורך של 4515 מ"מ, רוחב של 1885 מ"מ, גובה של 1655 מ"מ ובסיס גלגלים של 2735 מ"מ, ליפמוטור B10 ארוך יותר ב- 60 מ"מ מהאטו 3, רחב יותר ב- 10 מ"מ לרוחב ועם תוספת של 15 מ"מ לבסיס הגלגלים. 

 

לפימוטור B10 ישווק עם שתי יחידות הנעה, הבסיסית עם מנוע אחורי בהספק של 177 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-9.3 שניות) והבכירה יותר עם מנוע אחורי בהספק של 215 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-6.8 שניות). בשלב זה ליפמוטור מציינת רק סוללה אחת, סוללת LFP בקיבולת של 56.2kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-510 ק"מ בתקן CLTC, כך שבתקן WLTP האירופאי אתם יכולים לצפות לטווח נסיעה של כ-430 ק"מ.

 

עדכון: מסתבר שליפ B10 ישווק עם מבחר של שתי סוללות. זו הגדולה יותר, מוצמדת למנוע 215 כ"ס בלבד, מסוג LFP ובעלת קיבולת של 67.1kWh כך שבתקן הסיני לגרסה זו של הדגם טווח נסיעה של 600 ק"מ, בתקן WLTP תצפו למשהו באזור ה-510 ק"מ. זה נתון שהופך את הדגם לאחד הדגמים בעלי הטווח הארוך ביותר בסגמנט בו הוא מתחרה, למעט קיה EV3 לו גרסה עם סוללת 81.4kW המאפשרת טווח נסיעה של 605 ק"מ. 

 

ליפ B10 תא הנוסעים
ליפ B10.

זו הפעם הראשונה בה אנחנו נחשפים אל חלל תא הנוסעים של ה- B10 וכצפוי מרכב כזה בו העיקר הוא המחיר הנגיש, הדגש כאן הוא יותר על השימושיות וקצת פחות על העיצוב. מצד שני, כיאה לרכב מסין אבזור זה לא מה שחסר כאן ועדיין נוכל למצוא ריפודי עור סינתטי, מושבים קדמיים חשמליים, תאורת אווירה סביב פתחי המיזוג, חלון גג פנורמי עם וילון חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי "8.8, בקרת אקלים עם פתח אחורי, שקעי USB מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטי ומערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך "14.6 גדול. אי אפשר בלי AI כיום ולכן התפעול הקולי ברכב מבוסס על מודל השפה של DeepSeek שיאפשר לא רק תפעול טבעי נרחב של מערכות שונות ברכב אלא גם מענה על שאלות מורכבות יותר.  

 

ליפ B10 החדש
ליפ B10.

ליפ B10 ישווק עם מבחר עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות והוא כנראה הדגם הזול ביותר בסין שמשווק עם אופציה לחיישן LiDAR לטובות יכולות אוטונומיות גבוהות יותר. בניגוד למרבית השוק שעשה שימוש בשבב של NVIDIA עבור ניתוח ועיבוד האותות המתקבלים מהחיישנים השונים, כאן, כדי להוזיל עלויות, ליפ עושה שימוש בשבב ה- AI של Snapdragon מבית קוואלקום. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
טוסון באנר סמארט באנר
  • תגובות 12

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.