2024 אקספנג G6
אקספנג G6.
2024 אקספנג G6
אקספנג G6.

מותג הרכב החשמלי הסיני אקספנג (Xpeng) הושק בישראל ע"י פריסבי בחודש נובמבר אשתקד עם שני דגמים ראשונים, אקספנג P7 המתחרה מול טסלה דגמים כגון טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, סיל של BYD ועוד, ואקספנג G9. בארבעת החודשים הראשונים של 2024 המותג מסר בישראל קרוב ל-1000 רכבים חדשים כך שאין ספק כי מדובר בסיפור הצלחה מקומי, סיפור שיתרחב בקרוב עם האקספנג G6 החשמלי אותו החברה החלה לאחרונה לשווק באירופה ונפגוש בישראל בהמשך השנה. 

 

אקספנג G6 משווק בשלב זה במספר מדינות מצומצם באירופה שם הוא זמין בשתי גרסאות הנעה אחורית ובגרסת הנעה כפולה אחת. גרסת הבסיס מצוידת במנוע אחורי בהספק של 255 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ ובסוללת LFP בקיבולת של נטו של 66kWh, שילוב המאפשר לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.9 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וטווח נסיעה משולב של 435 ק"מ בתקן WLTP. 

 

2024 אקספנג G6
אקספנג G6.

את דגם זה, עם הספק משודרג קלות של 282 כ"ס, ניתן לקבל גם עם סוללת NMC בקיבולת נטו של 87.5kWh והשילוב הזה מאפשר נתון 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות וטווח נסיעה משולב של 570 ק"מ בתקן WLTP. מי שרוצה שילוב של טווח וביצועים יכול לבחור בגרסת ההנעה הכפולה של האקספנג G6 עם אותה סוללה ומערכת הנעה בהספק משולב של 470 כ"ס ומומנט מרבי של 67.3 קג"מ, שילוב המאפשר נתון 0-100 קמ"ש של 4.1 שניות וטווח נסיעה של 550 ק"מ. 

 

בכל הקשור בטעינה, טעינה ביתית בהספק של 11kW אורכה כ-7.5 שעות בדגם הבסיס או 9.5 שעות בדגמים האחרים. טעינה מהירה אפשרית בהספקים של 215kW או 280kW בהתאם לסוג הסוללה ולפי אקספנג טעינה של 10%-80% אורכת כעשרים דקות בלבד. 

 

אקספנג G6 תא הנוסעים
אקספנג G6.

אקספנג G6 מבוסס על פלטפורמת SPEA 2.0 800V העדכנית של אקספנג עם יציקות אלומיניום גדולות מלפנים ומאחור המחליפות 300 חלקי מתכת שונים וסוללות שהן חלק מהשלדה. לדגם אורך של 4753 מ"מ, רוחב של 1920 מ"מ, גובה של 1650 מ"מ, בסיס גלגלים של 2890 מ"מ ונפח תא מטען של 517 ליטר, אלו מידות שהן כמעט וזהות לחלוטין לאלו של המודל Y כך שלא רק בתחום יחידות ההנעה, הביצועים או הטווח האקספנג G6 היא מתחרה ישירה מאוד למודל Y של טסלה אלא גם במידות. 

 

2024 אקספנג G6
אקספנג G6.

חלל תא הנוסעים של האקספנג G6 מוקפד ומינימליסטי בו נמצא לוח מחוונים דיגיטלי צר וארוך בגודל "10.2 ובמרכז נמצא מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "15 הכוללת חנות אפליקציות, אפליקציה לשליטה מרחוק, תפעול קולי המזהה את מיקום הנוסע הדובר ועוד. בנוסף לכך נוכל למצוא בדגם, כסטנדרט, אבזור כגון משטח טעינה כפולה מהיר 50W, שקעי USB לכל הנוסעים (קדמי בהספק של 60W), תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מערכת שמע עם 18 רמקולים, חימום גלגל הגה, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, V2L בהספק של עד 3.3kW, חלון גג פנורמי ועוד, כל זה לצד מערך עשיר מאוד של מערכות בטיחות מתקדמות. 

 

באירופה, האקספנג G6 מתומחר קצת מתחת לטסלה מודל Y וזה גם התמחור, פחות או יותר, הצפוי בישראל כך שאם צריך לנחש, אפשר לצפות למחירים החל מ-220-225 אלף שקל לדגם הבסיס. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.