בוגאטי W16 מיסטרל
בוגאטי W16 מיסטרל.
בוגאטי W16 מיסטרל
בוגאטי W16 מיסטרל.

בשנת 2005 בוגאטי היממה את עולם הרכב עם הצגתה של ה- ויירון, אותה ויירון עשתה שימוש במנוע 8.0 ליטר W16 עם ארבעה מגדשי טורבו, מנוע אשר הפך את הדגם לרכב המהיר ביותר בעולם בייצור סדרתי בזכות הספק מרבי של 1000-1200 כ"ס ומהירות מרבית של מעל ל-430 קמ"ש. מאז ועד היום המנוע הזה משמש את בוגאטי אך בדור הבא של דגמי החברה המנוע הזה כבר ייכנס לספרי ההיסטוריה שכן הדור הבא כבר יעשה שימוש בהנעה היברידית או חשמלית מלאה, כחלק בלתי נפרד מכך שהחברה אוחדה אשתקד עם חברת רימאק המתמחה בהנעה חשמלית. 

 

 כמתנת פרידה מהמנוע הזה בוגאטי חושפת את דגם W16 מיסטרל (Mistral) כדגם החותם את עידן מנוע ה- W16 בחברה ואם חשבתם לרגע להתעניין ברכישת הרכב הזה, תדעו שכל 99 היחידות מהדגם כבר נמכרו מראש במחיר של כ-5 מיליון אירו ליחידה. מסירות ראשונות של הדגם ללקוחות יחלו רק בשנת 2024.

 

בוגאטי W16 מיסטרל
בוגאטי W16 מיסטרל.

גרסת מנוע ה- W16 שהותקנה במיסטרל זהה לזו המוכרת לנו מהשירון סופר ספורט בהספק מרבי של 1600 כ"ס ומומנט מרבי של 163 קג"מ. בשירון סופר ספורט זה הספיק בכדי להשיג מהירות מרבית של 490 קמ"ש, במיסטרל זה יספיק לפי בוגאטי להפוך את הדגם לרודסטר המהירה ביותר בעולם, שיא המוחזק כיום ע"י הנסי אשר קבעה עם ה- ונום GT ספיידר שיא מהירות של 427 קמ"ש. עדכון: הנסי חשפה במקביל את הונום F5 ספיידר החדשה עם הבטחה למהירות מרבית של 483 קמ"ש, כך שהמיסטרל כנראה שתחזיק בתואר הרודסטר המהירה ביותר רק לזמן קצר. 

 

בוגאטי מיסטרל מבוססת על השירון אך היא לא סתם גרסה קצוצת גג של השירון אלא דגם ייחודי בפני עצמו עם עיצוב שונה לחלוטין, שלדת מונוקוק שונה, מקרבון כמובן, ועוד מגוון שינויים ושדרוגים שפותחו במיוחד עבור הדגם הזה. 

 

בוגאטי W16 מיסטרל
בוגאטי W16 מיסטרל.

לעומת העיצוב החיצוני הייחודי, תא הנוסעים נלקח ישירות מהשירון ללא שינוי, למעט עיצוב מוט ההילוכים שם הוטמע בתוך ענבר פסל "הפיל המרקד" בעיצוב של רמברנדט בוגאטי הפסל, האח של אטור בוגאטי, מי שייסד כמובן את מותג מכוניות בוגאטי. זו לא הפעם הראשונה בה בחברה עושים מחווה לאח של המייסד, אטור בעצמו עשה זאת בשנת 1927 כאשר הפסל הזה הוצב בחזית של בוגאטי רויאל. 

תגיות: בוגאטי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.