אוטו חן, שהשיקה בתחילת השנה שישה דגמים חשמליים של מקסוס (מבית SAIC), מודיעה כי בחודש הבא היא תוסיף להיצע הדגמים גם את מקסוס eTERRON 9, הטנדר החשמלי של מקסוס שכבר משווק במספר מדינות באירופה ואף כבר עבר מבחן ריסוק אירופאי (Euro NCAP) במסגרתו הדגם הציגה רמה גבוהה של בטיחות עם ציונים גבוהים בכל סעיפי המבחן.
מקסוס eTERRON 9 הוא טנדר הדומה בגודלו לרכבים כגון טויוטה היילקס, איסוזו D-MAX, פורד ריינג'ר ועוד, רק עם הנעה חשמלית חזקה ובמקביל גם זולה יותר לתפעול. לדגם אורך של 5.50 מטר, רוחב של 1.99 מטר וגובה של 1.86 מטר כאשר לדגם כושר גרירה זהה של 3.5 טון אך בשל הסוללה הכבדה לדגם כושר העמסה נמוך יותר של 620 ק"ג כאשר לטנדרים דיזל מסדר הגודל הזה יש כושר העמסה של כ-1,000 ק"ג בממוצע. לדגם משקל כולל של 3.5 טון ולצד הארגז מאחור יש גם תא מטען קדמי ענק בנפח של 236 ליטר. מרווח הגחון עומד על 23 ס"מ ולדגם כושר מעבר מים עד לגובה של 55 ס"מ.

עם שני מנועים חשמליים המספקים לדגם הנעה כפולה, למקסוס eTERRON 9 הספק מרבי משולב של 442 כ"ס המאפשר לדגם לרשום נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.8 שניות, זה לא טנדר, זה סופר טנדר. גם המהירות המרבית גבוהה מזו של מרבית המתחרים ועומדת על 190 קמ"ש.
מתחת לשלדה הותקנה סוללה גדולה בקיבולת של 102.2kWh המאפשרת לדגם להשיג טווח נסיעה של 442 ק"מ. טעינה ביתית אפשרית באמצעות מטען 11kW וטעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 115kW כך שזמני הטעינה עומדים על 12 שעות או 42 דקות, בהתאמה. בתא המטען הקדמי יש שקע 220V המאפשר הפעלת מכשירי חשמל עד להספק של 2.2kW ובארגז תמצאו עוד מספר שקעים המאפשרים הפעלת מכשירי חשמל בהספק של עד 6.6kW, כך שתוכלו להפעיל כלי עבודה חשמליים או להטעין את אלו הניידים.

מקסוס eTERRON 9 שונה מכל הטנדרים הסטנדרטיים שכן הוא מבוסס על פלטפרומה שהיא שילוב של שלדת מונוקוק המאפיינת רכבי נוסעים רגילים ושלדת סולם המאפיינת טנדרים. גם מערך המתלים כאן שונה מאוד מהמוכר עם תצורת מתלים של רכב פרטי בשילוב עם קפיצי אווויר, לא משהו שפוגשים בטנדרים דיזל אלא בדגמי SUV יוקרתיים כך שאתם יכולים לצפות לאיכות נסיעה גבוהה, לא רק בהשוואה לטנדרים אלא בכלל. מתלי האוויר מאפשרים לא רק נוחות גבוהה אלא גם את הגבהת המרכב.

חלל תא הנוסעים של מקסוס eTerron 9 מגיע מעולמות הרכב החשמלי ופחות מזה של רכבי עבודה, מינימליסטי, עם מעט כפתורים, צמד מסכי "12.3 ואבזור עשיר כמקובל ברכבים מסין.
מחיר? את זה אנחנו עדיין לא יודעים אך אם המחיר בשוק הברטי (לפני מע"מ מקומי) עומד על החל מ-244,600 שקל, אל תצפו למשהו זול ובכל מקרה זה מחיר המקביל לזה של טנדרים דיזל שונים.