שר התחבורה יחתום על תקנה הפוטרת רכב חדש מביצוע מבחן הרישוי השנתי בשנתיים הראשונות במקום בשנה הראשונה בלבד כיום.

טסט לרכב חדש

בשורה לבעלי רכב חדש, בקרוב יחתום שר התחבורה, ישראל כץ, על תקנה המאריכה את הפטור מביצוע מבחן רישוי שנתי לרכב חדש משנה אחת כיום לשנתיים, כלומר את המבחן הרישוי השנתי ("טסט") הראשון יעשה בעליו של רכב חדש רק לאחר 3 שנים מהיום בו הרכב עלה לכביש.

 

שר התחבורה קיבל את התקנה בהמלצת הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה, מבין הסיבות להמלצה ניתן למנות את העובדה שרוב הרכבים החדשים מוצעים עם אחריות מלאה לשלוש שנים (שתיים חובה על פי החוק), כמו כן את מערכת האלקטרוניקה ברכב המבקרות את תקינות המערכות השונות.

 

התקנה החדשה מיישרת קו עם התקינה האירופאית לפיה רכב חדש מחויב לעבור מבחן רישוי ראשון עד 4 שנים מיום עלייתו לכביש ולאחר מכן בכל שנתיים עד גיל 10. לאחר מכן כל שנה. כמובן שיש לציין הפטור הוא רק הפתור הוא רק מביצוע המבחן ולא מתשלום אגרת הרישוי השנתית.

במסגרת אותה תקנה, הוארכה גם תקופת הרישוי של רכבי ליסינג/ציי רכב והם יהיו מחויבים לבצע מבחן הרישוי הראשון כעבור שנתיים מיום עליית הרכב לכביש, במקום לאחר שנה עד היום.

 

שר התחבורה: השימוש ההולך וגובר במערכות אלקטרוניות ומחשוביות, המתריעות בפני הנהג על תקלות, מצמצם את החשש לנסיעה בכלי רכב לא תקין. לדבריו, ההחלטה תצמצם את הבירוקרטיה ותחסוך לנהג זמן יקר ועלות של "טסט" שנתי.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.