ב.מ.וו וטויוטה, חתמו על הסכם שת"פ נרחב הכולל פיתוח מכוניות ספורט קטנות, טכנולוגיית תאי דלק וסוללות.

הסכם רחב בין טויוטה לב.מ.וו לפיתוח מכוניות ספורט וטכנולוגיית הנעה

ביולי 2012, חתמו החברות - ב.מ.וו וטוויטה - על מזכר הבנות לשת"פ בתחום פיתוח מכוניות ספורט. היום (חמישי) הודיעו החברות על חתימת הסכם סופי למיזם משותף ונרחב. ההסכם כולל פיתוח מכוניות ספורט, טכנולוגיית סוללות (lithium-air ), טכנולוגיית חומרים קלים ופיתוח מערכת הנעה על בסיס תא דלק מימני.

 

ההסכם ארוך הטווח, יאפשר לשתי החברות לחסוך עלויות פיתוח, במיוחד בתחום היקר של סוללות ותאי דלק, ולחלוק ידע בין החברות, כל אחת בתחומה, ב.מ.וו בתחום מכוניות הספורט והמימן וטויוטה בתחום הסוללות וההנעה ההיברידית.

 

בתחום תאי דלק, החברות חתמו על הסכם ארוך טווח לפיתוח רכבים על בסיס תא דלק מימני הצפויים לראות אור לקראת שנת 2020 בלבד. שתי החברות יפתחו יחדיו את כל המערכות הנדרשות להנעה על בסיס תא דלק.

 

בתחום הסוללות, החברות יפתחו את הדור הבא של הסוללות ( lithium-air) שיאפשרו קיבולת גדולה יותר לכל יחידת משקל. הסוללות ישמשו הן עבור תאי דלק והן עבור הנעה חשמלית/היברידית.

 

בתחום מכוניות הספורט, החברות לא חושפות פרטים על מה מתוכנן בקנה, אך סביר להניח שטויוטה מחפשת אחות גדולה ל-G86, כמחליפת הסיליקה וב.מ.וו צריכה להחליף את ה-Z4 הלא משתלמת כלכלית. כחלק מפיתוח מכוניות ספורט עתידיות ובכלל, החברות יפתחו טכנולוגיות לחומרים מרוכבים שישמשו עבור פלטפורמות עתידיות.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.