סדרה 8 החדשה, לפי ב.מ.וו, מציעה ביצועים של פורשה 911 ויוקרה של מרצדס S קלאס. הדגם הבכיר בשלב זה הוא דגם M850i עם 530 כ"ס.

 

כשלושים שנה לאחר שהציגה את הדור הראשון של סדרה 8 (וכעשרים לאחר הפסקת הייצור ב-1999), ב.מ.וו חופשת את סדרה 8 החדשה, דור שני למכונית הקופה הבכירה של המותג - המהווה בפועל את המחליפה של סדרה 6 קופה וקבריולט.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

סדרה 8 החדשה, לפי מנהל המוצר, אמורה להציע ביצועים של פורשה 911 ויוקרה שתתחרה בזו של מרצדס S קלאס. על החלק הראשון נאלץ להאמין, החלק השני בהחלט בר ויכוח, לא באיכות החומרים אולי אלא בפאר הנעדר מתא הנוסעים של ה-8.

עם תחילת השיווק של הדגם באירופה, סדרה 8 החדשה תוצע עם שתי יחידות הנעה, כולן משודכות לתיבת 8 הילוכים אוטו' (בגרסה משופרת) ולמערכת הנעה כפולה xDrive כסטנדרט עם תעדוף מלא לציר האחורי - בדומה ל-M5 החדשה.

 

הדגם הבכיר בשלב זה הוא דגם M850i xDrive, המצויד במנוע 4.4 ליטר טווין-טורבו V8 בהספק מרבי של 530 כ"ס בין 5,500-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 76.5 קג"מ המתקבל בין 1,800-4,600 סל"ד. תחנת הכוח הזו מסוגלת להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 3.7 שניות ועד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 10 ק"מ לליטר.

 

ב.מ.וו סדרה 8 החדשה
העיצוב החיצוני מוצלח מכל זווית.

חובבי הדיזל יוכלו לרכוש את דגם 840d xDrive המצויד במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל בהספק מרבי של 320 כ"ס ומומנט מרבי של 69.3 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.3 ק"מ לליטר.

 

בהמשך, ב.מ.וו תציג גרסת קצה לדגם, M8, וכן גרסת GTE למסלול אשר תתחרה במרוץ הסיבולת 24 השעות של לה-מאן.

 

עם אורך של 4,843 מ"מ, רוחב של 1,902 מ"מ, גובה של 1,341 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,822 מ"מ, ב.מ.וו סדרה 8 החדשה דומה במידותיה לסדרה 6 היוצאת, למעשה קצת קטנה ונמוכה יותר. למרות זאת, ב.מ.וו מאוד לא רוצה שנחשוב על סדרה 8 כמחליפה לסדרה 6 וגם לא כגרסת קופה לסדרה 7, אלא פשוט כדגם העומד בפני עצמו.

 

סדרה 8 החדשה תא הנוסעים
החומרים איכותיים אך העיצוב על גבול העממי.

המרכב הנשען על מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור ואלו מצידם נשענים על חישוקי "20 עם צמיגים במידות של 245/35 מלפנים ו-273/30 מאחור. בכל הפינות הותקנו בולמים אדפטיביים ( Adaptive M) וכל הדגמים מצוידים במערכת ההיגוי המתקדמת של ב.מ.וו (Integral Active Steering) הכוללת היגוי אחורי. דגם M850i מצויד בנוסף, כאופציה, במוטות מייצבים אקטיביים ובאופן כללי בכיול אגרסיבי יותר מדגם הדיזל.

ב.מ.וו ציידה את סדרה 8 החדשה בכל מערכות הבטיחות המתקדמות שיש לה, כגון בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע למעבר נתיב, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית כולל זיהוי סכנה להתנגשות צד, חניה אוטומטית ועוד.

 

כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים נשאר די נאמן לעיצוב שהתווה הקונספט לדגם אשר הוצג בשנה שעברה. החומרים עשירים, התחושה על הצד הספורטיבי יותר עם קונסולה מרכזית העוטפת את הנהג. זה האחרון ימצא עצמו מול לוח המחוונים החדש והדיגיטלי של ב.מ.וו המוצג על מסך "12.3 ומצד ימין לו נמצא את מסך מערכת המולטימדיה העדכנית ביותר של ב.מ.וו בגודל של "10.3. רוכשים אשר יחשקו במראה ספורטיבי יותר, יוכלו לבחור בחבילת קברון המעניקה לדגם מראה אגרסיבי יותר (הדגם הכתום בתמונות).

תגובות (3)

This comment was minimized by the moderator on the site

לא עממי בכלל - אלגנטי, פרקטי יוקרתי ולא מקושקש.
יותר יפה לדעתי ממרצדס

This comment was minimized by the moderator on the site

חיצונית נראה טיל מבפנים עממי לגמרי לא יוקרתי בכלל!!!
מרצדס הרבה יותר יוקרתי ממנו !
אל תכתבו סתם יוקרה של מרצדס קלאס כי מרצדס לא רואה את במו ביוקרה !!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

למה היא שוקלת יותר מ2 טון?
סה"כ היא קטנה יותר מה6 קופה היוצאת ששוקלת 1730 (גרסת ה40I) וגם אם נוסיף למנוע 50I עוד 50 קילו ולXDRIVE עוד 100 זה לא מגיע ל2 טון...
מוזר...

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location