ב.מ.וו תרחיב משמעותית בשנים הקרובות את היצע הדגמים עם הנעה חשמלית, 25 דגמים מתוכם 13 דגמים חשמליים מלאים.

 

במסגרת הצגת הביצועים הפיננסיים לשנת של קבוצת ב.מ.וו לשנת 2019, קבוצה הכוללת את ב.מ.וו, מיני, רולס רויס וחטיבת האופנועים של ב.מ.וו (מוטוראד), ב.מ.וו הציגה את התוכנית שלה לחשמול צי הרכבים שלה לשנים הקרובות.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

התוכנית הזו כוללת הרחבת צי הדגמים העושים שימוש בהנעה חשמלית ל- 25 דגמים עד שנת 2023. הרשימה הזו תכלול לא פחות מ-13 דגמים חשמליים מלאים ואם צריך להזכיר לכם, לקבוצה יש כיום בסך הכל רק שני דגמים חשמליים מלאים - ב.מ.וו i3 ומיני קופר SE החשמלית שתושק בקרוב בישראל.

 

ב.מ.וו i4 קונספט
ב.מ.וו i4 קונספט.

אנחנו יודעים על עוד שלושה דגמים חשמליים מלאים שהקבוצה תשיק בשנה וחצי הקרובות: ב.מ.וו iX3 - גרסה חשמלית לקרוסאובר X3, ב.מ.וו i4 - גרסה חשמלית מלאה לסדרה 4 גראן קופה הבאה וכן ב.מ.וו iNEXT - קרוסאובר חשמלי שתוכנן מראש ככזה ולא מבוסס על דגם קיים. זה מותיר לנו עד 8 דגמים חשמליים שאנחנו לא מכירים עדיין בשלב זה, סביר להניח כי רובם יתבססו על דגמים קיימים אך חלקם צפוים להיות דגמים חדשים לחלוטין ללא גרסאות רגילות עם מנוע בעירה פנימית.

בקבוצת ב.מ.וו צופים כי בשנת 2021 כרבע ממכירות המותג באירופה יהיו של דגמים העושים שימוש בהנעה חשמלית, שליש בשנת 2025 ומחצית בשנת 2030.

 

מיני קופר SE חשמלית
מיני קופר SE החשמלית.

שנת 2019 הייתה שנה מוצלחת לקבוצת ב.מ.וו בכל הקשור למכירות עם מעל ל-2.538 מיליון רכבים (עלייה של 2.2%) מתוכם 2.186 מיליון של מותג ב.מ.וו (עלייה של 3.3%), 347 אלף של מותג מיני (ירידה של 4.6%), 5,100 של מותג רולס רויס (עלייה של 21.6%) ו-157 אלף אופנועים. למרות זאת הרווח הנקי ירד משמעותי מ-7 מיליארד אירו בשנת 2018 ל-5 מיליארד אירו בסיכום 2019, חלק מהסיבות לכך הן השקעות עתק שביצעה הקבוצה בטכנולוגיה ופיתוח רכבים והנעה חשמלית לצד הצורך לעמוד בתקן אירו 6d וכל בדיקות צריכת הדלק ופליטת המזהמים הרבות שתקן WLTP כפה על כל יצרני הרכב באירופה.