ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX החשמלי - שיווק במהלך המחצית השנייה של 2021.
ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX החשמלי - שיווק במהלך המחצית השנייה של 2021.

כשנתיים לאחר שהציגה את הקונספט Vision iNext, ב.מ.וו חושפת את גרסת הייצור (טרום ייצור) של הקרוסאובר החשמלי הייעודי שלה אותה תשווק החברה לקראת סוף 2021 תחת השם ב.מ.וו iX. הדגם יתחרה מול אודי e-tron או מרצדס EQC אך היא ישמש בעיקר "כספינת דגל טכנולוגית" של המותג.

 

ב.מ.וו מציינת כי הדגם תוכנן מהפנים כלפי חוץ והתמונות בהחלט מאשרות את הגישה הזו, תא הנוסעים מציג סביבה נעימה ומרגיעה, עם עיצוב נקי ומינימליסטי שיחד עם בחירת החומרים ושילוב הצבעים יוצרים תחושה טבעית של "טרקלין על גלגלים" כפי שהמעצבים של ב.מ.וו שאפו ליצור וגם עמדו בכך. העיצוב החיצוני לעומת זאת, כמו לא מעט עיצובים אחרונים של ב.מ.וו, מעורר מחלוקת, בעיקר בשל העיצוב השליש האחורי. ברור שהעיצוב הזה מאפשר לתכנן תא נוסעים מרווח במיוחד לנוסעים מאחור ותא מטען גדול ושימושי אך הוא פשוט לא מתחבר בפרופורציות ובעיצוב לחלקו הקדמי של הדגם.

 

ב.מ.וו iX תא הנוסעים
אווירה של טרקלין.

ב.מ.וו iX מצויד בדור החמישי של מערכת ההנעה החשמלית של ב.מ.וו, eDrive, זו מערכת מפיתוח עצמאי מלא ולחברה חלק גם בפיתוח תאי הליתיום-יון המשמשים את הדגם. מערכת ההנעה החשמלית בדגם משלבת שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, בהספק כולל של 500 כ"ס, מספיק בכדי לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של "פחות מ-5.0 שניות".

 

ב.מ.וו ix החשמלי
טווח נסיעה של מעל ל-600 קילומטר.

בתחתית שלדה ב.מ.וו התקינה מארז סוללות בקיבלות של ברוטו של מעל ל-100kWh שתאפשר לפי ב.מ.וו טווח נסיעה מרשים של מעל ל-600 ק"מ בתקן WLTP, זה משמעותית יותר ממה שיש למתחרים כגון אודי e-tron או מרצדס EQC להם טווח נסיעה של קצת מעל ל-400 ק"מ. את הסוללה שבדגם ניתן להטעין באמצעות עמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 200kW מה שמאפשר טעינה של 10-80 מקיבולת הסוללה בזמן של פחות מ- 40 דקות ואם לא מתחשק לכם להמתין כל כך הרבה זמן, טעינה כזו של 10 דקות מאפשרת להוסיף טווח נסיעה של 120 ק"מ. שימוש בעמדת טעינה ביתית AC בהספק של עד 11kW תאפשר טעינה 0-100 אחוז בזמן של 11 שעות.

 

ב.מ.וו ix
שימוש בחומרים טבעיים המסתירים טכנולוגיה מתקדמת.

כאמור, אחת המטרות של המתכננים הייתה לייצר תא נוסעים מינימליסטי המספק תחושה של חלל ביתי ואת זה הם השיגו באמצעות שימוש בחומרים טבעיים בהם משולבת טכנולוגיה מתקדמת. ממשק השליטה בין המושבים משלב חומרים טבעיים כגון עץ וזכוכית אך באמצעות טכנולוגיה מתקדמת משטח העץ כוללים "כפתורים" רגישים למגע והחוגה מזכוכית כוללת משטח המזהה מגע בדיוק כמו החוגה הרגילה של מערכת iDrive. בנוסף נמצא שימוש בזכוכית קריסטל עבור תפעול תיבת העברה ועבור כפתור עוצמת השמע. את האלמנט הזה של חומרים טבעיים המסתירים טכנולוגיה מתקדמת נמצא גם במערך השליטה על כיוון המושבים הקדמיים שהותקן בדלתות. הנהג ימצא מולו סביבה נקייה במיוחד למעט כמובן המסך הקעור המשלב שני מסכים, "12.3 עבור לוח המחוונים ו-"14.1 עבור מסך המגע של מערכת המולטימדיה. נמצא גם גלגל הגה משושה חדש עבור ב.מ.וו עם משטחי מגע במקום רוב הכפתורים הפיזיים מהם נותרו רק שניים.

 

ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX.

מערך המחשוב ש-ב.מ.וו התקינה בדגם מסוגלים לבצע בזמן נתון פי 20 יותר חישובים לעומת מה שנמצא בשאר דגמי ב.מ.וו הנוכחיים. חלק מכוח המחשוב הזה יאפשר לדגם לספק נהיגה אוטונומית ברמה 3 וקישוריות סופר מהירה על בסיס טכנולוגיית 5G שתאפשר מגוון שירותים מתקדמים כגון שליחת הרכב לאתר חנייה בעצמו. מאחורי לוח המחוונים ב.מ.וו התקינה בצורה מוכמנת מקרן תצוגה עילית הכולל שימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.