במרץ 2024 ג'נסיס הכריזה על חטיבת Magma כחטיבת הביצועים הרשמית של המותג, חטיבה שתייצר גרסאות ביצועים לדגמי ג'נסיס השונים כדגמים מתחרים לדגמי M של ב.מ.וו או AMG של מרצדס. כעת, ג'נסיס חושפת את דגם מאגמה הראשון - GV60 Magma - ולצידו היא הציגה קונספט לרכב ספורט טהור עם מנוע מרכזי - Magma GT - אותו החברה מתכננת להשיק במהלך שנת 2027 כסוג של רכב הילה עבור מותג Magma.
ג'נסיס GV60 Magma היא במידה רבה, גרסה יוקרתית ליונדאי איוניק 5N שכן מתחת לפח שני הדגמים חולקים מכלולים משותפים רבים, כולל אותה יחידת הנעה חשמלית כפולה המייצרת הספק מרבי של 609 כ"ס ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ ובלחיצה על בוסט או בעת הפעלת בקרת יציאה מהמקום, ההספק המרבי יעלה ל-650 כ"ס והמומנט המרבי ל- 80.5 קג"מ.
במצב בוסט לג'נסיס GV60 Magma נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות ומהירות מרבית של 264 קמ"ש, גם ללא מצב בוסט הדגם עדיין מהיר במיוחד עם נתון תאוצה של 3.5 שניות, אלו נתונים זהים למוכר לנו מהאיוניק 5N.
גם הסוללה נלקחה ישירות מהאיוניק 5N, סוללת NMC 800V בקיבולת של 84kWh, כך גם מערכת HPBC האחראית על בקרת הטמפרטורה האקטיבית של הסוללה ומאפשרת לנצל את מלוא הביצועים גם בעומס מלא של נהיגת מסלול. מה שעוד משותף הוא דיפרנציאל e-LSD, אפשרות לחלוקת הכוח לפנים אחור (עד 100% לאחור), דימוי תיבת הילוכים וסאונד תואם, בולמים אדפטיביים עם הנמכת מרכב של 20 מ"מ, מערכת בלימה רגנרטיבית בהספק גבוה, מערכת בלימה מכאנית עמידה, מצב דריפט, מצב לתחרות תאוצה או מסלול ועוד.
במאגמה בחרו בצבע הכתום כצבע הרשמי של המותג וזה כמובן גם הצבע בה הוצגה ה- GV60 מאגמה, שבמקביל זכתה לעיצוב קרבי יוותר לפגושים, לתוספת של כנף אחורית ועוד. ג'נסיס טרם חשפה את חלל תא הנוסעים של הדגם, אך נמצא שם גלגל הגה ספורטיבי, שימוש נרחב באלקנטרה, מושבי באקט ועוד. כמו באיוניק 5N, גם כאן נמצא כפתורים ייעודיים על ההגה לשינוי מהיר של מצבי הנהיגה או מצב בוסט ותצוגה ייעודית לכל נתוני הביצועים והכיול.
ג'נסיס G60 Magma לא ממש מרגשת אותנו, פשוט כי הכל למעשה כבר היה ידוע מראש, כולל העיצוב והשימוש במכלולים של האיוניק 5N, מה שכן מרגשת ודי מפתיעה היא המאגמה GT, לייצר מכונית ספורט טהורה עם מנוע מרכזי זה משהו שגם מרצדס וגם ב.מ.וו לא ממש עושות, אודי אמנם עשתה את זה עם ה- R8 אבל זה קרה רק כי היא בעלת הבית של למבורגיני. כמותג שהמיקוד שלו הוא השוק האמריקאי, סביר להניח שעם הדגם הזה ג'נסיס מתכננת להתחרות יותר מול דגמים כגון שברולט קורבט C8 ופחות מול דגמים כגון למבורגיני, מקלארן ועוד, כמובן שנשמח להיות מופתעים למרות שאין מה להתבייש בתחרות מול הקורבט C8 שכן מדובר במכונית ספורט מעולה ובמחיר נגיש יחסית. פרטים טכניים? בשלב זה כלום ושום דבר.








