2021 דאצ'יה ספרינג אלקטריק
דאצ'יה ספרינג אלקטריק - רכב חשמלי עירוני במחיר נגיש.
2021 דאצ'יה ספרינג אלקטריק
דאצ'יה ספרינג אלקטריק - רכב חשמלי עירוני במחיר נגיש.

לאחר שחשפה את הדגם כקונספט, דאצ'יה חשפה הערב את הרכב החשמלי הראשון שלה, דאצ'יה ספרינג (Spring) אלקטריק שהוא קרוסאובר עירוני קטנטן עם טווח נסיעה של 225 ק"מ ומיועד בעיקר לשימוש עירוני. דאצ'יה ספרינג הוא גרסה לשוק האירופי של רנו K-ZE, הקרוסאובר החשמלי של רנו (המבוסס על רנו קוויד) המשווק כיום בסין בלבד.

 

דאצ'יה ספרינג מצויד במערכת הנעה חשמלית המשלבת מנוע חשמלי קטן בהספק של 44 כ"ס ומומנט מרבי של 12.7 קג"מ. לדגם מהירות מרבית של 125 קמ"ש אך דאצ'יה לא מציינת את נתון התאוצה 0-100 קמ"ש של הדגם, לא שזה משנה כל כך לרכב שאמור לבלות את זמנו בעיקר בעיר. סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 26.8kWh מאפשרת לדגם טווח נסיעה משולב של 225 קמ"ש וטווח נסיעה עירוני של 295 ק"מ - בתקן WLTP. למי שנוסע רק בעיר, זה טווח נסיעה שיכול להספיק לשבוע לפני שיש צורך לטעון שוב את הרכב.

 

2021 דאצ'יה ספרינג
טווח נסיעה עירוני של עד 295 קילומטר.

אם זה לא מספיק לכם, לדגם יש מצב ECO המאפשר להאריך את טווח הנסיעה בכ-10% באמצעות הפחתת ההספק המרבי ל-33 כ"ס, הגבלת המהירות המרבית ל-100 קמ"ש ותפעול מתון יותר של מערכת ההנעה לניצול מרבי של קיבולת הסוללה. טעינה של הסוללה משקע ביתי רגיל דורשת המתנה של 14 שעות, שימוש בעמדת טעינה ביתית 7.4kW תקצר את הזמן הזה לפחות מ-5 שעות. את הסוללה ניתן לטעות גם מעמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 30kW המאפשרת טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של פחות משעה.

 

2021 דאצ'יה ספרינג החשמלי
רק מה שצריך.

דאצ'יה ספרינג מבוססת על פלטפורמת CMF המודרנית של רנו והוא לא רק הרכב החשמלי הראשון של דאצ'יה אלא גם הקטן ביותר, עם אורך של 3.73 מטר, רוחב של 1.62 מטר, גובה של 1.51 מטר ובסיס גלגלים של 2.43 מטר, כלומר רכב הדומה בגודלו לרנו טווינגו וקטן משמעותית מדאצ'יה סנדרו סטפווי החדש שהוצג לאחרונה. נפח תא המטען מכובד ועומד על 300 ליטר מרשימים יחסית לגודלו הצנום של הדגם ועם קיפול המושבים מאחור יתקבל נפח של 600 ליטר.

העיצוב החיצוני מודרני ונשען על שפת העיצוב החדשה של רנו שהוצגה לאחרונה עם הסנדרו 2021 החדשה. התרגלנו לקבל ברכבים חשמליים תאי נוסעים אולטרה מודרניים, דאצ'יה ספרינג הוא לא אחד כזה. תא הנוסעים מציג את הפשטות המוכרת של דאצ'יה אך עבור רכב שייעודו העיקרי הוא להיות רכב חשמלי לנסיעות קצרות בעיקר, גם לא ממש צריך יותר מזה.

 

דאצ'יה תחל לשווק את הספרינג ברבעון הראשון של 2021 וגם אלינו הדגם צפוי להגיע במהלך השנה הבאה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.