Hongqi E-HS9
Hongqi E-HS9.
 Hongqi E-HS9
Hongqi E-HS9.

מספר תמונות שעלו לרשת הציגו בחנייה של קבוצת סמלת (יבואנית פיאט, אלפא רומיאו ועוד) את הקרוסאובר הסיני החשמלי היוקרתי Hongqi E-HS9. האם הדגם הגיע לישראל לצורך תקינה לקראת שיווק? מבחן להיכרות מעמיקה יותר התוצרת של המותג הזה? נאלץ להמתין לתשובות בנושא אך בכל מקרה לא מדובר בעוד מותג סיני עממי אלא במותג יוקרה והמחירים יהיו בהתאם. 

 

Hongqi E-HS9 משווק בסין במחיר התחלתי של $85000 ולאחרונה החל שיווק הדגם גם בשוק הנורבגי, שם מחירי הדגם עומדים על החל מ-213,000 ₪ עד 269,000 ₪ כך שבתרגם לישראל אנחנו מדברים על מחיר של מעל ל-400,000 ₪.

 

Hongqi E-QM5
 Hongqi E-HS9.

Hongqi E-HS9 הוא קרוסאובר ענק יוקרתי והסיבה שהוא מזכיר את רולס רויס היא פשוטה למדי שכן מי שאחראי על עיצוב הדגם (Giles Taylor) היה עד לא מזמן ראש מחלקת העיצוב של רולס רויס. לדגם אורך של 5.21 מטר, רוחב של 2.01 מטר, גובה של 1.73 מטר ובסיס גלגלים של 3.11 מטר, אלו מידות דומות למידותיו של מרצדס GLS, כאמור, ענק. הדגם משווק בתצורת שבעה או מושבים או שישה מושבים עם שני מושבי קפטן חשמליים בשורה השנייה, נפח תא המטען בדגם עומד על 255 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, 796 ליטר עם קיפול השורה השלישית ו-1747 ליטר עם קיפול שתי השורות מאחור.

 

בכדי להזיז את הרכב הענק הזה מותקנת בו מערכת הנעה חשמלית עם שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 436 כ"ס או 551 כ"ס, בהתאם לרמת הגימור, ומומנט מרבי של 68.3 קג"מ. בגרסה החזקה יותר זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות.

 

Hongqi E-HS9
Hongqi E-HS9.

ברמות הגימור הגבוהות יותר מותקנת בתחתית המרכב סוללה בקיבולת גדולה של 99kWh (קיבולת שימושית: 90kWh) המאפשרת לדגם טווח נסיעה משולב של 465 ק"מ בתקן WLTP. ברמת הגימור הבסיסית נמצא סוללה בקיבולת של 84kWh (נטו: 76.5kWh) המאפשרת טווח נסיעה צנוע יותר של 396 ק"מ. לדגם יכולת טעינה מהירה (CCS2) בהספק של עד 110kW המאפשרת לפי החברה להוסיף כ-100 ק"מ לטווח הנסיעה ב-10 דקות.

 

מעבר לתא הנוסעים היוקרתי המצויד בשפע של אבזור נוחות נמצא גם מפרט בטיחות מלא הכולל תאורה ראשית Matrix LED, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, בלימה אוטונומית, ניטור תנועה חוצה מאחור ועוד.

מי זו Hongqi (הונגצ'י)? מדובר במותג הרכב הסיני הוותיק ביותר (1958) שהושק ע"י תאגיד FAW הממשלתי שהוקם בשנת 1953 מתוך המטרה להקים בסין תעשיית רכב מקומית לכן גם לא תופתעו לגלות כי משמעות השם Hongqi בסינית היא "דגל אדום", הסמל של המפלגה הקומוניסטית של סין. FAW היא אחת מארבעת יצרניות הרכב הגדולות בסין והיא מחזיקה במספר מותגים וכן במספר מיזמים משותפים (מילה מכובסת להכרח של יצרן חיצוני לעבוד עם יצרן מקומי בכדי לייצר ולשווק רכבים בסין) עם טויוטה, ג'נרל מוטורס ופולקסווגן.

 

Hongqi E-QM5
Hongqi E-QM5 0 מכונית סאלון חשמלית.

בשנים בהם הוקם המותג רכבים פרטיים היו בעיקר עניין של בכירי ומקורבי המפלגה ולכן המותג ייצר בעיקר לימוזינות עבור השלטון המקומי וזו אחת הסיבות לחיבה היתרה של הצרכן הסיני לרכבי סדאן גדולים. כל הדגמים של החברה בעשורים הראשונים התבססו על דגמים של יצרנים מערביים, כגון קרייזלר, טויוטה לינקולן ואודי (100). היצע הדגמים הנוכחי של המותג כולל מספר דגמי בנזין ופלאג-אין וכן שלושה דגמים חשמליים, שני דגמי קרוסאובר ודגם סדאן אחד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 16

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.