בתחילת השבוע אושר האיחוד בין קבוצת PSA (פיג'ו, סיטרואן אופל ועוד) לקבוצת FCA (ג'יפ, אלפא רומיאו, פיאט, ועוד) , איחוד שיצר את קבוצת הרכב סטלאנטיס (Stellantis) שהיא כעת יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם. אמש, הציג מנכ"ל הקבוצה, קרלוס טראוורס שהיה עד לאיחוד מנכ"ל קבוצת PSA, את השינויים בהנהלת הקבוצה בכדי לבנות את הצוות שיוביל את התוכנית האסטרטגית של הקבוצה שתוצג בעוד מספר חודשים.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

אחד השינויים הניהוליים המשמעותיים ביותר הוא ההצבה ז'אן פיליפ אמפרטו, מנכ"ל פיג'ו, כמנכ"ל החדש של אלפא רומיאו. השינוי הזה מדגיש את החשיבות של מותג אלפא רומיאו עבור סטלאנטיס שכן אמפרטו נבחר בעבר ע"י קרלוס טראוורס להוביל וליישם את התוכנית האסטרטגית שבנה עבור מותג פיג'ו, תוכנית שכללה את השקת פיג'ו 3008 הנוכחי, הדגם שאחרי על שינוי התדמית החיובי של המותג כולו ושבעקבותיו באו דגמים מצליחים ומוצלחים לא פחות כמו ה-5008, ה-2008 וה-208.

 

אלפא רומיאו דיסקו וולנטה
אלפא רומיאו דיסקו וולנטה.

בשנת 2015 הוצגה הג'וליה של אלפא רומיאו כמתחרה לדגמים כגון סדרה 3 וכשנה לאחר מכן הוצג הסטלביו כקרוסאובר הראשון של המותג ומתחרה לדגמים כגון אודי Q5, וחשבנו שהנה המותג מנער את האבק וקם לתחייה, אך לא רק שמכירות הדגמים לא עמדו ביעדי המכירות שהציבו בקבוצת FCA כל התוכניות הרבות שהוצגו לשיקום המותג רק ירדו יותר ויותר מרשימת ה"יש לעשות" של הקבוצה.

 

עם הג'וליה והסטלביו יש לאלפא רומיאו בסיס מצוין ביד, מה שנשאר כעת הוא להזרים כסף, והרבה, בכדי לפתח ולהציג דגמי ליבה נוספים ורבים כאלו חסרים בפורטפוליו של אלפא רומיאו. סביר להניח כי אמפרטו ישמור על ה-DNA הספורטיבי של המותג, גם כי לקבוצת סטלאנטיס יש את מותג DS שיכול למלא את הצד היוקרתי והנינוח יותר.

 

אבארט
אבארט כמותג ליבה?

שינוי ניהולי משמעותי נוסף שהוצע הוא המעבר של של לינדה ג'קסון מתפקיד מנכ"ל סיטרואן לתפקיד מנכ"ל פיג'ו. לינדה ג'קסון היא האישה הראשונה אי פעם שהחזיקה בתפקיד מנכ"ל סיטרואן והיא האישה השנייה בהיסטוריה לעמוד בראש יצרנית רכב, מי שהשיגה אותה במספר חודשים בלבד היא מארי בארה המחזיקה בתפקיד מנכ"ל ג'נרל מוטורס.

חשבתם שלנצ'יה מתה רק לא הודיע למנוח על כך? אז מסתבר שלנ'ציה עדיין קיימת, לא כי היא עדיין מייצרת רכב אחד ויחיד, האפסילון שהוצגה בשנת 2011 ומשווקת כיום באיטליה בלבד, אלא כי כעת יש לה מנכ"ל אחד ויחיד שאחראי על המותג. מי שהתמנה הוא לוקה נפוליטנו, מי שהיה עד לאחרונה האחראי בקבוצת FCA על המותגים פיאט, אבארט ולנצ'יה. הורדה או העלאה בדרגה? נחייה ונראה.

 

מינוי קבוצת הניהול החדשה של סטלאנטיס מאפשר לנו לראות מה תהיה ההיררכיה בין המותגים בקבוצה. בשלב זה כל המותגים שהיו ממשיכים וזכו למנהלים, אך כמובן שלא בטוח שכל המותגים ישרדו את המיזוג הזה ונאלץ להמתין להצגת התוכנית האסטרטגית של הקבוצה בכדי לקבל יותר תשובות על התוכניות של סטלאנטיס עבור כל מותג ומותג.

SUV  גלובלי: ג’יפ

שוק אמריקאי: קרייזלר, דודג' וראם

מותגי ליבה: סיטרואן, פיאט ואבארט

פרימיום עממי: פיג'ו ואופל

פרימיום: אלפא רומיאו, DS ולנצ'יה

יוקרה: מזראטי