בזכות קבלת תקציב נוסף, פרויקט גריטת כלי הרכב חוזר לפעול ביום ראשון הקרוב.

החל מהשני בדצמבר פעילות הגריטה חוזרת

מיום ראשון (2 בדצמבר 2012) יוכל כל בעל רכב ישן משנת יצור 1992 ומטה למסור את רכבו למגרש גריטה ולקבל פיצוי של 3,000 שקלים עבור הרכב הישן. כך הודיע היום שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

 

לפני מספר חודשים הופסקה זמנית גריטת כלי רכב ישנים לאחר שהתקציב השנתי שהוקצה לתוכנית הגריטה על ידי משרד האוצר אזל לפני תום המועד שנקבע, כתוצאה מהצלחת הפרויקט.

 

בעקבות אישור תקציב נוסף, על ידי ועדת הכספים של הכנסת, הוחלט לחדש את תוכנית הגריטה החל מיום ראשון, בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי משרד התחבורה.

 

השר כץ ציין, כי לתוכנית הגריטה יש יתרונות רבים. מעבר לתועלות הכלכליות שלה, היא נועדה לעודד בעלי רכב להוריד מהכביש מכוניות ישנות ובלתי בטיחותיות, הגורמות לזיהום אויר.

 

במסגרת התוכנית, ניתן לגרוט כל מכונית ישנה שגילה 20 שנה ומעלה ומשקלה הכולל הוא עד 3.5 טון. על רישיון הרכב להיות בתוקף במשך שנה, קודם למועד ביטולו. הנוהל קובע עוד כי הרכב צריך להגיע בנסיעה, לאחד ממגרשי הגריטה שאושרו על ידי המשרד להגנת הסביבה. במידה ותקפו של רישיון הרכב עדין לא פג, יקבל בעל הרכב החזר של החלק היחסי של אגרת הרכב שנותר עד למועד פקיעת הרישיון.

 

כיום פועלים ברחבי הארץ ארבעה מגרשי גריטה בפתח תקווה, אשדוד, קרית אתא וירושלים. מאז החל הפרויקט בשנת 2010, נגרטו כ- 25 אלף כלי רכב ישנים. על פי הערכות של כלכלנים, התועלת למשק הישראלי כתוצאה מצמצום זיהום האוויר, בעקבות הפעלת התוכנית עשויה להגיע עד 70 מיליון שקל לשנה, לכל 10 אלפים כלי רכב.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.