2024 מזראטי גראן טוריסמו פולגורה
מזראטי גראן טוריסמו פולגורה.
2024 מזראטי גראן טוריסמו פולגורה
מזראטי גראן טוריסמו פולגורה.

סמלת, יבואנית מזראטי בישראל, פותחת את פנקס ההזמנות לדגמים החשמליים "Folgore" הראשונים של מזראטי - מזראטי גרקאלה פולגורה ומזראטי גראן טוריסמו וגראן קבריו פולגורה - אשר ינחתו בישראל ברבעון האחרון של 2024. הביצועים של הדגמים מרשימים אך גם כך מחירי הדגמים שיעמדו על החל מ-879,900 ₪ לגרקאלה פולגורה והחל מ-1,790,000 ₪ לדגמי הגראן טוריסמו. 

 

שלושת הדגמים החשמליים הראשונים של מזראטי הם רק יריית הפתיחה, מזראטי התחייבה כי עד לסוף שנת 2025 היא תשווק את כל הדגמים שלה עם גרסה חשמלית והחל משנת 2030 הכוונה היא להפוך למותג 100% חשמלי. במידה רבה, העידן החשמלי הוא ההזדמנות של מזראטי ללידה מחדש ולפי הגרקאלה והגראן טוריסמו החדשה, מזראטי ללא ספק לקחה את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. 

 

2024 מזראטי גראן קבריו פולגורה
מזראטי גראן קבריו פולגורה.

מזראטי גראן טוריסמו וגראן קבריו פולגורה:

הגרסאות החשמליות של שני הדגמים עושות שימוש באותה יחידת הנעה חשמלית, שילוב של שלושה מנועים חשמליים (שניים מאחור) בהספק מרבי משולב של 760 כ"ס ומומנט מרבי של 136 קג"מ, זה מספיק עבור הגראן טוריסמו פולגורה להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.7 שניות או 2.8 שניות במקרה של הגראן קבריו פולגורה. אלו רק גרסאות הבסיס החשמליות של הדגמים, בשלב מאוחר יותר מזראטי תציג גרסאות חזקות יותר עם הספקים של מעל ל-1000 כ"ס. 

 

2024 מזראטי גראן טוריסמו פולגורה
מזראטי גראן טוריסמו פולגורה.

השימוש בשני מנועים נפרדים מאחור מאפשרים שליטה מלאה ומהירה במיוחד על המומנט העובר לכל גלגל מאחור לטובת שיפור היכולות של הדגם לשנות כיוון. לטובת שמירה על מרכב מאוזן גם בעומס גבוהה, מזראטי התקינה בדגם סוללה בצורת האות T כדי להפחית את ההשפעה של משקל הסוללה על זוויות הגלגול, זה תכנון המאפשר גמישות רבה יותר בתכנון המתלים של הדגם שכן יש פחות צורך לתמוך במשקל הסוללה בעת הפניית ההגה.  הסוללה שהותקנה בדגמים היא סוללת 92.5kWh 800V המאפשרת טווח נסיעה משולב של כ-450 ק"מ לצד טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 270kW. 

 

מזראטי גרקאלה פולגורה:

מזראטי גרקאלה פולגורה 2024
מזראטי גרקאלה פולגורה.

הגרסה החשמלית של מזראטי גרקאלה מצוידת ביחידת הנעה חשמלית צנועה יותר עם שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 550 כ"ס ומומנט מרבי של 82.6 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.1 שניות ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש. מזראטי ציידה את הגרקאלה פולגורה בסוללה גדולה בקיבולת של 105kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-500 ק"מ, קחו בחשבון שאלו עדיין לא נתונים סופיים. טעינה של הדגם אפשרית באמצעות מטען ביתי בהספק של עד 22kW או מטען מהיר DC בהספק של עד 150kW המאפשר טעינה של 20-80% בזמן של כ-29 דקות. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.