הונדה משיקה באירופה את הסופרמיני החשמלית הראשונה שלה, הונדה e, עם מנועים בהספקים של עד 154 כ"ס, הנעה אחורית, מצלמות במקום מראות וטווח נסיעה של עד 222 ק"מ.

 

לאחר שחשפה בתערוכת פרנקפורט האחרונה את הרכב העירוני החשמלי שלה, הונדה e, בגרסת ייצור, הונדה מתחילה כעת בשיווק הדגם במספר מצומצם של מדינות באירופה, כגון בריטניה, גרמניה, נורבגיה וצרפת, שווקים בהם רכב חשמלי נחשב למוצר מבוקש, יחסית.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

הונדה e היא מכונית חשמלית לארבעה נוסעים, בגודל של בין מכונית מיני לסופרמיני מודרנית, שנועדה לשימוש עירוני בעיקר עם הבטחה של הונדה למכונית זריזה,מהנה וקלה לתמרון במרחב העירוני, גם בזכות השימוש בהנעה אחורית המאפשר רדיוס סיבוב קטן יחסית.

 

הונדה e
טווח נסיעה של עד 222 קילומטר.

להונדה e מידות של 3.9 מטר אורך, 1.75 מטר רוחב, 1.51 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.53 מטר - קטנה במעט מסופרמיני מורדנית כדוגמת פולקסווגן פולו או רנו קליאו אך גדולה משמעותית מכונית עירונית כדוגמת סיטרואן C1. למרות המידות המכובדות יחסית, נפח תא המטען כאן זעיר ועומד על 171 ליטר ועד ל-571 ליטר עם קיפול המושבים מאחור (עד גובה החלונות). 

 

הונדה e תא הנוסעים
שילוב של רטרו עם טכנולוגיה עדכנית.

הונדה e משווקת עם סוללה אחת בלבד, סוללת ליתיום-יון עם קירור אקטיבי (נוזל) בקיבולת של 35.5kWh. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שני הספקים למנוע החשמלי, 136 כ"ס או 154 כ"ס עם מומנט מרבי זהה גבוה למדי של 32 קג"מ. ביצועים: 0-100 קמ"ש בזמן של 9 שניות או 8.3 שניות בהתאמה ומהירות מרבית זהה של 145 קמ"ש - צריך לזכור שלדגם בכל זאת משקל של מעל ל-1,500 ק"ג שזה כ-400 ק"ג יותר מסופרמיני עם מנוע בעירה פנימית. חלוקת המשקל בדגם עומדת על יחס אידיאלי של 50:50, עוד פרט שהונדה דאגה ליישם בכדי לייצר רכב חביב לנהיגה.

 

טווח הנסיעה בדגם עומד על 222 ק"מ ללא תלות בהספק המנוע או 210 ק"מ עם חישוקי "17 ברמת הגימור הבכירה. טעינה באמצעות עמדת טעינה ציבורית 7.4kW דורשת המתנה של 4.1 שעות. לדגם אפשרות לטעינה מהירה המאפשרת טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות.

 

הונדה e
אחד העיצובים היותר מוצלחים של הונדה בשנים האחרונות.

העיצוב החיצוני של הונדה e הוא בסגנון רטרו וכך גם עוצב תא הנוסעים עם מראה של דגמי שנות 70-80 של הונדה, כולל שימוש בגימור פלסטיק דמוי עץ וריפודי מושבים המזכירים את הבדים של אותה תקופה. הטכנולוגיה לעומת זאת מודרנית כמובן וכוללת, לדוגמה ידיות מוכמנות השלפות מגוף הרכב כאשר הנהג מתקרב, מצלמות במקום מראות צד, שפע של כניסות USB ושקעים חשמליים שונים בתא הנוסעים, ואפי אפשר להתעלם ממופע המסכים הפנורמי הנפרס על הדשבורד. זה מורכב מחמישה מסכים, הקיצוניים עבור מראות הצד, מול הנהג לוח מחוונים "8.8 והשניים הנותרים בגודל "12.3 האחד. הנהג יכול להשתמש בשני המסכים כסוג של מסך מפוצל, להציג על מסך אחד את הניווט ובשני לשלוט על המוזיקה לדוגמה, לחילופין ניתן להשתמש במסכים כשתי מערכות נפרדות, אחת לנהג והשנייה לנוסע.

 

הונדה e תא הנוסעים
מזל שיש שפע של מערכות בטיחות בכדי להתמודד עם מופע הסחת הדעת הזה.

כיאה לדגם מודרני, הונדה e מצוידת במפתח דיגיטלי המאפשר פתיחה מרחוק של הרכב באמצעות אפליקציה סלולרית Honda+, פתיחה והתנעה של הרכב באמצעות שבב NFC שבמכשיר הסלולרי ובצידה החיצוני של קורת B המרכזית ברכב. כמובן שיש גם מפתח חכם שעושה את הכל פשוט יותר מבלי שצריך להצמיד אותו, לדוגמה, למערכת המולטימדיה בכדי להתניע את הרכב (או להכניס קוד בן 4 ספרות במקרה של מכשירי iOS). מערכת המולטימדיה כוללת תפעול קולי טבעי מורחב המשתפר עם הזמן באמצעות בינה מלאכותית ועדכונים אונליין. האבזור בדגם עשיר וכוללת כל מה שהיינו מצפים לו ויותר מרכב מודרני.

 

הונדה e
הונדה e.

הונדה e מצוידת במערכת הבטיחות המתקדמת הונדה SENSING, זו כוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי - כולל זיהוי בלילה, מערכת חניה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מגיל מהירות המשולב במערכת זיהוי תמרורים, אור גבוה אוטומטי, מערכת למניעת האצה בלתי רצונית, התראה לנהג על כך שהרכב מלפנים החל בנסיעה ובלימה בנסיעה איטית לאחור.

המחיר בבריטניה, לפני הטבה ממשלתית של 3,500 פאונד, עומד על החל מ- 29.6 אלף פאונד, מחיר דומה למחיר של רנו זואי החדשה, אך לזו האחרונה טווח נסיעה גדול משמעותית העומד על 390 ק"מ.

 

תגובות (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

תגיע לארץ?

This comment was minimized by the moderator on the site

כן 239.000 שח

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location